[Flash] Webform werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Voor mijn dogtags inkoopactie moeten deelnemers hun persoonlijke tekst voor op de dogtags doorgeven. Voorheen werd dit gedaan via een Word-documentje, maar dit heeft mij veel tijd en werk gekost.

Ik wil dit nu via een webformulier doen, en heb gezocht naar WYSIWYG webformbuilders. Via Tucows kwam ik uit bij CoffeeCup Flash Form Builder 5.5. Dit programmaatje is helaas niet zo uitgebreid als ik graag zou willen (wil nl. sommige tekstvakken beperken tot max. 15 karakters, en bepaalde (speciale) karakters verbieden), maar dat neem ik maar voor lief.

Ik heb hetvolgende webform in elkaar gezet:

Dogtags Inkoopactie Webformulier

Helaas werkt deze niet, nadat je op Submit klikt krijg ik een "The requested method POST is not allowed for the URL ...." error. Na wat googlen vind ik hier wel informatie over, maar niets waarvan ik wijzer uit wordt.

Ik ben namelijk een dikke leek op et gebied van XML, PHP, Flash etc. Van HTML ken ik wel meer dan de eerdergenoemde talen, maar lang niet genoeg om zelf een complete webform te maken.

De bestanden van webform staan trouwens hier: Klik

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

PRG>>WEB

Trouwens, wat wil je nu eigenlijk? Dat wij jouw files voor je fixen ofzo? Je zal sowieso een verwerkingspagina moeten maken die de geposte waarden kan afhandelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:15:
Waar hoort mijn topic?

PRG>>WEB

Trouwens, wat wil je nu eigenlijk? Dat wij jouw files voor je fixen ofzo? Je zal sowieso een verwerkingspagina moeten maken die de geposte waarden kan afhandelen.
:r Anders doe je ff ietsje verwaand?
Ik wil/eis helemaal niets. Alhoewel ik erg op prijs zou stellen als iemand de tijd er voor zou nemen om er naar te kijken, en mij eventueel op weg te helpen door een tutorial of een dergelijke website voor te schotelen.
Als niemand hier zin in heeft, dan heb ik pech gehad. Maar ga alsjeblieft niet zo'n lelijke houding aannemen van:
' Trouwens, wat wil je nu eigenlijk? Dat wij jouw files voor je fixen ofzo? Daar ben ik te goed voor, ik heb wel iets beter te doen

Als ik jouw woorden verkeerd interpreteer, dan heb ik niets gezegd :+

Is het tegenwoordig teveel gevraagd om iemand anders om hulp te vragen? Ik heb 4 a 5 keer de webform opnieuw zitten maken, met verschillende instellingen, daarnaast heb ik zitten zoeken naar mogelijke oplossing, maar deze waren te complex (in vakmanstaal) geschreven, zodoende ik er niets van wijzer werd. Zodoende kwam ik uit op GoT, waarop ik overigens zelf ook niet vies van ben om 'leken' te helpen op gebieden waarvan ík weer wat meer van weet.

Edit: Ohja, over dat verwerkingspagina. Daarvoor heeft CoffeeCup al voor gezorgd. Ik kon namelijk kiezen voor óf een redirect naar een URL óf voor een custom text, nadat de resultaten waren verstuurd

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 01-07-2006 17:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@Yellowneck: Wat wil je nou precies dat het form doet?
wil je dat hij bijv. je de ingevulde waarden toemaild, dan is het makkelijker om zelf php te leren.en -NMe- had wel gelijk het leek verrekte veel op een scriptrequest

en als hij verwaand wil doen, dan mag hij dat aangezien hij admin is van het forum waar jij post

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ehm, dat hij het niet doet kan kloppen: op Wanadoo heb je geen PHP-ondersteuning. Überhaupt geen scriptondersteuning...

We are shaping the future

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Alex schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:38:
Ehm, dat hij het niet doet kan kloppen: op Wanadoo heb je geen PHP-ondersteuning. Überhaupt geen scriptondersteuning...
Oh, kijk, probleem ligt dus in een veel andere hoek 8)7
Bedankt in elk geval. Ik zal wel even zoeken naar een gratis server.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou ook vooral eerst gaan schelden en daarna pas vragen of ik het echt wel zo bedoelde. ;)

Uiteindelijk geen programmeerprobleem dus, maar goed, ik zal dit topic ondanks dat maar even open laten, kun je het hergebruiken als je op een andere server tegen een probleem aanloopt.

offtopic:
@Flapietoetoe: dat ik crewlid ben wil nog niet zeggen dat ik alles maar kan maken. Als iemand vindt dat ik verwaand overkom dan mag ie dat best zeggen, graag zelfs. Maar dan wel buiten het topic om graag, daar heeft niemand wat aan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:54:
Ik zou ook vooral eerst gaan schelden en daarna pas vragen of ik het echt wel zo bedoelde. ;)

Uiteindelijk geen programmeerprobleem dus, maar goed, ik zal dit topic ondanks dat maar even open laten, kun je het hergebruiken als je op een andere server tegen een probleem aanloopt.

offtopic:
@Flapietoetoe: dat ik crewlid ben wil nog niet zeggen dat ik alles maar kan maken. Als iemand vindt dat ik verwaand overkom dan mag ie dat best zeggen, graag zelfs. Maar dan wel buiten het topic om graag, daar heeft niemand wat aan.
Ja pardon ;) Had het namelijk later er pas bij getypt. Had het dus beter aan het begin van mijn post kunnen bij typen. In 't vervolg (zal er hopelijk niet zijn) meld ik het wel via je email (incl virusje :P).

