2 DHCP servers in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
Ik wil graag een webserver in mijn netwerk opnemen. Maar met portforwarden van de WAN naar de LAN gaat het mis.

mijn opstelling is als volgt:

/ computer (wireless)
zyxel modem/router- sweex wireless router - computer (wireless)
\ server (bedraad)

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat zowel het modem als de wireless router de DHCP server hebben aanstaan.

Ik heb geprobeerd om DHCP in het modem uit te zetten, maar toen had de wireless router geen verbinding meer met het WAN.

hardware:
- Zyxel prestige 623
- Sweex WF514

[ Voor 26% gewijzigd door legofanaten op 01-07-2006 15:02 ]

dus...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet de Zyxel bridged instellen en dan kun je portforwarden op je router (anders heb je twee routers en moet je het twee keer instellen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21
Dhcp van sweex uitzetten
Dan je utp in een lan poort doen
Dan moet het volgens mij werken

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Inderdaad DHCP uitzetten op je modem en niet vergeten de IP adressen handmatig invoeren.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Ik kan je opstelling met moeite volgen, vind het een beetje wazig uitgebeeld. Je moet nu je webserver twee keer portforwarden omdat je twee keer een router met nat zult hebben. Op de router waar je server aan hangt zul je het ip van je server moeten forwarden, en ik denk zo even snel (zelf zou ik dat nooit 2x portforwarden) je ip van die router opgeven. Maar kun je je sweex niet via de lan aan je router hangen (danwel een statisch ip) dan heb je eigenlijk maar een router en een switch/accesspoint.
Offtipic:
Geef je router eens statisch ip dan moet je dhcp kunnen uitzetten op je modem.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
De situatie zoals je hem hebt kan gewoon, je moet het modem op de wan poort van de router aansluiten en dan moet het werken. alleen veranderd je ip van je netwerk in de ip's van de sweex router die wordt dan als dns en gateway gebruikt

En in het modem, de router als dmz aangeven

[ Voor 11% gewijzigd door Robthebest op 01-07-2006 15:04 ]

Pagina: 1