Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows logt niet meer in... Virus?

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 18:11
Ik heb hier een PC van iemand met windows XP SP2 die niet meer in Windows komt. Na het aanmeldscherm probeert hij in te loggen en zie je nog wel de achtergrond. Echter de startbalk en andere apps worden niet gerund. Nu wilde ik handmatig explorer.exe runnen vanuit task manager. Hij laat even de startbalk zien en sluit die daarna meteen weer af. Ook iexplore.exe kan ik niet runnen. In taskmanager is goed te zien dat hij de applicatie wel ff runt maar meteen weer afsluit. Dit lijkt me dus het werk van een virus? Dingen zoals cmd en regedit etc zijn wel gewoon te starten. Ik heb alle programma's al uit de run gehaald. Zo ver als ik kan zien staat er ook niks vreemds in de taskmanager. Ik heb wel hijackthis en wat andere antispyware programma's kunnen runnen. Dit heeft niks geholpen. Ook een windows repair installatie hielp niet.

In veilige modus komt precies hetzelfde probleem.

Ik kan dus nergens achterhalen met wat ik te maken heb, een virus, spyware of een fout in windows. Op google kon ik er ook niks over vinden. Misschien dat het iets kan zijn dat winlogon.exe ofzo heeft verneukt. Hopelijk herkent iemand dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door benchMarc op 01-07-2006 16:07 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je kunt dus wel nog gewoon een commandprompt openen? Zo ja, download dan even de superdat van McAfee.
Sla die even op je harddisk op, open dan een commandprompt en ga naar de map waar je dat ding hebt opgeslagen. Doe dan "sdat****.exe /e"(ipv de * vul je de rest van de naam in en natuurlijk zonder de " "). Nu krijg je een stuk of 23 bestanden, zet die even op cd/usb-stick en neem die mee naar de pc met het probleem.
Start daar ook weer het commandprompt op en ga naar de map waar je de bestanden van mcafee hebt staan. Typ dan "scan /adl /all /report c:\scan.txt" (ook weer zonder " ") en mep op enter. Als het goed is wordt de pc dan gescand op virussen. Beste kun je dit in veilige modus doen. Als ie klaar is met virusscannen zul je in de root van de c: het bestand scan.txt vinden waar dus de log in staat. (Ook tijdens het scannen wordt je op de hoogte gehouden van eventuele virussen. Bestanden die ie niet kan openen zijn niet erg, die zijn natuurlijk al in gebruik door Windows.)
(Of je hangt die harddisk even in een andere pc waar een virusscanner op staat :+)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik gok erop dat dit een fout in Windows is, omdat het in de veilige modus ook voorkomt. Kun je niet even een systemrestore (rstrui.exe) naar de tijd van voor de fout draaien?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Backuppen, uithuilen, en opnieuwe beginnen.. Is mijn advies..

Actions speak louder than words

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gelukkig staan er al veel meer adviezen hier, die stuk voor stuk beter zijn/hetzelfde zeggen. Ook gok ik erop dat het onderhand zo wel opgelost is.

Da's natuurlijk geen oplossing hè? Bij elk foutje even Windows opnieuw installeren 8)7

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Zoiets heb ik ook eens gehad, moet je even systeemherstel aanroepen via taakbeheer.

Bestand -> Nieuwe Taak -> "msconfig" -> Systeemherstel

Met de zoek functie vind je hierover tientallen topics ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 18:11
Systeemherstel wil niet :) Dat over die virusscan is nog wel het proberen waard.
Pagina: 1