TV doet niets

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Hoi,

Toen m'n ouders TV zaten te kijken, werd het beeld ineens een smalle streep en kwam er rook uit de TV :) Ik dacht aan de lijntrafo en dat bleek te kloppen. Die was doorgefikt.

Nieuwe lijntrafo besteld, zelfde type, erin gesoldeerd maar de TV doet nog steeds niets. Het power-lampje brandt ook niet. Zekering in de TV is in orde. Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Of misschien waar ik de oorzaak nog meer kan zoeken? Mijn elektronica kennis reikt niet zó ver dat ik meer kan onderzoeken dan dat ik nu gedaan heb. (Componenten zien er verder allemaal goed uit)...

Alvast bedankt.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik zou je adviseren, als je dus niet 100% hier verstand van hebt, gewoon naar een reparateur te gaan.

Hangt natuurlijk wel beetje van af hoe oud de tv is:)

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Kurios schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:59:
ik zou je adviseren, als je dus niet 100% hier verstand van hebt, gewoon naar een reparateur te gaan.

Hangt natuurlijk wel beetje van af hoe oud de tv is:)
Lol... ff een lijntrafo eruit halen en er een nieuwe in solderen is niet zo moeilijk... Heb ik een paar jaar geleden voor m'n stage alleen maar gedaan :)

TV is een jaar of 4-5 oud gok ik, is een standaard 4:3 TV (slaapkamer dingetje)

En aangezien ik stage heb gelopen bij zo'n bedrijf, weet ik dat het redelijk duur is om dat te laten nakijken en eventueel te repareren en dus leek het me leuk (en goedkoper) om het zelf te doen.

Verder iemand nog een idee?

/edit: En daarbij... als iedereen er zo over dacht (ik zou je adviseren, als je dus niet 100% hier verstand van hebt, gewoon naar een reparateur te gaan.) dan had Tweakers.net waarschijnlijk ook niet bestaan toch :)

[ Voor 15% gewijzigd door ProCal op 01-07-2006 14:10 ]

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Zelf weet ik niet zo veel van electronica, maar ik heb mijn vader bijgestaan toen die z'n ouwe 4:3 tv heeft proberen te herstellen. We hebben in eerste instantie gezocht gehad wat technische fisches, maar het belangrijkste hierbij was dat er op verschillende plaatsten melding werd gemaakt dat je meerdere onderdelen moet vervangen. Als een bepaald onderdeel kapot was, moest je ook de onderdelen die daarmee in serie stonden vervangen, want die hebben meestal ook een slag gehad. Ik meen zelfs dat er toen echt specifiek bijstond welke dat waren. Probeer dus hieromstrend meer te zoeken.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nu ook eens verteld om welke tv het gaat, nog beter om welk chassis dan kunnen we je misschien verder helpen.
Zo op het eerste gezicht lijkt de voeding zelf defect.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ProCal schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Lol... ff een lijntrafo eruit halen en er een nieuwe in solderen is niet zo moeilijk... Heb ik een paar jaar geleden voor m'n stage alleen maar gedaan :)

TV is een jaar of 4-5 oud gok ik, is een standaard 4:3 TV (slaapkamer dingetje)

En aangezien ik stage heb gelopen bij zo'n bedrijf, weet ik dat het redelijk duur is om dat te laten nakijken en eventueel te repareren en dus leek het me leuk (en goedkoper) om het zelf te doen.

Verder iemand nog een idee?

/edit: En daarbij... als iedereen er zo over dacht (ik zou je adviseren, als je dus niet 100% hier verstand van hebt, gewoon naar een reparateur te gaan.) dan had Tweakers.net waarschijnlijk ook niet bestaan toch :)
tuurlijk jongen ik vind het prima als jij met je tv gaat stoeien :)
Goedkoper is het zeker, maar kant op extra defecten is natuurlijk aanwezig ;)
Vandaag de vraag hoe oud de tv is, ik zou zelf niet aan een nieuwe plasma gaan zitten pielen zonder dat ik zeker weet wat ik doe.....
Pagina: 1