Problemen met Mobility Catalyst 6.6

Pagina: 1
Acties:

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik typ dit bericht van op een laptop waar ik CCC niet werkende krijg.
Gisterenavond heb ik een clean install van Windows Home gedaan van de recoverypartitie die standaard aanwezig is. Alles ging goed, maar de Drivers voor de Mobility Radeon X700 waren meer dan een jaar oud. Updaten die handel, dacht ik. Eerst heb ik mooi de oude drivers verwijderd met dat uninstall-programmatje van ATI dat in C:\Program Files\ATI Technologies\UninstallAll staat.
Na het rebooten heb ik de nieuwe drivers die ik van op http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/ geinstalleerd. Na 1 keer volgendete klikken, en op accepteren voor die gebruikersvoorwaarden, kies ik express installatie.

Daar begonnen de problemen. Ik krijg een foutmelding dat installshield een kritieke fout heeft gemaakt en word afgesloten. Daarna verschijnt toch een installatieverstertje voor CCC en dat gaat zonder problemen. Daarna moet ik rebooten.
Na rebooten lijkt het alsof alles geinstalleerd is, maar CCC krijg ik niet in gang. Als je op de snelkoppeling klikt gebeurt er niks. Als ik kijk bij de lopende processen, dan zie ik dat CLI.exe wel word opgestart, maar na een seconde of 10 verdwijnt het proces gewoon uit de lijst.
Ik denk dat het probleem is dat de drivers zelf niet geinstalleerd worden, enkel CCC. Dit denk ik omdat bij de eigenschappen van de grafische kaart staat: stuurprogrammaversie: 6.14.10.6521, datum 8/02/2005.
Kan er iemand mij helpen? Ik heb hier al een groot stuk van gisterenavond en deze morgen aan zitten werken, maar nu weet ik echt niet meer wat nog te doen.

Wat ik al heb geprobeerd om alles op te lossen:
- opnieuw downloaden van de drivers
-opnieuw installeren van drivers, na de mislukt intallatie verwijderd te hebben met dat verwijderprogje (meerdere keren)
-herinstalleren van windows installer, .NET (via windows update en via de link op de ATI-site)

Misschien handig om te weten, verdere specs van de laptop:
Acer Aspire 1692
Mobility radeon X700 128mb
1024 MB DDR2
Pentium M 1.7 GHz

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
Update: ten einde raad heb ik gewoon de oude drivers geinstalleerd, en direct daarover, dus zonder ze eerst te verwijderen de nieuwe catalysts. Wonder boven wonder bleek dit de oplossing. Dit topic mag dus weg. Mijn bloeddruk en hartslag normaliseren eindelijk na zo'n 6h miserie voor iets wat normaalgezien simpel op te lossen zou moeten zijn.