Outrun 2006

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Afbeeldingslocatie: http://news.softpedia.com/images/news2/OutRun-2006-Coast-2-Coast-Drifts-Onto-PSP-PlayStation-2-2.jpg

Er was nog geen topic van, dus maak ik er maar eentje.

We kennen wellicht nog de Outrun van vroeger:

Afbeeldingslocatie: http://www.skytopia.com/games/arcade/big/outrun-02.png

Dit spel heeft een opvolger/remake, Outrun 2006 geheten. Hij is net uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.sg.hu/kep/2005_12/outrun204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sg.hu/kep/2005_12/outrun201.jpg

Om met de deur in huis te vallen: geen fraaie topicstart waar 20 minuten werk in zit, want het spel is niet eens 20 minuten spelen waard. Het ding is lang in de maak geweest en het resultaat valt toch erg tegen.

- Je moet het op 60 hz spelen of het wordt onspeelbaar snel. De FPS is dus gerelateerd aan de refreshrate :X Hoezo een slechte consoleport ?
- Het ding crasht om de haverklap met een Audigy 2 kaart, na een complete freeze kan je je PC resetten. De enige oplossing is om de hardwareversnelling van audio uit te zetten.
- Voor een spel dat zo lang geleden is aangekondigd, zijn de graphics minder dan verwacht. Mooi, dat wel, maar ook niet erg speciaal.
- De multiplayer mode schijnt ook extreem buggy te zijn.

Dan de gameplay, het gevoel dat overheerst bij mij is dat een arcadespel als dit eigenlijk niet thuis hoort in de huiskamer en/of op de PC. Het hoort thuis in de speelhal, op zo'n ietwat muffig ruikende versleten bak met zo'n goedkoop metalen stuur en een projectie TV. En dan vier van die 'simulatoren' naast elkaar. Echt zo'n racegame met een learning curve van 1 minuut. Dan is het wel geinig, en dan nog ken ik qua gameplay betere speelhal spellen.
Nee, het is gewoon te simpel. Het is niet voor niets dat op beide screenies de auto's driften, want dat is eigenlijk hetgene dat je de hele tijd moet doen om bochten een beetje goed door te komen. De auto's lijken verder een beetje op rails te zitten en echt merkbare verschillen tussen de bijna 20 gelicenseerde Ferrari's zijn er niet.

Kortom, verwacht ik nou teveel van deze remake of is het concept uit de tijd? Vroeger was Outrun heel cool.

Jullie mogen het zeggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hem kort gehad op de PS2. Wat een tegenvaller zeg. Er is eigenlijk niets over van het oude Outrun gevoel. De besturing is brak, de challenges zijn saai en dom en het geheel voelt niet af. Wat mij betreft een game om in de winkel te laten liggen en snel te vergeten. Ik geef het spel een 2/10. De 2 word gescoord op de ingame outrun music tracks die toch nog altijd :9~ zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Bor de Wollef schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:57:
Ik heb hem kort gehad op de PS2. Wat een tegenvaller zeg. Er is eigenlijk niets over van het oude Outrun gevoel. De besturing is brak, de challenges zijn saai en dom en het geheel voelt niet af. Wat mij betreft een game om in de winkel te laten liggen en snel te vergeten. Ik geef het spel een 2/10. De 2 word gescoord op de ingame outrun music tracks die toch nog altijd :9~ zijn.
Ik vond em op de PS2 wel gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nog geen kwartje waard.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
ravenger schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:03:
[...]

