[Nvidia 91.31] Te installeren op FX5700LE ?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb momenteel de 77.77 driver van Nvidia in gebruik voor mijn
XFX FX5700LE 256mb.

Nu wil ik graag de 91.31 installeren, de nieuwe, omdat ik vermoed dat daarom mijn games spontaan vastlopen.

Nu kijk ik op een website, http://www.3dnews.ru/download/drivers/nvidia/ en daar staat dat de 77.77 en de 91.31 alleen bestemd zijn voor de Geforce 6 en 7 series.

Moet ik dan voor mijn kaart een oudere driver installeren?

Was even een snelle, en misschien domme vraag...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 20:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je hier kijkt: meuktracker: nVidia ForceWare 91.31 WHQL=
Zie je dat jouw videokaart wel ondersteund wordt. Wanneer spellen spontaan vastlopen kan het door brak geheugen of te hete processor of videokaart komen.

Ik heb de drivers nu alleen draaien omdat die noise reduction en edge enhancements op video's ondersteund. Veel mensen hebben problemen met de stabiliteit van de drivers.

Forceware 84.80 en 84.37 van tweaksrus zijn wel stabiel en leveren goeie prestatie.
De forceware 87.xx serie is zelfs ouder dan 84.xx serie, het is eerder gemaakt en levert slechtere prestaties en beeldkwaliteit. De mensen van tweaksrus hebben het vergeleken.
http://www.tweaksrus.com/

[ Voor 51% gewijzigd door Archimond op 01-07-2006 17:02 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Archimond schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:57:
Als je hier kijkt: meuktracker: nVidia ForceWare 91.31 WHQL=
Zie je dat jouw videokaart wel ondersteund wordt. Wanneer spellen spontaan vastlopen kan het door brak geheugen of te hete processor of videokaart komen.

Ik heb de drivers nu alleen draaien omdat die noise reduction en edge enhancements op video's ondersteund. Veel mensen hebben problemen met de stabiliteit van de drivers.

Forceware 84.80 en 84.37 van tweaksrus zijn wel stabiel en leveren goeie prestatie.
De forceware 87.xx serie is zelfs ouder dan 84.xx serie, het is eerder gemaakt en levert slechtere prestaties en beeldkwaliteit. De mensen van tweaksrus hebben het vergeleken.
http://www.tweaksrus.com/
Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Nu vraag ik me echt af waardoor het komt dat opeens games zomaar vastlopen.
Alleen dagenlang XP gebruiken zonder af te sluiten is geen probleem.
Zodra ik dan een spel ga spelen, zoal F1 Challenge, is er na 10 minuten een complete lockup van het systeem...

De CPU temp is zo'n 60 graden C, een AMD Athlon XP 2400+
Ik kan alleen nergens mijn videokaarttemp uitlezen.

Wel gisteren al wat stof verwijderd, maar ook geen resultaat.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 20:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer eens een grote tafelventilator op de videokaart te richten, is die bij normaal gebruik al erg heet (voel aan de heatsink en aan de achterkant de core)

Probeer maar eens wat andere drivers.
De temperaturen kan je uitlezen door Everest ultimate edition te downloaden van www.lavalys.com
Als daar niks bij staat heeft je videokaart geen temperatuur meter

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

db87

Mach 2 GT modded

Everest is geen betrouwbaar programma om videokaart temperaturen uit te lezen.
Kijk gewoon even bij het nVidia tabblad of gebruik Rivatuner's "Hardware monitoring".

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Verwijderd

Draait deze driver op de Quadro FX 3000
In de updates staat wel wat over quadro kaarten.
Maar in de lijst van tweakers zie ik geen quadro terug komen.

Ik namelijk een probleem met textures op men model.
Als ik naar de nvidia site ga en daar de driver voor quadro download en installer werkt het nog steeds niet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer het gewoon eens? Je zit hier een oud topic te schoppen terwijl je zelf toch een ander probleem hebt en eigenlijk nog maar bar weinig zelf geprobeert hebt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1