regsvr32 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-03 21:05
ik wil een dll gebruiken, maar om die te gebruiken moet ik hem registreren in vai regsvr32.
dus dan doe ik:
regsvr32 "vob.dll"

en dan krijg ik deze error:
het in het geheugen laden van de bibliotheek (vob.dll) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden

ik heb ook geprobeerd de dll zeg maar "in" het programma te slepen, maar dan krijg ik ook deze error. ik heb de dll al eens eerder gebruikt maar heb geformateerd en moet weer inladen, dus ik snap het probleem niet...

weet iemand hier oplossing voor??

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Staat de opgegeven module wel in zelfde path als regsvr32 of waar je regsvr32 uitvoerd??
kopier "vob.dll" anders eerst even naar c:\windows\system32\

[ Voor 27% gewijzigd door djexplo op 01-07-2006 14:22 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RoFlame
ja... ik heb al die dingen al geprobeerd
ik heb de dll daarheen gesleept, ik heb regsvr naar de dll gesleept. niks helpt! ik heb ook pc gerestart, je weet nooit of dat het probleem is, maar helpt ook nie :S

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:18
Zet de dll in de folder waar het thuishoort, dwz bij de bijhorende programmabestanden; dump het niet zomaar in een systemfolder.
Controleer of de dll wel op deze manier te registreren is: rechtermuisklik op de dll > tabje 'versie': in het lijstje moet iets als OleSelfRegister staan.
Gebruik het volledige pad: regsvr32 c:\huppeldepup\vob.dll
Je hoeft de dll en regsvr32.exe niet in dezelfde folder te hebben. Dat zal zelfs meestal niet zinnig zijn omdat immers dll's in je Program files folder ook geregistreerd moeten kunnen worden. (Check evt. of regsvr32.exe wel op je computer staat. Zo niet herinstalleer dit dan.)

[ Voor 31% gewijzigd door Kalief op 01-07-2006 14:43 . Reden: aanvulling ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• RoFlame
Kalief schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:39:
Zet de dll in de folder waar het thuishoort, dwz bij de bijhorende programmabestanden; dump het niet zomaar in een systemfolder.
Controleer of de dll wel op deze manier te registreren is: rechtermuisklik op de dll > tabje 'versie': in het lijstje moet iets als OleSelfRegister staan.
Gebruik het volledige pad: regsvr32 c:\huppeldepup\vob.dll
ik heb op elke plek geprobeerd en juist op de plek waar het thuishoort. maar die plek maakt opzich niks uit want ik moet die dll van verschillende plekken gebruiken, wat ik eerder al gedaan heb.

ik kan dat OleSelfRegister nergens vinden, ook het tabblad 'versie'(ik neem aan dat het bij eigenschappen moet staan)... en ik had ook volledige pad enzo geprobeer, eigenlijk alles dus al! :|

edit: regsvr32 bestaat... en ik heb JUIST vanaf andere locaties geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door RoFlame op 01-07-2006 14:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
maar als je eens regsvr32 "c:\program files\vobdlldir\vob.dll" doet? Wat gebeurt er dan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RoFlame
heb ik al eens gedaan... en dan geeft ie gewoon dezelfde error alleen is dan de vob.dll veranderd naar c:\etcetc\vob.dll

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Hoofdletter gevoeligheid?

Probeer eens VOB.DLL (met hoofdletters dus?)

Heb pas dit probleem ook gehad en toen werkte het wel met hoofdletters :)

btw; kick me if i'm wrong

• RoFlame
aangezien ik hem er ook in sleep lijkt het me niet echt het probleem...
maar ik heb het geprobeerd en het werkt ook al nie 8)7

edit: ik heb nu probleem opgelost... ik hoefde de dll niet te registreren, ik miste een andere dll waardoor de dll niet geladen kon worden. maar alsnog bedankt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door RoFlame op 01-07-2006 15:53 ]

Pagina: 1