compaq crasht in windows na extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen..
'k had een compaq pres. 2282 met 32mb ram..
daar heb ik 64 mb bijgestopt (oké geen compaq)

hij herkent het geheugen gewoon, alleen als windows95 gestart is loopt die erop vast. :(

heeeeel graag suggesties..

gr,
Harm-Jan

Verwijderd

...da's altijd kut met Compaq's in mijn ervaring, vreten maar een paar types geheugen.
Zorgen dat je origineel Compaq of anders evnetueel Kingston krijgt...

• MadMurdock
  • Niet online
daar was 'k al bang voor...
mopper, grom, vloek.

't is alleen wel vreemd dat die in bios e.d. wel alles herkent..

Iemand nog suggesties voor evt. instelling veranderingen in bios o.i.d.?

gr,
Harm-Jan

Verwijderd

Koop NOOIT een Compaq of een packard-Bell

DAT IS BROL !!!!!!!!!!!!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

compaq is prima (voor op kantoor tenminste) maar zorg wel dat je je geheugen ook bij compaq of kingston inkoopt. met iets anders kun je idd problemen krijgen.

Verwijderd

compaq en dell enz. zijn leuk voor mensen die toch niet upgraden en alleen maar administratie erop doen en internetten.

Je kan nog proberen om windows opnieuw te installeren.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
een vriend van mij heeft ook een compaq en had 64 mb ram bijgekocht en dat werkte perfect (wel bij de raf die alleen compaq's en packerd bells verkopen(kennen we mensen en daar komt die compaq ook vandaan, dus extra goedkoop :)))

Verwijderd

Mijn Pa heeft ook een Compaq (5221). Ik kocht zoveel geheugen dat ik teveel had, en dus stopte ik wat in die van hem, merkloos geheugen.

Zegt dat geval als ie opstart : Fatal error : memory failure. Maar hij doet het nu wel gewoon. Eigenaardig.

Verwijderd

Compaq is een prima pc, als je hem wilt gebruiken zoals je hem koopt. Heel goed getest en super stabiel. Maar...

Het systeem is heel eng afgesteld. Je kunt niet goed in de bios (alleen als je een systeemcomponent verwijdert, of bijzet) en dan moet je in een keer alle instellingen goed zetten. Lastig hoor, om je bios te modificeren door jeHd te unpluggen.

Maar ok,

Je moet EXEACT het zelfde merk geheugen kopen, en waar kan dat?

Juist, bij Compaq, slim he? (En duur)

Succes

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt niet goed in de bios (alleen als je een systeemcomponent verwijdert, of bijzet)
of je drukt even op F10 tijdens het opstarten, werkt op alle Compaqs die ik ooit heb gezien

Verwijderd

Niet in de bios?? Hmmmm, mischien moet je dat boekje kopen van een paar jaar terug pc-starter.

of je hebt koorts opgelopen.... :7

Nee grapje, serieus denk ik dat je de rompaqs niet op je hd hebt geintstaleerd en dan kom je inderdaad bij sommige modelen niet in de bios..

• MadMurdock
  • Niet online
't was ook inderdaad bedrijfspc..

Ik denk dat ik eens een enkeltje compaq ga maken :Y)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Koop nooit een compaq, Dell o.i.d.

Verwijderd

Nooit geschoten is altijd mis:

Opstarten in safemode (werkt dit wel?) en zet in je system.ini onder [VCACHE] de volgende regel:

maxfilecache=6144

Ik werk als desktopbeheerder bij een van 's neerlands grootste detacheerders, en wij hebben alleen maar Compaq desktops. Je wilt niet weten hoe veel problemen dit geintje oplost. De meest waanzinnige IOsubsys meldingen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Nogmaals; niets is zeker, meer baat het niet, dan schaadt het niet :7.

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 21:42 schreef valkenier het volgende:
Koop nooit een compaq, Dell o.i.d.
Ehh... dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt. Dells zijn de meest betrouwbare machines die ik ooit heb meegemaakt. Ga je tweaken, dan bouw je natuurlijk zelf wat. Wil je je oma echter op het internet krijgen (en houden) dan koop je een Dell voor d'r ;).

Verwijderd

compaq = :r :r :r :r :r

en ik kan het weten heb er zelf ook een maar geen probleem toen ik van 8mb naar 24 mb edo ram ging ( p75 ) 5 jaar geleden ofzo. (gewoon noname)
Ook niet toen ik er een andere proc. ingezet had ( p150)
Pagina: 1