[GTA:SA] Spel loopt te snel. Dual core probleem?*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik heb sinds kort een nieuwe computer, bedoeld om op te gamen. Met de specs zou dat moeten kunnen:

2GB RAM
AMD X2 4200+ CPU (dualcore op 2,2 GHz per core)
ASUS A8N-E moederbord
ASUS 7900GT TOP videokaart

Hiermee verwachte ik dus zeker geen problemen met het spelen van GTA San Andreas.
Maar helaas, het mocht niet zo zijn, want met alle details op ultra high en 3xAA en alles loopt het goed. Iets te goed misschien, want ondanks de frame limiter die erop zit (en ja, hij staat op "on") draait het spel veeeel te snel om nog iets zinnigs te kunnen doen. Auto's zijn in een tiende seconde weer uit beeld verdwenen, CJ loopt wereldrecords op de 100 meter, auto's gaan allemaal door de geluidsbarriere, kortom: het draait allemaal veel te snel. Ik heb geprobeerd om de frame limiter uit te zetten, maar dit maakt geen verschil.

Ook verandert het volume van het geluid regelmatig zonder dat ik de volumeknop aanraak.

Waaraan zou dit alles kunnen liggen? moet ik mijn drivers misschien updaten? (heb nu de meegeleverde drivers geïnstalleerd) of is mijn computer gewoon veel te snel?

Met andere games heb ik dit probleem niet, maar ook daar verandert het volume zonder enige reden.

edit:
zie net een ander topic over hetzelfde high-speed probleem. maar dan blijft het probleem met het volume nog steeds

[ Voor 7% gewijzigd door Duesenberg J op 01-07-2006 16:43 ]

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11
zet framelimiter eens aan in GTA :)

lezen |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Pascal op 01-07-2006 16:42 ]

Verwijderd

Probeer is GTA op 1 core te laten draaien. Was volgens mij iets in de taakbeheer met affiniteiten.

EDIT:
Gta.exe rechtsklikken en dan moet iets in die trant er zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 16:43 ]

• Duesenberg J
Evilman schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:42:
zet framelimiter eens aan in GTA :)

lezen |:(
ik ook :P (zie startpost)

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik lees erg veel berichten dat je GTA aan één specifieke core van je CPU moet toekennen omdat het anders te snel gaat. Ik geloof dat je dit in de taskmanager zou moeten kunnen doen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:39

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb het probleem ook gehad en komt alleen bij AMD dual core systemen voor
Informatie: nieuws: Dinsdag patchdag; trage dual-core AMD's geholpen
Hier kan je de patch en oplossingen vinden: http://support.microsoft.com/?id=896256

De oplossing is:

How to disable the new performance state policy behavior
Warning Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk.

After you install the hotfix that is described in this article, you may use registry settings to disable the new performance state policy behavior. To do this, follow these steps:1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Right-click HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager, point to New, and then click Key.
3. Type Throttle for the new key name.
4. Right-click Throttle, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type PerfEnablePackageIdle for the value name.
6. Right-click PerfEnablePackageIdle, and then click Modify.
7. In the Value data box, type 0. Make sure that Hexadecimal is selected in the Edit DWORD Value dialog box, and then click OK.

Note You can type 1 in the Value data box to enable the new performance state policy behavior.
8. Quit Registry Editor.

[ Voor 74% gewijzigd door Archimond op 01-07-2006 16:52 ]

• Duesenberg J
heb nog geen internetverbinding op de desbetreffende computer, dat komt nog.
heb alles voorlopig maar op 1 core draaien, hoewel dat niet echt een nette oplossing is.

Wanneer ik internet heb ga ik kijken wat ik met die patch kan doen.
bedankt voor de hulp, maar nu rest nog het geluidsprobleem.

Het volume verandert regelmatig zonder aanleiding uit zichzelf. Er staat volgens mij nergens een programma op de achtergrond dat het volume automatisch aanpast. hoe kan dit dan?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfixje :)
Pagina: 1