Ik vond em op de PS2 wel gaaf hoor :)
Ik vond de besturing zeer matig. Het gaf totaal niet het gevoel van de originele Outrun. Ook is het concept ondertussen behoorlijk verouderd en eigenlijk zelfs bijna saai te noemen. Dit was een titel waar ze meer mee hadden kunnen doen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dus mijn Audigy 2 zordge voor die blauwe schermen? :9
Niet dat ik er wakker van lig, want wat een matig spel is het geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-10 16:24
Ach, heb'm op de laptop staan voor af en toe een game. Hij speelt wel vloeiend maar de besturing is brak gewoon. Online nog niet gespeeld, is weinig te doen daar toen ik even rondkeek. Had meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:21

SeatRider

Hips don't lie

MAME met daarop een outrun rom uit '86 daarentegen is nog steeds lachen!!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
Vond het ook een verschrikkelijk spel. Was gelijk duidelijk dat het snel geport is en MAN wat gaat dat snel. Spel geeft 120 aan, maar voor in het echt is het een wonder dat ik nog op de grond sta :X. Echt geen leuk spel: geen realisme, weinig mogelijkheden, geen mooie banen, alleen maar full speed rijden anders verlies je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
loooool wat een gruwelijk bout spel! Dat ze het uberhaupt uitgebracht hebben, damn. De framerate is inderdaad gelijk aan de snelheid van het spel, dus het gaat echt gruwelijk snel, zo snel dat het niet grappig is dus.
Lekker laten liggen dus. ;)
Dit spel mag in de top 100 op 1 van de slechte ports allertijden, en gelijk ook het slechte spel allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Crash schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:07:
[...]

Ik vond de besturing zeer matig. Het gaf totaal niet het gevoel van de originele Outrun. Ook is het concept ondertussen behoorlijk verouderd en eigenlijk zelfs bijna saai te noemen. Dit was een titel waar ze meer mee hadden kunnen doen imho :)
och true, maar goed voor hoeveel ligt ie nu in de bak, 5 euro? :) Het is best leuk om em voor die prijs te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ravenger schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:40:
[...]

och true, maar goed voor hoeveel ligt ie nu in de bak, 5 euro? :) Het is best leuk om em voor die prijs te hebben.
Outrun 2006 voor 5 euro? Think again.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
Slechtste spel allertijden ... dan zijn je een hoop slechte games bespaard gebleven ;)
Heb Outrun 2006 C2C nog niet gespeelt op de PC, maar op de Xbox is hij best goed te spelen. Het is niet meer en minder dan wat je verwacht van een typische arcade game, dit zijn die spellen die je in Spanje veel euro's kosten ;) Als je echt diepgang en realisme verwacht dan moet je deze game absoluut niet hebben nee. Al met al ziet hij er voor een Xbox game goed uit, prima te spelen en is best uitgebreid.
En ik kan me er wat bij voorstellen dat het voor de PC inderdaad 3x niks is anno 2006 en dat ze zich de port hadden kunnen besparen, je kijkt in feite tegen een 2 jaar oude console game aan (Outrun 2 is in feite het zelfde als 2006) met typische console gameplay, iets wat over het algemeen niet werkt bij verwende pc gamers ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Vind het voor een simpele arcade game best een grappig spel. Helaas gaf het niet meer het oude gevoel (op die soundtracks "Splash"en "Magic Sound Shower" na dan) terug. Betreft het fps, het is bij mij prima bespeelbaar op 1280*1024@85hz met vsync aan. :Y)

edit: Wil wel even nog één negatief puntje lichten; dat wijf is irritanter geworden! :+

[ Voor 20% gewijzigd door Xadeon op 02-07-2006 11:34 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ja dat wijf is echt irritant, ze zit als een volslagen mongool te zwaaien als je door de bocht scheurt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eX0duS schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:00:
loooool wat een gruwelijk bout spel! Dat ze het uberhaupt uitgebracht hebben, damn. De framerate is inderdaad gelijk aan de snelheid van het spel, dus het gaat echt gruwelijk snel, zo snel dat het niet grappig is dus.
Lekker laten liggen dus. ;)
Dit spel mag in de top 100 op 1 van de slechte ports allertijden, en gelijk ook het slechte spel allertijden.
Ach, top 1 kan ook wel :z

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:02:
Ja dat wijf is echt irritant, ze zit als een volslagen mongool te zwaaien als je door de bocht scheurt.
Rofl! Zo te zien geen aanrader... oude outrun ftw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

