Toon posts:

Beste USB kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-Tweakers,

Ik heb nu na een tijdje gewerkt te hebben met mijn externe hardeschijf het gevoel als of hij niet alles geeft en ik denk dat het aan de USB kabel ligt.

Mijn vraag is nu welke kabel is erg goed geshield etc. aangezien ik onder hoogspanningskabels woon en er dus veel storing op apparatuur is.

Ik heb hieronder een aantal kabels geplaatst die na mijn mening wel in de buurt komen:
Q-tec
AC Ryan
Belkin

Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een USB kabel die een nog betere afscherming heeft. Ik ben op internet wat dingen tegengekomen. Onder andere een die gebruikt wordt in de industrie-sector en een speciale shielding heeft (merk/type weet ik helaas niet). Deze zijn echter wel erg duur per meter.

Is het anders mogelijk om met zilverpapier oid zelf een goede shielded te creeeren? Als Tweaker zijnde doen wij natuurlijk alles het liefste zelf! 8)

Ook vond ik deze pagina maar die hielp me niet verder:

http://www.ce-mag.com/archive/1999/julyaug/usb.html

Alvast bedankt! _/-\o_

edit

Uiteraard heb ik de search al gebruikt maar hier vond ik niets mee. Ook in de FAQ staat hier weinig bruikbaars over in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 14:00 ]

• SjaakCobain
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 15:19
Ik heb zelf het idee dat de Qtec kabel best wat lawaai gaat maken. Deze ervaring heb ik namelijk met hun voedingen.

Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SjaakCobain schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:22:
Ik heb zelf het idee dat de Qtec kabel best wat lawaai gaat maken. Deze ervaring heb ik namelijk met hun voedingen.
Een kabel die lawaai maakt :? Waar haal je het vandaan :?

@TS: waarom heb je het idee dat hij 'niet alles geeft'? Om welke externe schijf gaat het?
Laat eens wat benchmarkuitslagen zien :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
r00n schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:31:
[...]

Een kabel die lawaai maakt :? Waar haal je het vandaan :?
[/hk-modus] :+

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
een kabel kan geen lawaai maken maar de voedingen wel. :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:30
Shielding heeft geen/nauwelijks effect als ze niet aan de gnd van de usb kabel hangt (die afscherming van de connector), let daarop als je gaat spelen met de afscherming.

Bij USB wordt trouwens een differentieel signaal gebruikt, waardoor "gemakkelijke" storingen geen rol spelen (die hoogspanningskabels hebben dus geen effect op je verbinding, storing wordt weggewerkt doordat de data gewoon en geinverteerd wordt verzonden, beide worden evenveel gestoord, en door het geinverteerde weer om te keren, valt de storing gewoon weg). Ben je zeker dat je kabels een rol spelen, is het niet jou verbeelding?

[ Voor 26% gewijzigd door naftebakje op 01-07-2006 14:39 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
humor is ook een vak :P

Enfin, qua merken en shielding heb ik ook niet zon verstand, maar het slimste lijkt mij gewoon een laagje alufolie en/of koperdraad errond te doen? (zoals bij een coax kabel) Tenzij je natuurlijk de dikte wilt behouden en het mss ook netjes over wilt laten komen.
Ben zelf eigelijk ook wel benieuwd naar resultaten.. het is misschien ook wel interessant voor in de pc zelf (meteen gesleevede powercables voor voeding!)

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

SjaakCobain schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:22:
JA ik ben bang dat die kabel echt zwaar gaat liggen trillen op je tafel, maar meestal helpt het om hem vast te nieten aan je tafel.

[/]

je zal zelf niet iets beters kunnen maken dan een goede shielded gold kabel, de verschillende merken zullen onderling minder dan een 1% prestatie verschil maken schat ik in. dus koop de goedkoopste gold shielded. ;)

• SjaakCobain
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:38:
[...]

JA ik ben bang dat die kabel echt zwaar gaat liggen trillen op je tafel, maar meestal helpt het om hem vast te nieten aan je tafel.
Kijk, eindelijk iemand die mij begrijpt/verstand heeft van Q-tec :P

[ Voor 5% gewijzigd door SjaakCobain op 01-07-2006 14:43 ]

Verwijderd

welke USB gebruik je?... 1.1 of 2.0? :? .

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Externe harde schijf als in wat? Als je een klein schijfje hebt, een laptop hd, dan is het niet zo verwonderlijk dat het niet zo snel gaat.

Is het wel usb 2.0? Is je usb-poort op je pc dat wel? Zijn de juiste drivers geinstalleerd?

De links die je geeft, dat zijn gewoon standaard usb kabeltjes, niks bijzonders. Ik heb ook eigenlijk nog nooit gehoord van usb gestoorde kabels... alleen wel wanneer de afstand te groot is, maar daar loop je niet tegen aan met een kabeltje van 20cm.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

SjaakCobain schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:42:
[...]

Kijk, eindelijk iemand die mij begrijpt/verstand heeft van Q-tec :P
offtopic:
Q-Tec is goeeeeed! Hoi C. ! :w Groetjes van E.

Yes - OEM

Verwijderd

Topicstarter
Nesto schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:47:
[...]

offtopic:
Q-Tec is goeeeeed! Hoi C. ! :w Groetjes van E.
offtopic:
Hee E! Groeten van L ;)

Ontopic:

Ik gebruik USB 2.0 via de onboard poort van mn moederbord (A8N-SLI, nieuwste BIOS). Ook hebben wij verschillende kabellengtes geprobeerd, zonder effect. Ik blijf houden dat mn data soms niet 100% overkomt. nVidia Firewall staat uit btw.

Ik hoor soms ook via mn koptelefoon wat gezoem. Niet direct op mn PC maar ook via mn normale HiFi-set. Ik vermoed echt dat het electriciteitsnet het e.e.a. stoort.

Ohja, de SATA schijf van mijn buurman heeft hier soms ook last van.

Help?

• SjaakCobain
Misschien is het dan raadzaam om dat Essent oid een keer te laten weten. :o

offtopic:
Groeten terug aan E :)

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 15:36
mss offtopic, mss ook niet, maar moet zoiets niet opgelost worden door de gemeente zelf? :?

wat je kan doen, moest je zin hebben. Is voor dat je begint te behangen eerst een laagje zilverpapier op te hangen, dan krijg je een soort kooit van faraday :)

moest je zin hebben :p

anders zoals de rest al zei, je handen in elkaar slaan en zilverpapier wikkelen rond je kabels en/of apperatuur ;)

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 21:07

_AvA_

en dat ben zo.

Aardlus?

Probeer je pc te aarden en je HDD ook.

En over die Hi-Fi: zit het spul op de zelfde groep?

Droogkloot.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu we het toch over USB kabels hebben, weet iemand of er ook ergens mooie dunnen kabels te koop zijn zoals die van apple?

Want een hoop kabels zijn zo dik en stug terwijl apple wel mooie weet te klussen. Dat ze sneller stuk gaan of eerder storen neem ik op de koop toe.

Ik heb hier 1 fijn usb kabeltje die bij mijn canon zat, maar die heeft weer zo'n irri grafiet blok er aan zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 02-07-2006 13:36 ]

specs

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
USB kabels zijn altijd al per definitie afgeschermd. Dat hoort bij de USB specificaties.

Met andere woorden: je zult geen enkele USB kabel tegenkomen die NIET is afgeschermd.

Waarom denk je dat je problemen hebt? Krijg je foutmeldingen, heb je meldingen in het event log?

[ Voor 23% gewijzigd door joopv op 02-07-2006 13:42 ]

Pagina: 1