[TV] 2.1 speakers voor bij de 32" LCD

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Mijn oudjes hebben een nieuwe 32" LCD TV gekocht, echter hun vorige TV had een baskast en goede speakers waar ze wel aan gehecht zijn. Dus heb ik ze aangeraden eens te zien voor een simpele 2.1 oplossing. Het moet dus geen high-end set zijn zodat de buren kunnen meegenieten, maar een gewoon doeltreffend setje met 2 speakers langs het scherm en een baskastje ergens los.

Is er iets voor rond de 200€ wat men kan aanraden ? Ik vond leuke satellieten van Infinity zoals bv. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/Infinity/OREUS_SAT.jpg

Deze staan wel al direct 200€ maar zo'n model zouden ze wel "leuk" vinden :)

Zelf heb ik ook al gedacht aan PC speakersetje van bv. Creative of Logitech, echter hebben de meeste sets van hen "scheve" satellieten die dus schuin omhoog staan. Ook zijn de meeste sets al direct niet krachtig genoeg, op bv. de Z-2300 na.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou je d'r ook even rekening mee dat de meeste 2.1 setjes gemaakt zijn voor de PC en dus geen afstandbediening hebben? Daarnaast zit de versterker in de subwoofer, die je iedere keer apart aan moet zetten.
Doe het dan handig, en hoop een elcheapo HT. geluid is dikke kans beter dan dat van de TV, en voor 200 euro heb je toch wel een beetje kwaliteit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
The_Eagle schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:29:
Hou je d'r ook even rekening mee dat de meeste 2.1 setjes gemaakt zijn voor de PC en dus geen afstandbediening hebben? Daarnaast zit de versterker in de subwoofer, die je iedere keer apart aan moet zetten.
Daarom dat ik ook kijk naar sets van bv. Infinity. Maar als dat te duur wordt of moeilijk te vinden is, dan is een PC set een mogelijkheid.
Doe het dan handig, en hoop een elcheapo HT. geluid is dikke kans beter dan dat van de TV, en voor 200 euro heb je toch wel een beetje kwaliteit :)
Dat kan ook een optie zijn maar voor 200€ heb ik niet bepaald iets degelijks denk ik.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het is de Logitech Z-2300 set geworden. Voor 115€ (nieuw met verzendkosten) kan je niet genaaid zijn en daar vind je met moeite een degelijke baskast voor. En voor de oudjes is dat meeeer dan voldoende.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zucht, weer Logitech, wat ziet iedereen toch in die dingen? Goed geluid kan het niet zijn :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Creative vind ik ondermaatse bas hebben en hun design vind ik ook alles behalve bij een TV passen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Phuncz schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:02:
Creative vind ik ondermaatse bas hebben en hun design vind ik ook alles behalve bij een TV passen.
Altec Lansing vergeten? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
TomSwinnen schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:07:
Zucht, weer Logitech, wat ziet iedereen toch in die dingen? Goed geluid kan het niet zijn :p
de z-2300 is echt een beuksetje. Die bassbox alleen al......

PSN: djmurcielago

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
We hebben het hier wel over mijn ouders, niet "Hifi Huub en Truus". Ze zijn al blij als het gewoon goed speelt. Het hoeft niet high end te klinken voor hun.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
De Z-2300 heeft geen schuine speakers? |:( En je hoeft echt geen audiofiel te zijn om te horen dat ze nergens naar klinken. Die subwoofer doet niets anders dan misselijkmakend boenken en dreunen, beetje jammer.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Persoonlijk vind ik ze goed klinken toen ik ze eens gehoord heb. En als het voor mij goed klinkt, klinkt het voor hun 2x zo goed hoor :) Zodra ze binnen zijn zal ik wel laten weten hoe ze ze vinden klinken.

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 13-07-2006 23:12 ]

Verwijderd

Enige voor in die prijsklasse kan ik je de Altec Lansing MX 5021 thx aanraden. We hebben dit zelf ook voor in de zomerkeuken en werkt echt perfect. Goed helder geluidt bij tv shows/nieuws en bij films mis je echt geen laag. Mid kan beter natuurlijk maar voor zo set vind ik het zeer goeie kant opgaan! Afstandsbediening erbij waarbij je alles kan afregelen. Verder heeft ie voorbereidin om zo aan de muur te gemonteerd teworden of evt standaards van Altec Lansing zelf.
Je koopt hem voor de rond de 120 a 160euro. Zwart gelakt verkrijgbaar en Apple wit.
Afbeeldingslocatie: http://www.alteclansing.com/images/MX5021.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 02:55 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hij heeft al gekozen, hoor, Mauce. Maar die had ik hem ook aangeraden iig :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja daarmee komen we even te laat :) Ziet er toch wel een leuk setje uit hoor.

In ieder geval, ouders zijn blij met "het lawaai dat de Z-2300 eruit blaast", en meer hoeft dat niet te zijn :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn ouders indertijd een setje KEF KHT2005.1 aangeraden icm een Marantz SR-4300 :) Maarja die stelden dan ook wel wat meer eisen.

Is het niet ontzettend onhandig om zulke speakers bij je TV te gebruiken? Ik neem aan dat je het volume op de speakers zelf moet bijstellen toch? Of je moet ze natuurlijk op de koptelefoonaansluiting aansluiten bedenk ik nu, maar die zie ik op moderne TV's nooit meer.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:00
Altec lansing fx6021 misschien?

Zit een AB bij en kost iets van 200 euro. Je kan je zo ook aan de muur maken mocht dat nodig zijn. En je kan ze aan de tv aansluiten dmv een tulp stekker.

Ok veel te laat gereageert dus :D

[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 16-07-2006 19:45 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Bigs schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:39:
Is het niet ontzettend onhandig om zulke speakers bij je TV te gebruiken? Ik neem aan dat je het volume op de speakers zelf moet bijstellen toch? Of je moet ze natuurlijk op de koptelefoonaansluiting aansluiten bedenk ik nu, maar die zie ik op moderne TV's nooit meer.
Nee ze spelen gewoon mee met het volume van de TV. Hoofdtelefoonaansluiting heeft ie ook. Maar ja, alweer een afstandsbediening erbij, ze zouden gek worden. Ze hebben er nu al 4 liggen...
Pagina: 1