Er was nog geen topic van, dus maak ik er maar eentje.
We kennen wellicht nog de Outrun van vroeger:

Dit spel heeft een opvolger/remake, Outrun 2006 geheten. Hij is net uit.

Om met de deur in huis te vallen: geen fraaie topicstart waar 20 minuten werk in zit, want het spel is niet eens 20 minuten spelen waard. Het ding is lang in de maak geweest en het resultaat valt toch erg tegen.
- Je moet het op 60 hz spelen of het wordt onspeelbaar snel. De FPS is dus gerelateerd aan de refreshrate

- Het ding crasht om de haverklap met een Audigy 2 kaart, na een complete freeze kan je je PC resetten. De enige oplossing is om de hardwareversnelling van audio uit te zetten.
- Voor een spel dat zo lang geleden is aangekondigd, zijn de graphics minder dan verwacht. Mooi, dat wel, maar ook niet erg speciaal.
- De multiplayer mode schijnt ook extreem buggy te zijn.
Dan de gameplay, het gevoel dat overheerst bij mij is dat een arcadespel als dit eigenlijk niet thuis hoort in de huiskamer en/of op de PC. Het hoort thuis in de speelhal, op zo'n ietwat muffig ruikende versleten bak met zo'n goedkoop metalen stuur en een projectie TV. En dan vier van die 'simulatoren' naast elkaar. Echt zo'n racegame met een learning curve van 1 minuut. Dan is het wel geinig, en dan nog ken ik qua gameplay betere speelhal spellen.
Nee, het is gewoon te simpel. Het is niet voor niets dat op beide screenies de auto's driften, want dat is eigenlijk hetgene dat je de hele tijd moet doen om bochten een beetje goed door te komen. De auto's lijken verder een beetje op rails te zitten en echt merkbare verschillen tussen de bijna 20 gelicenseerde Ferrari's zijn er niet.
Kortom, verwacht ik nou teveel van deze remake of is het concept uit de tijd? Vroeger was Outrun heel cool.
Jullie mogen het zeggen.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.