[winxp] wel internet geen netwerkkaart volgens apparaatbehee

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb ADSL van Het Net. Heb hier een Speedtouch 510 achter zitten met een bedraade UTP verbinding. Kan gewoon internetten en e-mail (alles doen via de netwerkkaart en modem naar buiten).

Nu het probleem. Als ik bij Windows XP Home editie (SP2) naar apparaatbeheer ga en kijk wat voor netwerkadapters er zijn geinstalleerd, staat hier alleen maar een firewire verbinding, geen gewone netwerkkaart (een Realtek 8139D).

In veilige modus staat deze er ook niet tussen.

Bij het opstarten zie ik wel in de lijst een network controller.

En als ik ipconfig /all geeft, laat hij netjes alle ip instellingen zien, wat je standaard van een speedtouch modem krijgt.

Iemand een idee, ik sta namelijk voor een raadsel ?

FiXxXeR

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Wat voor apparaat word er dan vermeld in je ipconfig /all ?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Staat ie niet onder een ander stuk/soort hardware vermeld?

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Wat voor apparaat word er dan vermeld in je ipconfig /all ?
Achter beschrijving staat dan gewoon de juiste netwerk kaart die ook in mijn PC zit.
Staat ie niet onder een ander stuk/soort hardware vermeld?
Ik heb onder apparatenbeheer alle plusjes open geklikt en nagekeken, geen juiste beschrijving gevonden van het soort hardware. Tevens op verversen van de hardware knop gedrukt. Je weet wel, computertje met het vergrootglas.

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Heeft niemand dan een suggestie ? :?

FiXxXeR

Verwijderd

Ga eens naar je netwerkverbindingen en open het eigenschappenmenu van je desbetreffende LAN-verbinding. Bij het tabblad algemeen staat er onder het kopje:"Verbinding maken via:" een netwerkkaart vermeld. Geeft het de goede netwerkkaart weer? Zo ja, klik dan op de knop configureren, en kijk wat je pc doet.

Afbeeldingslocatie: http://upload.arendvandijk.com/tweakers/netwerkkaart_settings.JPG

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Die kan ik dus niet vinden omdat het systeem zogenaamd geen netwerkkaart bevat (waar ik dus wel mee kan internetten). Maar ik heb ondertussen wel iets anders gevonden en daar stond de netwerkkaart wel tussen, zie deze optie:

http://www.badongo.com/pic/231515

[ Voor 3% gewijzigd door FiXxXeR39 op 05-07-2006 21:19 ]

FiXxXeR

Pagina: 1