'Externe onderdelen doen niets?'

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik ben bezig op dit moment om een systeem aan het inelkaar zetten. (Ik heb er al een klein probleempje mee gehad wat nu is opgelost :) )

Antec Sonata II en HD + DVD

Het systeem is:

Antec Sonata II, Zwart
Intel Pentium D, 930, Socket 775, Boxed € 171,63 1
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x
XFX GeForce 7600GS Extreme, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Samsung SpinPoint, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Asus P5PL2, Retail
Plus DVD - speler en CD-RW speler (oww ja.. en een sweex 5.1 geluidskaart :+ )

Ik heb alles aangesloten, als ik de pc aanzet gaan alle fans gewoon draaien. Het Ledje op het moederbord gaat branden. de lampjes van de cd spelers gaan ook even aan.

Het power ledje brand en hij zoekt even op de hd (ik zie het hd lampje aan en uitgaan.) en hoor zacht de hd.

En de 2 blauwe led's op de voorkant gaan ook aan :) (Ziet er cool uit 8) )
Maar alle dingen die er buiten zijn (Op dit moment een monitor., muis en toetsenbord. doet niets? (geen lampje gaat aan niets... )) Wat heb ik verkeerd gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 01-07-2006 15:56 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Je krijgt dus ook geen piepje van de Post ? dat hoort ieder mobo volgens mij te geven .. "*Piep* ik ga nu opstarten .." :P

Ik neem aan de je van je scherm de stroom er goed in hebt en je scherm aan hebt staan. In welke connecties heb je je muis en Tobo aangeloten ? USB of de gewone connecties op je mobo ofzo ..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je er een PC-speaker op aangesloten zitten? Dan zou je als het goed is een Post signaal moeten krijgen, of een foutcode d.m.v. een aantal piepjes achter elkaar. Daarmee valt dan te achterhalen waar hij blijft hangen.
Even de standaard vragen:
Heb je de 12V P4-connector aangesloten op het moederbord? Als de videokaart een eigen stroomaansluiting op de kaart heeft zitten, is die aangesloten? Geen conflicten in master/slave van de IDE-apparaten?
Al een keer een BIOS reset geprobeerd?

• ZpAz
Pilske schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:59:
Je krijgt dus ook geen piepje van de Post ? dat hoort ieder mobo volgens mij te geven .. "*Piep* ik ga nu opstarten .." :P

Ik neem aan de je van je scherm de stroom er goed in hebt en je scherm aan hebt staan. In welke connecties heb je je muis en Tobo aangeloten ? USB of de gewone connecties op je mobo ofzo ..
De tobo en muis zitten in de ps2 poortjes :)

Ik hoor ook geen piepjes nee....

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• ZpAz
BredeP schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:00:
Heb je er een PC-speaker op aangesloten zitten? Dan zou je als het goed is een Post signaal moeten krijgen, of een foutcode d.m.v. een aantal piepjes achter elkaar. Daarmee valt dan te achterhalen waar hij blijft hangen.
Heb de speaker op het mobo geporbeerd. en een speakertje die ik er bij kreeg (bij de kast) geen van beide 'piept'
Even de standaard vragen:
Heb je de 12V P4-connector aangesloten op het moederbord?
Ja

Als de videokaart een eigen stroomaansluiting op de kaart heeft zitten, is die aangesloten?
Heeft geen eigen stroom aansluiting

Geen conflicten in master/slave van de IDE-apparaten?
Ook als ik de cd -spelers niet heb aangesloten start hij niet.
Al een keer een BIOS reset geprobeerd?
Gedaan werkt niet...

Nog meer tips ? :)

---

De speaker zit wel goed aangesloten. zonder ram piept hij wel.. en zonder videokaart ook..

-------

Hij doet het:D

De ram zat er verkeerd in.

De ram bussen zijn:

zwart
geel

zwart
geel

Nu heb ik ze allebei in de gele.. en nu doet hij het :D

[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 01-07-2006 18:10 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ah dat heb ik inderdaad ook een keer gehad. Heb er toen ook een tijdje over gedaan om erachter te komen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1