[Vista] Stroomvreter?

Pagina: 1
Acties:

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik las net dit artikel http://www.yafla.com/denn...valon-Aero-Graphics-.html over hoe Windows Vista de grafische kaart gebruikt voor de desktop (duh) en op die manier het stroomverbruik van de PC de hoogte injaagt... Ik erger mij al enkele dagen aan het feit dat mijn PC met Beta 2 vrijwel constant staat te "blazen", vermoedelijk is dat de fan van de grafische kaart (X800 Pro)...

Het classic theme inschakelen hielp niet, zijn er nog mensen die dezelfde ervaringen en/of tips hebben?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Underclocken of downgraden ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

StGermain schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:57:
Ik las net dit artikel http://www.yafla.com/denn...valon-Aero-Graphics-.html over hoe Windows Vista de grafische kaart gebruikt voor de desktop (duh) en op die manier het stroomverbruik van de PC de hoogte injaagt... Ik erger mij al enkele dagen aan het feit dat mijn PC met Beta 2 vrijwel constant staat te "blazen", vermoedelijk is dat de fan van de grafische kaart (X800 Pro)...

Het classic theme inschakelen hielp niet, zijn er nog mensen die dezelfde ervaringen en/of tips hebben?
Ligt het niet gewoon aan het warme weer? Merk het vandaag ook wel, maar paar dagen terug weinig 'last' van.

Maar ja, vista is zwaarder, in de basis al, dan xp, denk niet dat je daar wat aan kunt doen. Enige wat je denk ik goed in de gaten kunt houden is het aantal dingen wat je in de background hebt lopen, dan kan ook nog wel eens oplopen.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Who cares ?
Is het niet stabiek en snel genoeg loopt men te zeuren, nu gaat het soepel en wel, en dan gaat men zeuren dat er meer stroom gebruikt wordt ?
No extra processing power without electric power is het idee dan.
Ja, hij gebruikt meer, daardoor/daarom is het wel sneller en beter, graga of niet he, anders kun je inderdaad de zooi langzamer zetten, maar dan gaat de stabilkiteit en snelheid ook weer foetsie he.