Toon posts:

[XP] item in de windowspartitie worden wit weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden en directories in de root van de partitie waar de windows directory staat worden in een witte kleur weergegeven. De enige mogelijkheid om ze te zien is door ze te selecteren.
Ik heb Tweak UI doorgelopen, maar daar kan ik niets bruikbaars vinden.
Ook het aan / uitzetten van de optie "Show encrypted or compressed NTFS files in color" in de Folder Options heeft geen nut gehad.

Als ik 1 van de mappen open, is alles wel weer zoals het moet zijn, ook de andere partities laten de bestanden normaal zien.

Ik heb even een screenshotje bijgevoegd om dit duidelijk weer te geven

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mattijs/explorer.jpg

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Helpt het veranderen van het thema of bij Control Panel -> Display -> Appearance (evt. -> advanced) wat instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op de windows xp style gezet, dit geeft echter hetzelfde resultaat.
Als ik de advanced settings doorloop, dan staat er niets bij wat over explorer gaat. Er staan wel drie opties in die wit ingesteld staan (Active title bar, selected items, window), het leek mij niet dat een van deze opties hier invloed op heeft, maar heb ze voor de zekerheid toch even gewijzigd. Het mocht echter niet baten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Het is dus enkel met de Windows Explorer? Probeer dan eens te kijken of deze niet toevallig veranderd is: vergelijk hem met die van de XP CD en zet deze desnoods terug :).

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
misschien dat de weergvane opties voor mappen in de war is, die kun je per map opgeven en opslaan of zo instellen dat e allemaal dezelfde gebruiken, en ook kun je instellen dat verabnderingen per map worden opgeslagen. volgens mij worden die instellingen in een systeembestand opgeslagen dat in elke mp appart wordt bijgehouden, ik weet de naam zo niet van die bestanden, maar meestak heb je er twee ( die dus met een wazig icoontje worden weergegeven) thumbs.sys of zo en nog een.

je kunt dus eens kijken of je de map opties kunt wijzigen voor die map/root
of proberen of het verwijderen van thumbs. en dat andere bestand iets helpt.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Lijkt me dat er een dll van windows niet meer geregistreert is in het register.
regsvr32 kun je dat doen! Welke dll, geen idee ?
Zou ook kunnen zijn dat de dll nog wel geregistreert is maar beschadigd is.
Daarvoor kun je deze commando wel gebruiken : sfc /scannow
Al bij google gezocht naar deze fout ? Misschien ook n goeie tip!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de desktop.ini in de root weggegooid en alles werkt weer zoals het moet. Ik dacht dat ik dit eerder ook al had gedaan, maar schijnbaar dus niet.
Pagina: 1