Toon posts:

2 adsl routers binnen 1 netwerk configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer(s),

Ik wil 1 ADSL verbinding en 1 Kabelverbinding binnen het 2003 netwerk leggen, voor als er één zou uitvallen. Het probleem is nu dat niet beiden NAT Virtual Server Port forwardings werken. De 2003 Server draait DHCP, beide routers hebben een vast IP binnen het netwerk b.v.:
ADSL-router 192.168.40.20 - 255.255.255.0
Kabel-router 192.168.40.40 - 255.255.255.0
Server 192.168.40.1 - 255.255.255.0 met standaard gateway 192.168.40.20
Het probleem is nu dat alles wat op de ADSL wel doorgestuurd word b.v. bij poort 80 maar dat alles wat binnenkomt op de Kabel niet.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe of zou moeten aanpassen,
Alvast bedankt Ron

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
Wat jij wil, kan niet met twee routers, je moet denk ik eens kijken naar een load balancer

Daar komen 2 internet verbindingen op binnen en als de 1 uitvalt, schakelt die over op de ander

[ Voor 36% gewijzigd door Robthebest op 01-07-2006 14:00 ]

Verwijderd

Dit is niet waar. Je kan wel degelijk wat hij wil.

Je kan zelf n.l een metric instellen aan je gateway's metric 1 dan gebruikt hij die altijd totdat hij down is en dan gebruikt hij de andere.
Lijkt een beetje op een MX record.

Je kan deze instelling vinden:
Configuratie scherm --> Netwerk connecties --> eigenschappen van je netwerk connectie --> tcp/ip eigenschappen --> Geavanceerd --> eerste tabblad van onder.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tijntjuh, zouden er dan ook aanvragen op beide verbindingen binnen kunnen komen? Of zie je ook een optie als er 2 netwerkkaarten in de Server zitten. Ik vraag dit omdat ik mensen dan in groepen zou kunnen indelen, zodat 1 groep via ADSL binnenkomt en de ander via Kabel.

Groetjes Ron

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je niet per groep toekennen welke verbinding gebruikt moet worden.