Netwerk bereik verlengen (Troubles met linksys WAP54G)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een grachtenpand van 4 verdiepingen.

de wlan router en modem staan helemaal beneden, boven is er niet genoeg bereik.

nu dacht ik er aan om op de 2e verdieping een Accespoint neer te gooien. Ik heb hier nog een Linksys WAP54G liggen(nieuw), maar het grootste probleem met dat K*T ding is dat het voor leken gemaakt is en is bedoeld te werken zonde webinterface, het schijnt er wel te zijn maar ik ik krijg hem niet te zien.

Nu wil ik dus eigenlijk weten: Is een accespoint (met repeater mode) geschikt om het bereik via de 2e verdieping naar de 4e te brengen? of heb ik daar de special range extender voor nodig?

en ook wil ik weten: hoe kom ik in hemelsnaam in de webinterface:
geprobeerd:
-direct op pc met statisch ip
-via lan

via beide manieren kan ik geen contact maken met de wap op 192.168.1.254, zelfs niet na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft de WAP54G een default ip adres van 192.168.1.245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:18:
Volgens mij heeft de WAP54G een default ip adres van 192.168.1.245.
o mijn god ik voel me echt een mongool.

/me twijfelt of hij misschien een andere baan dan systeembeheerder moet zoeken :P

/me notitie 2 me: RTFM

ok dan ga ik nu maar ff kijken of ik het kan fixen als signaalversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
om op de webinterface van de WAP54G te komen moet je de wap54G rechtstreeks aan de computer aansluiten en dan de internet protocol tcp/ip instellen op: IP: 192.168.1.33 / Subnet: 255.255.255.0. en de rest leeg laten. dan in de adressbar van je webbrowser 192.168.1.245 typen.

dan kan je hem in "AP mode" op repeater zetten. wel even het mac adress van je router opschrijven.

dan alle wireless instellingen precies hetzelfde instellen dan op je router/modem

suc6

linkje voor alle vragen over je WAP54G: http://linksys.custhelp.c...ch_type=answers.search_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sn33ky schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:55:
om op de webinterface van de WAP54G te komen moet je de wap54G rechtstreeks aan de computer aansluiten en dan de internet protocol tcp/ip instellen op: IP: 192.168.1.33 / Subnet: 255.255.255.0. en de rest leeg laten. dan in de adressbar van je webbrowser 192.168.1.245 typen.

dan kan je hem in "AP mode" op repeater zetten. wel even het mac adress van je router opschrijven.

dan alle wireless instellingen precies hetzelfde instellen dan op je router/modem

suc6

linkje voor alle vragen over je WAP54G: http://linksys.custhelp.c...ch_type=answers.search_nl
ja dat had ik gezien je bedankt voor de info, je kan het device ook gewoon in je lan zetten dat moet ook werken.

maar het werkt nu dus allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Als je nog antwoord wilt op je oorspronkelijke vraag: dat is zo moeilijk te zeggen. Misschien dat er te veel opstakbels zitten tussen de verdiepingen en dat het signaal niet beter wordt met een repeater. Misschien kun je eens beter proberen je router in het midden van het huis te plaatsen en evtueel een betere antenne. Of je kunt er een tweede apparaat bij gooien, mijn voorkeur zou dan zijn een extra accesspoint dat aan je bekabelde netwerk hangt. Werkt hier ook prima de client kiest automatisch het sterkste signaal (bij opstarten) en werkt het beste. En je hebt zo volgens mij meer slagings kans. :)

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1