Eclipse 3.2 is uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Voor de geinteresseerden: eclipse 3.2 is uitgebracht (callisto, dus eclipse + een grote bak precies op elkaar afgestemde plugins).

downloadbaar vanaf http://www.eclipse.org/callisto/

Hier zijn de changes na te lezen.

nope

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik hoop dat deze versie beter is dan de beta. Daar gingen nogal wat dingen mis, zoals code completion die ineens stopte en zo. Kan ook aan mijn MyEclipse 5 beta gelegen hebben, maar het leken mij typische Eclipse fouten.

Wel moet ik zeggen dat de editor wel veel sneller was, tenminste zo kwam het op mij over.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

JKVA schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:15:
Ik hoop dat deze versie beter is dan de beta. Daar gingen nogal wat dingen mis, zoals code completion die ineens stopte en zo. Kan ook aan mijn MyEclipse 5 beta gelegen hebben, maar het leken mij typische Eclipse fouten.

Wel moet ik zeggen dat de editor wel veel sneller was, tenminste zo kwam het op mij over.
Welke vond jij sneller. De nieuwe of de beta?

Ik ga deze ook eens proberen. Ik vind Eclipse echt een goede volwassen IDE. Hij werkt erg fijn.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik ben zelf een die-hard vim-gebruiker, maar Eclipse is het enige dat voor mij af en toe in de plaatst komt van vim. Als er Java getypt moet worden, is Eclipse toch met afstand beter dan elke andere editor waar ik in heb gewerkt. Het schijnt dat de bekende (niet-gratis) editors ook prima zijn. Ik moet voor m'n werk ook regelmatig in JDeveloper werken, maar dat zuigt echt vergeleken met Eclipse.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

eghie schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:27:
[...]
Welke vond jij sneller. De nieuwe of de beta?
Ik heb de indruk dat 3.2 serieus sneller is dan 3.1, maar dat kan ook aan MyEclipse 5 liggen. Ik heb Eclipse 3.2 nog niet kaal getest.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vertel me eens waarom we dit topic moeten open houden ipv dit te submitten in de meuktracker (die daar voor is bedoeld)?

Als het gaat om uitgebreide gebruikerservaring (deze is sneller dan die andere geldt dus niet ;)), dan verwacht ik eerlijk gezegd ook een uitgebreidere startpost :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 10:41
chris schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:11:
Ik ben zelf een die-hard vim-gebruiker, maar Eclipse is het enige dat voor mij af en toe in de plaatst komt van vim. Als er Java getypt moet worden, is Eclipse toch met afstand beter dan elke andere editor waar ik in heb gewerkt. Het schijnt dat de bekende (niet-gratis) editors ook prima zijn. Ik moet voor m'n werk ook regelmatig in JDeveloper werken, maar dat zuigt echt vergeleken met Eclipse.
Mag ik vragen welke versie van JDeveloper jij dan gebruikt? Ik had tot een paar maand geleden exact dezelfde mening, totdat ik de nieuwste versie heb binnengehaald. (10.1.3) Die is echt zwaar verbeterd, codecompletion, code navigation, refactoringtools, javadoc, de hele rambam. :9~
Binnenkort hoop ik m'n eerste oracle-projecten te mogen uitvoeren mbv deze ontwikkelomgeving.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Boktor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:48:
Mag ik vragen welke versie van JDeveloper jij dan gebruikt? Ik had tot een paar maand geleden exact dezelfde mening, totdat ik de nieuwste versie heb binnengehaald. (10.1.3) Die is echt zwaar verbeterd, codecompletion, code navigation, refactoringtools, javadoc, de hele rambam. :9~
Binnenkort hoop ik m'n eerste oracle-projecten te mogen uitvoeren mbv deze ontwikkelomgeving.
Ik doe wat werk voor Oracle, en gebruik verschillende versies, meestal de laatst beschikbare (de 11G-varianten). Maar het voelt toch een stuk trager, lelijker en minder compleet dan Eclipse.

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Wat is eclipse eigenlijk, wat kan je ermee?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:53

Robtimus

me Robtimus no like you

GUZA schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:48:
Eclipse is an open source community whose projects are focused on providing an extensible development platform and application frameworks for building software.
Dat, en meer, kun je zelf ook vinden op de site waar de TS naar linkt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Ik ben weer terug naar 3.1.2. Ik vond 'm op zich wel fijn en vlot werken, alleen in debug mode werd hij soms erg traag en "hing" hij soms, als ik dan naar de debug view switchte ging hij pas verder...

Roomba E5 te koop

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

GUZA schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:48:
Misschien handig dat je jezelf eerst eens wat verdiept in dit soort zaken voordat je een vraag stelt :) Je wilt echt niet weten hoeveel informatie je krijgt als je "eclipse" in google invoert ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:30:
Ik ben weer terug naar 3.1.2. Ik vond 'm op zich wel fijn en vlot werken, alleen in debug mode werd hij soms erg traag en "hing" hij soms, als ik dan naar de debug view switchte ging hij pas verder...
Ik heb ook last van wat stabiliteitsproblemen bij 3.2.
Voornamelijk bij de nieuwe features zoals wtp. Ik moet javaw.exe dan killen :Y) om eclipse te kunnen restarten.

nope

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Iets wat ik nog steeds mis is de optie "Align variables in columns". Het is wel beschikbaar voor members, maar nog steeds niet voor locals, terwijl het me niet zo verschillend lijkt ten opzichte van de andere optie.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Waar ik me dood aan erger bij deze versie is dat de view problems helemaal is veranderd en ik kan nergens een optie vinden om dit te veranderen. Eerst zag het er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://developpeur.journaldunet.com/exemples/eclipse/problems-5warnings.jpg
plaatje ff snel geript van google...

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ook erg mooi dat er een Windows x64 versie is gekomen van SWT. Werkt prima samen met de 64bit beta van JDK6.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
maxjuh schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:07:
Waar ik me dood aan erger bij deze versie is dat de view problems helemaal is veranderd en ik kan nergens een optie vinden om dit te veranderen.
Klik bij tabblad problems op het witte pijltje rechtsbovenaan. Kies "group by", "none".

Als goed is, verhelpt dat je probleem :)

[ Voor 32% gewijzigd door bloody op 10-07-2006 09:37 ]

nope

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
bloody schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:36:
[...]

Klik bij tabblad problems op het witte pijltje rechtsbovenaan. Kies "group by", "none".

Als goed is, verhelpt dat je probleem :)
yea :7 ty

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Iemand eigenlijk al de JDK 6 functionaliteiten geprobeerd?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmmm, bij mij trok hij regelmatig Java naar 100% cpu usage (Debian, Sun Java JDK 5.0, revisie 7 ofzo :P) en de PHPEclipse plugin is nog niet helemaal compatibel, waardoor GDB debuggen niet meer werkte.

Ik zit dus weer op 3.1.2 :)
Pagina: 1