Toon posts:

[OS 10.4.6] Schrijven naar NTFS extern HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje rondgezocht op het forum maar ik kan alleen veroudere berichten over dit onderwerp vinden. Ik stel de vraag opnieuw omdat misschien inmiddels door softwareupdates het nu anders zou kunnen zijn:

Is het mogelijk om vanaf een mac (in dit geval een G4 powerbook 15", OS 10.4.6) te schrijven naar een NTFS geformateerde externe harde schijf? Dit was vroeger (lees: een jaar geleden) niet mogelijk maar omdat fat32 enigszins verouderd raakt lijkt het me niet vreemd als hier inmiddels verandering in is gekomen.
Mijn mac geeft wel aan dat de schijf 'alleen lezen' is dus standaard is er nog niet op te schrijven, bestaat er een manier om de schijf toch te beschrijven terwijl deze NTFS geformatteerd is? En is deze manier efficient of moet dat met zo'n omweg dat het beter is de schijf weer om te gooien naar fat32?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 18:05 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat is voor zover ik weet niet mogelijk omdat Microsoft de API's daarvoor niet vrijgeeft.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ik had na eventjes verder zoeken na posten ook gevonden dat het standaard idd nog niet mogelijk is, misschien via third party solutions wel, neem aan dat dit dan ook geen mogelijkheid is, jammer! :(

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Is helemaal niks voor dus erg jammer voor je :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dan zet ik m gewoon terug naar FAT32

Probleempje: WinXP formatteren kan niet naar FAT32 en de optie FAT32 in Partition Magic 7 is inactief... Is dat ding nog terug te zetten?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Formatteren via de commandprompt of via Acronis Disk Director?

We are shaping the future

Verwijderd

Mbv de PowerBook>Schijfhulpprogramma (optie: MS-DOS).

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt met partition magic op mn windows bak -> partitie verwijderen -> opnieuw aanmaken in FAT32. Dacht me te kunnen herinneren dat je hem ook naar FAT32 kon converten zonder de partitie te verwijderen maar dat lukte niet!

Tis in ieder geval opgelost, bedankt! :+
Pagina: 1