Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung DCB9401R S-video uit

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo

Jullie zullen wel weer denken die zit daar niet op, Standaard niet maar hopelijk als dit lukt wel
Heb net mijn kastje even op gemaakt en kwam een mooie chip tegen een Audio / Video Switcher
Van het type STV6412A. http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/9754.pdf
Deze ic verzorgt het rgb en composiet verhaal.
Nu dacht ik misschien is het mogelijk om van deze ic het s-video signaal af te halen en mooi een aparte aansluiting te maken !
Hoopte dat jullie misschien even wilde mee denken of ik dit goed zie

Groetjes Trunks

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
Op pagina 22 in de pdf, staat een schema op scart kabels aan te sluiten. Als je dit nou doet, en er daarna een verloopstukje scart -> s-video aan hangt, zou het eventueel kunnen werken...

Ik weet echter niet of hier wel rekening mee worden gehouden in de software, maar je kan het natuurijk proberen.

Ik weet niet of mijn informatie klopt, dus wacht nog wel even op de reactie van andere GoT-leden. En als je er eenmaal aan begint, laat dan natuurlijk wel even weten wat ervan is geworden 8)

• Trunks81
Hallo

Zowel op de Tv en VCR uitgang kun je geen s-vhs krijgen had dat al geprobeerd met een verloopstukje.
Vandaar ook het idee om het vanaf binnen af te tappen, Want je krijgt namelijk Z/W beeld als je dit doet. Dus je hoeft dan maar 1 aansluiting te vinden op de chip of daar voor nog op de encoder.

Groetjes TRunks

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Die chip doet alleen schakelen, geen signalen maken, werkt dus niet.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Zoals hierboven vermeld wordt schakelt de chip idd alleen. De chip moet dan ook nog eens het juiste signaal binnenkrijgen. Als dit het geval is zou je pin 44 of pin 48 kunnen proberen.
Maar waarnschijnlijk is het zooitje ook nog softwarematig uitgeschakelt. De chip wordt namelijk bestuurd door een I2C bus. Dus het is niet simpelweg een pin hoog of laag maken om de uitgang te activeren.

No signature found

• Trunks81
Oke dat is dan niet mogelijk om van die ic een s-video af te halen
Maar als je nu de RGBs signaal gebruikt van scart uitgang 1
En daar op een AD724 aan vast knopen ? Of een anders soort gelijke ic die dit ook doet !
En eventueel ook de LM1881 om van de composite sync een H,V te maken !
Jullie toevallig andere betere ideeen
Zou dit dan wel eventueel kunnen ?

Groetjes Trunks

[ Voor 17% gewijzigd door Trunks81 op 03-07-2006 21:20 ]

Pagina: 1