Entity

9000rpm

Ik heb het spel vorige week een tijdje geprobeerd en in het begin is het best leuk, maar na een paar uurtjes is de lol eraf en wordt het een ontzettend eentonig spel. Weinig variatie in tracks, weinig verschil in performance en handling van auto's, belachelijk verkeer wat sneller en strakker een bocht maakt dan ik met een Ferrari F40 (lees: een vrachtwagen neemt met gemak met 200kmh een redelijk scherpe bocht, die ik al driftend nog niet eens fatsoenlijk voor elkaar krijg) en geen splitscreen (wat nog wel leuk was geweest misschien).

Dit spel hadden ze net zo goed niet uit kunnen brengen en ik ben blij dat ik het spel niet gekocht heb, terwijl ik daar wel over zat te denken. Jammer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Ik vind het een leuke game op de XBOX :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heb zowel Outrun2 als Outrun 2006 voor de Xbox gespeeld en ik vind het een heerlijke game. Krijg juist wel het Outrun gevoel, voornamelijk door de remixes van de geweldige originele muziek en de karakteristieke felle graphics. In een lekkere bolide door mooie omgevingen driften met een heerlijk muziekje op de achtergrond, wat wil je nog meer. Gewoon simpele, verstand op nul, pick up and play gameplay als tussendoortje wanneer je het sim racen even bui bent. Lekker hoor. Alleen jammer om te horen dat de PC versie zo slecht is.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

D³ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:13:
Heb zowel Outrun2 als Outrun 2006 voor de Xbox gespeeld en ik vind het een heerlijke game. Krijg juist wel het Outrun gevoel, voornamelijk door de remixes van de geweldige originele muziek en de karakteristieke felle graphics. In een lekkere bolide door mooie omgevingen driften met een heerlijk muziekje op de achtergrond, wat wil je nog meer. Gewoon simpele, verstand op nul, pick up and play gameplay als tussendoortje wanneer je het sim racen even bui bent. Lekker hoor. Alleen jammer om te horen dat de PC versie zo slecht is.
Nou, bij mij doet hij het prima op de PC en ik krijg ook het nostalgische Outrun gevoel :) Heb alle splash wave remixen al gekocht :) Dit spel is volgens mij echt bedoelt voor mensen die van oude arcade spellen houden.. Weet iemand trouwens hoe je in de Coast to Coast mode je de ronde met je eerste vrouwtje kan winnen? Ik heb al heel veel op A staan, maar van ongeveer de helft heb ik nog niet alle stages "ontdekt" Moet ik dan gewoon heel vaak de hele baan rijden, of zie ik iets over het hoofd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er ook een demo van of hebben jullie hem allemaal gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

is er een oplossing voor die enorme snelheid? het spel is zo goed als onspeelbaar.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
Totaal geen last van te hoge snelheid. monitor op 60hz. Eindelijk een game waarbij verstand op 0 en knallen maar de beste aanpak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
MUSTIS schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:59:
is er een oplossing voor die enorme snelheid? het spel is zo goed als onspeelbaar.
Lees het begin van het topic. Alle problemen staan erin vermeld. Alsmede de oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

had em ook op 60 hz, mischien pakt ie em niet.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:12
Maken bij jullie de auto,s ook geen lawaai?Motorgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:24

Mr. Freeze

¡GO!

ff een vraagje, ik heb drie joysticks en gamepads gebruikt, een sidewinder gamepad, een sidewinder 3d pro en een logitech rumblepad, maar geen van alle willen werken in het spel, gas geven en remmen wil nog wel maar sturen wil echt niet. Ik maak gebruik van de gameport in m'n Audigy 2 geluidskaart voor de microsoft spullen en de logitech is een usb versie. Weet iemand of ik dit kan verhelpen? ik hou wel van dit soort spelletjes. Ik heb het overigens over de Coast to Coast variant van Outrun.

Alle hulp is welkom.

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1