Maarehm, ja, een mede GoT'er was zo vriendelijk om mij even op MSN toe te voegen en een subdomein naam gratis onder te verhuren aan mij :D . _/-\o_

Maar zoals ik eerder heb gezegd, de functies van CoffeeCup Flash Form Builder zijn beperkt. Weet iemand een ander (WYSIWYG) form builder waarbij je ook een limiet kan toewijzen aan tekstvakken, en bepaalde karakters kan disablen?

• Alex)
Waarom bouw je je formulier in Flash in plaats van een gewone HTML-form? Met gewone HTML ben je zo vrij als je zelf wilt :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Alex schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:47:
Waarom bouw je je formulier in Flash in plaats van een gewone HTML-form? Met gewone HTML ben je zo vrij als je zelf wilt :)
Omdat ik geen HTML "What you see is what you get" form maker heb gezien. Want eentje maken uit m'n blote hoofd met codes kan ik niet ;)

• Alex)
Lees dan dit maar eens door: http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Mja, heb et even gelezen, maar dan zou ik weer van begin af aan beginnen.
Enige wat ik nu nog hoef te weten is de XML code waarmee ik een tekstvak een limiet kan toewijzen van 15 karakters.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<textinput
 name="Regel2"
 x="259"
 y="328"
 w="175"
 h="22"
 initvalue=""
 bkcolor="0xFFFFFF"
  fontname="Segoe UI"
  fontcolor="0x000000"
>
</textinput>

Dat is de standaardcode voor tekstvak 'regel2'. Heb na uren zoeken geen code kunnen vinden waarmee ik dus het max. aantal characters kan toewijzen. Heb wat zitten testen met Maxchar, Maxlength, Maxvalue, Value, Max, Max Value, Max Character, maximum, etc. Maar geen van deze werken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

welk deel van w3 schools snap je niet?
je kunt dit gewoon copy/pasten:

code:
1
2
3
4
5
6
<form name="input" action="html_form_action.asp"
method="get">
Username: 
<input type="text" name="user">
<input type="submit" value="Submit">
</form>

overigens met een maxlength kun je een maximum nummer van waarden zetten:

code:
1
<input type="text" name="user" maxlength='15' >

ik weet niet waar je allemaal hebt lopen zoeken, maar dit is toch echt overal te vinden; wellicht heb je juist moeite met de koppeling van een server-side koppeling waarmee je je post daadwerkelijk doet?

er bestaat niet zoiets als een "XML code om iets te doen", het mooie van XML is dat je zelf kunt vertellen wat hij moet doen; dus als jij het leuk vind om een XML tag te maken die een text input veld maakt met een maximum van 15 karakters en die heel toepasselijk dan kun je dat gewoon doen; mits je er ook een parser bijschrijft die die tag omzet naar een text input veld. XML is een Markup Language, geen script taal laat staan een programmeer taal.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/maxchars.jpg

In flash kun je het maximum aantal karakters gewoon in de property window definieren, maar waarom je in godsnaam flash zou willen gebruiken is mij een raadsel. De bestanden op de links in je Startpost zijn dood namelijk (op een berg foto's na)

Overigens:
YellowNeck schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:50:
[...]

Omdat ik geen HTML "What you see is what you get" form maker heb gezien. Want eentje maken uit m'n blote hoofd met codes kan ik niet ;)
Kanniet is dood. Als je een formulier wilt dan zul je moeten leren om met codes te werken. Kanniets broertje Wilniet is niet welkom op dit forum.

[ Voor 99% gewijzigd door XangadiX op 02-07-2006 02:48 ]

Stoer; Marduq

• Alex)
Ik denk dat dat CoffeeCup-geval XML als broncode pakt, gezien de coördinaten enzo...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Alex schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:47:
Ik denk dat dat CoffeeCup-geval XML als broncode pakt, gezien de coördinaten enzo...
Als dat zo is dan vraagt de TS om hulp bij Third Party software, wat ook niet de bedoeling is hier

Stoer; Marduq

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Alex schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:47:
juist!!!
Maargoed, laat maar zitten dan. De policy verbiedt het immers.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Is dit niet wat voor je om mee te spelen?
http://phpformgen.sourceforge.net/

Lijkt me dat je daar wel wat mee kunt :)

[Edit]
Heb het even op je subdomein gezet, spreek me op msn even aan voor de url :)
waar je het formulier kunt instellen/configureren
[Edit]

[ Voor 36% gewijzigd door stimm op 02-07-2006 12:38 ]

Pagina: 1