Toon posts:

Internet traag door router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort nieuw internet en hiermee haal ik 1.7/1.8 mb/s als ik het modem direct op mijn pc aansluit. Echter moeten er meer pcs op dit internet aangesloten worden en staat er een router achter het modem, nu deze router ertussen staat haal ik maar 1mb/s en soms trager, hoe kandat?

Situatie op mijn pc is al volgt, modem <crossed kabel> router <straight kabel> mijn pc

Wat heb ik geprobeerd?
-mijn netwerk op 10/100/half duplex/full duplex gezet
-firmware upgrade gezocht (vond er maar weinig tot geen, dlink di-604)
-allerlij verschillende instellingen in router
-router gereset

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
pak eens een straight kabel tussen het modem en de router, dat mag gewoon straight zijn. Is dat op het moment dat er maar 1 pc is verbonden met internet en de andere pc's geen taken uit voeren? Welke router en welk modem heb je dat is ook zeer belangrijk voor ons om je veder te kunnen helpen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:40:
pak eens een straight kabel tussen het modem en de router, dat mag gewoon straight zijn. Is dat op het moment dat er maar 1 pc is verbonden met internet en de andere pc's geen taken uit voeren? Welke router en welk modem heb je dat is ook zeer belangrijk voor ons om je veder te kunnen helpen.
Modem is een copperjet 1616-2p, net een straigt kabel getest, blijft hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
kickjuh :|

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Internet traag door router?
Gebruik je dingen als eMule oid? Sommige routers worden van veel verbindingen traag.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.ciao-shopping....CopperJet_1616_2P__526283

dat is een router. Je had geen router nodig. Alleen een switch?

zo:?

http://gotwiki.spider007....ruik_de_router_als_switch

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:46
Je modem is een modemrouter... mogelijk heb je adsl internet, adslproviders leveren vaak modems in routerstand.
Dus nu heb je eigenlijk 2 routers tussen de muur en de computers.. 2x een NAT.. mogelijk dat dat de snelheid beinvloed?
ipv je router zou je dan een switch kunnen plaatsen, of de modem in bridgestand zetten ipv routerstand (zoek op de copperjet site/forum).

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Heb je niet iets ingesteld in de router dat elke computer maar een bepaalde hoeveelheid bandbreedte kan gebruiken (dat heet bij mij in de router Bandwidth Control ofzoiets)?
Pagina: 1