[BBG Juli] Multimediasysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ook deze maand weer een BBG. Hieronder het multimediasysteem zoals het deze maand zal worden geadviseerd. Ten opzichte van vorige keer heb ik de processor geupgrade naar een Intel Pentium D, omdat de prijs gewoon erg gunstig is gezien de prestaties (en zeker AMD verslaat op dit gebied). Helaas is de Core 2 Duo nog niet leverbaar, en ik vind het niet echt een goed idee om een processor te gaan adviseren die pas eind deze maand voor het eerst beschikbaar komt. Bovendien heb ik dan volgende keer weer wat te veranderen :P

Een zwak punt is in mijn ogen de monitor, maar ik zie niet echt ruimte in het budget om hier flink in te investeren. Misschien is dat ook een punt voor de volgende keer.

Tips en advies blijven welkom :)

ProductPrijs
ProcessorIntel Pentium D 950 Dual-core (S775, 3,4GHz, 800MHz, 2x2MB, Boxed)€ 299,90
MoederbordGigaByte GA-8I945P-G, 945P (ATX, PCI-e)€ 89,24
KoelerArctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 17,83
Geheugen512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR2 CL3 (Kingston KVR400D2N3K2/1G)€ 79,03
VideokaartAsus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M€ 123,81
GeluidskaartGeïntegreerd op moederbord: Realtek ALC882
NetwerkcontrollerGeïntegreerd op moederbord: Broadcom 5789
HardeschijfMaxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)€ 86,49
Optische driveNEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash)€ 34,69
DiskettestationALPS Diskette Drive (Zwart)€ 4,88
Flash-lezerApacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart)€ 11,17
BehuizingArctic Cooling Silentium T3 (ATX, 350W, Zwart/Zilver)€ 78,98
BeeldschermBenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI)€ 229,95
Toetsenbord en muisLogitech Cordless Internet Pro€ 23,72
LuidsprekersCreative Inspire T6060€ 62,73
TV-kaartHauppauge WinTV PVR-150MCE€ 52,46
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.194,88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:14
Wat is er zo zwak aan die monitor dan volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Die monitor lijkt me prima voor deze doeleinden hoor. wat zou er mis mee moeten zijn?

Edit: spuit 11 :X

[ Voor 36% gewijzigd door me_mrtn op 01-07-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
Als je voor de Pentium D 940 gaat, bespaar je al weer €80 en een 930 levert zelfs zo'n €130 op.
Misschien wat meer geld spenderen aan CL2,5 geheugen?
En is die Maxtor wel zo'n slim idee aangezien ze zijn opgekocht door Seagate?
En waarom een diskette drive? BIOS flashen kan vanaf CD en met een ASUS moederbord zelfs vanuit Windows zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door NitroX infinity op 01-07-2006 16:24 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NitroX infinity schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:22:
Als je voor de Pentium D 940 gaat, bespaar je al weer €80, misschien spenderen aan CL2,5 geheugen?
En is die Maxtor wel zo'n slim idee aangezien ze zijn opgekocht door Seagate?
En waarom een diskette drive? BIOS flashen kan vanaf CD en met een ASUS moederbord zelfs vanuit Windows zelf.
Wat maakt dat uit dat ze opgekocht zijn? Verder veranderd er niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

NitroX infinity schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:22:
Als je voor de Pentium D 940 gaat, bespaar je al weer €80
Misschien spenderen aan CL2,5 geheugen?
Het gaat over DDR2 geheugen. Dus dan lijkt me CL3 al aardig laag. ;)
Op 5 euro zou ik niet beknibbelen. Daarnaast komt bij mij een floppydrive in ieder geval vaak genoeg nog wel van pas. :)

Die processor is inderdaad wel een goed idee. Ik zat daarvoor in de plaats te denken aan een Conroe-ready moederbord (Asus P5B bijv). Maar die staat nog wel bij een aantal op pre-order. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Mwa, ik heb toch liever een merk wat 'nog bestaat'. Bovendien is de betrouwbaarheid van Seagates of Western Digitals beter dan Maxtors.
_the_crow_ schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:26:
[...]
Het gaat over DDR2 geheugen. Dus dan lijkt me CL3 al aardig laag. ;)
[...]
Oeps 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door NitroX infinity op 01-07-2006 16:27 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word het niet eens tijd om de diskette´s te laten voor wat het is.. Niemand gebruikt ze meer, Een usb stick is net zo duur. En een diskette drive is een antieke rotte plek in je zo mooi en strak ogende moderne systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
De diskdrive hebben we in het verleden al een keer laten varen, maar daar kregen we toen ook nog wel wat commentaar op, dus het is nu beleid dat we een diskdrive er standaard gewoon toch weer bij doen. 5 euro is niet echt de moeite.
Een 'downgrade' naar een Pentium D 940 is misschien nog wel interessant.. het vrijgekomen geld zou dan aan een beter moederbord kunnen worden besteed misschien... of een betere monitor (al is dat dus volgens jullie niet zo nodig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Moet er geen windows op?
En op een multimediasysteem: moet er niet wat multimedia software bij?
En voldoet die realtek audio voor multimedia?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de hardware, niet om de software.

Verder vind ik et vreemd dat de onboard geluidskaart wordt gebruikt, terwijl geluid juist een van de belangrijkere elementen van het systeem (doeleinden) is. Daarnaast zou ik het (vooral in een multimediasysteem) fijn vinden om 2 optische drives te hebben, maar dit is voor ieder persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk een multimediasysteem om achter je computer een muziekje te luisteren of een filmpje te kijken, of een huiskamerpc die aangesloten gaat worden op de tv en MCE (of iets vergelijkbaars) gaat draaien?
Als hij op een tv aangesloten gaat worden, kan hij MISSCHIEN(voordat ik hier commentaar op krijg) weg en hoeft er niet meer om geruziet te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Het BBG systeem is een alleskunner. Als je in de vorige systemenBBG de beschrijvingen zou lezen zou je dat weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:02:
een huiskamerpc die aangesloten gaat worden op de tv en MCE (of iets vergelijkbaars) gaat draaien?
Dit noem ik een htpc, maar het multimedia systeem is in mijn optiek inderdaad een "alleskunner".

[ Voor 4% gewijzigd door moviehouse op 01-07-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

een onboard geluidskaart in een systeem wat draait voor goed beeld en geluid is wel apart. Vooral omdat er op de audio out geen goedkope speakers worden gehangen, maar echt goede (evt pc) speakers. Met zo'n onboard ding trek je echt de kwaliteit omlaag, waardoor het nioet eens echt de moeite is om daaraan een echt goede speakerset te hangen.

Persoonlijk zou ik dus een goede geluidskaart nemen, en deze betalen door een D940 of misschien zelfs een D920 te nemen

En mischien is bij een multimediasysteem/htpc ook wel handig om een afstandsbediening te hebben?? In ieder geval voor de tvkaart.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik zou ook zeggen, vervang de D950 door een AMD X2 3800 (met aanpassing van moederbord Gigabyte A8N pro Sli en Twinmos 2x512Mb geheugen) waarbij al rekening wordt gehouden met de prijsverlaging en investeer het geld in een upgrade van de videokaart, tenminste een 7600GT en een Creative Audigy 2 geluidskaartje.
Pagina: 1