Hallo,
Ik ben aan het proberen een chatbox te maken.
Nu zit ik er een beetje mee dat de chatbox elke keer opnieuw word moet worden geladen.
Ik had er het volgende voor in mijn hoofd, ik weet dat het niet optimaal is:
in de apphash word een unieke hash gepost als er een nieuw bericht word toegevoegd. dus als er geen nieuwe berichten worden toegevoegd dan word de database ook niet aangesproken.
Deze event word gefired op de PreRender event.
Dit wil niet. want ik wil graag dat de pagina naderhand opnieuw word gevuld, nu kan ik wel zo'n refreshknopmaken maar dat vind ik persoonlijk verweg van ideaal.
Hoe zouden jullie het maken ongeveer in zo'n situatie ?
Die google advertenties met 'ASP.Net cusussen' enzo dat maakt deze vraag af
Ik ben aan het proberen een chatbox te maken.
Nu zit ik er een beetje mee dat de chatbox elke keer opnieuw word moet worden geladen.
Ik had er het volgende voor in mijn hoofd, ik weet dat het niet optimaal is:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| protected void DoRefresh() { RefreshDate = DateTime.Now; RefreshDate.AddSeconds(5); Response.Flush(); if (appHash != (int)Application["ChatHash"]) { // Het vullen van de datalist FillList(); appHash = (int)Application["ChatHash"]; } DoRefresh(); } |
in de apphash word een unieke hash gepost als er een nieuw bericht word toegevoegd. dus als er geen nieuwe berichten worden toegevoegd dan word de database ook niet aangesproken.
Deze event word gefired op de PreRender event.
Dit wil niet. want ik wil graag dat de pagina naderhand opnieuw word gevuld, nu kan ik wel zo'n refreshknopmaken maar dat vind ik persoonlijk verweg van ideaal.
Hoe zouden jullie het maken ongeveer in zo'n situatie ?
Die google advertenties met 'ASP.Net cusussen' enzo dat maakt deze vraag af
[ Voor 7% gewijzigd door Gurbe de n00b op 01-07-2006 19:04 ]