Simpel Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Nick_193
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Simpel voor jullie,onduidelijk voor mij :)

Wat is precies een Prescott Voeding? Ik ben bezig om een computertje samen te
stellen en nu viel me oog op deze kast en deze heeft een Prescott voeding:
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=509

Alvast bedankt,

Nick

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is Prescot misschien het merk, ik zou zeggen haal het eens door google. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou geen Sweex voeding nemen. Die staan niet al te best bekend. Neem liever een voeding van een degelijk merk.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Met prescott voeding word meestal Prescot ready bedoeld (Intel Pentium 4 met de Prescot core). Maar deze voedingen zijn meestal van matige kwaliteit, voldoende voor kantoor gebruik, maar zodra je iets meer vermogen gaat vragen zakken de 12 volt lijnen in.

Mijn Specs

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Sweex is de Lada onder de hardware. En Prescott is een Intel CPU.

Professionele website nodig?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
RoD schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:41:
Ik zou geen Sweex voeding nemen. Die staan niet al te best bekend. Neem liever een voeding van een degelijk merk.
Wrs dat ie de "zware" eisen van een Intel Prescot aankan? Maar zoals bakvis zegt, neem beter een A-merk (zalman bv)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
webinn schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:43:
[...]

Wrs dat ie de "zware" eisen van een Intel Prescot aankan? Maar zoals bakvis zegt, neem beter een A-merk (zalman bv)
Ik denk dat het iets van Sweex zelf is, maar als je iets van sweex wil kopen, kan je je geld beter meteen door de plee spoelen (of aan mij geven natuurlijk ;)).

• RoD
  • Niet online

RoD

webinn schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:43:
[...]

Het zou vervelend zijn als hij een brakke voeding kreeg en de hardware daarmee iets aandoet. Voor een voeding zou ik altijd voor kwaliteit gaan.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

RoD schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:44:
[...]

Het zou vervelend zijn als hij een brakke voeding kreeg en de hardware daarmee iets aandoet. Voor een voeding zou ik altijd voor kwaliteit gaan.
De hardware iets aan doen is nog niet eens het waarschijnlijkste. Meer dat ie gewoon stuk gaat of het benodigde vermogen niet kan leveren, en je alsnog veel geld kwijt bent omdat je een fatsoenlijke moet kopen.

Professionele website nodig?

• RoD
  • Niet online

RoD

curry684 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:59:
[...]

De hardware iets aan doen is nog niet eens het waarschijnlijkste. Meer dat ie gewoon stuk gaat of het benodigde vermogen niet kan leveren, en je alsnog veel geld kwijt bent omdat je een fatsoenlijke moet kopen.
Klopt. Maar het zal je maar gebeuren dat je goedkope voeding je dure hardware molt waar je een jaar voor gespaard hebt. Dat is mijn angst altijd een beetje.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31

Thandor

SilverStreak

'Prescott' is een codenaam. De codenaam voor de Intel Pentium 4 en Intel Celeron D met een 90nm core. Hierover is genoeg te vinden. (Google, Tweakers.net Search. etc.)

Jouw vraag kun je ook prima vinden. Zie bv. Google.com 'what is prescott ready'.
Volgens Antec zijn er geen zogenaamde 'Prescott Ready' power supplies. Bij de voedingen waarvan aangegeven wordt dat deze 'Prescott Ready' zijn wil dat zeggen dat ze als het goed is overweg kunnen met een Intel Pentium 4 'Prescott' (deze CPU verbruikt meer energie).

Afijn, met Google kun je prima uit de voeten. Ook op Intel.com zijn zogenaamde guidelines te vinden waarin staat waar kasten, koeling en voedingen aan moeten voldoen :)

Dit is dus een zoekertje en derhalve gaat het topic op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.