Veiligheidskopie CF card maken naar 2e CF lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verleden week de nieuwe Becker 7944 autoradio/navi/carkit gekocht.
Hierbij staan de kaarten voor navigatie niet meer op een dvd maar op een CF kaart.

De vrije ruimte op de CF kaart (2 Gb) kan en mag (volgens de gebruiksaanwijzing) gebruikt worden om mp3's op te zetten.
Een foutje zit in een klein hoekje en ik kan me vorstellen dat je op een dag ineens een OEPSJE hebt en dat je bij het opschonen van de mp3's op de CF kaart per ongeluk de 2 data bestanden van de navigatie mappen wist.

Ik denk, slim, ik koop een 2e 2Gb CF kaart... Bewaar een kopie op Hd en een 1-op-1 kopie op de 2e CF kaart. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Ben wel even voor de zekerheid de neuwe kaart met navigatie mappen gaan uitproberen...

Werkt dus niet :(

Hij herkent de kaart niet en vraagt om de navigatiesoftware.

Uiteraard heb ik gekeken of er hidden files op de kaart stonden. Not.
De CF kaart (als dat al zou kunnen) heeft geen label.
Kaart grootte voor en na kopieren is exact even groot bij beide kaarten.
Beide kaarten zijn geformateerd in FAT format.

Er staan origineel maar 2 (data)bestanden op. 1x .DAT en 1x .RAW

De originele kaart (tis originele software en heb er dik voor betaald) is van Sandisk en de nieuw aangeschafte kaart is van Dane-Elec.

Becker zelf geeft als antwoord op dezelfde vraag dat bij verlies, wissen en/of overschrijving van de data (er staat geen "besturingssoftware" op) een nieuwe CF kaart t.w.v. 199 euro dient te worden aangeschaft. Stelletje gekken 8)7

Het is zo ver ik weet niet verboden om een reservekopie van je eigen software te maken maar dit schijnt in de praktijk voor deze CF kaart niet te werken.

Weet iemand of er een soort hardwarematige copyprotection bestaat voor CF kaarten die een maken van een kopie op een andere CF kaart onmogelijk maakt ?

Bestaat er een tool waarmee je eventueel (lekker ouderwets) track-for-track of sector-by-sector kopieen van een CF kaart kan maken ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb met een ander proggie de 2 CF kaarten uitgelezen.

Aantal sectoren, sector size etc. is op beide kaarten gelijk.
Het enige (interessant) verschil zit em in de usuable clusters...

Originele Becker CF : 62424 clusters
Kopie op 2e CF : 62250 clusters

Doe je een filecompare dan is de gehele inhoud tot op bit niveau gelijk.

8)7 ikke niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En je kan niet je Dane-Elec kaartje ruilen voor een Sandisk (zelfde type)?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet zeker of het werkt, maar zou ghost die dingen hiet herkennen als schijven die je kunt clonen? Op die manier kun je de data 1 op 1 overgooien incl een eventuele fat table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@l0c4lh0st

Daar wilt Becker niet aan meewerken.

Vooral de Duitse gebruikers van Becker zijn er zwaar pissig over want (en ze hebben een punt) misschien wil je wel een 8 Gb kaartje erin steken waarop je de 2 databestanden van Becker knalt en waar je de resterende 6,5 Gb gebruik voor mp3.

Volgens Becker kan dit dus niet. Je dient ten aller tijden je originele CF kaartje van Becker (= SanDisk) te gebruiken. (8>

@Terw_dan

Interessante optie. Ga ik meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Norton Ghost ziet de CF kaart niet. Alleen de drives gedefinieerd op de hd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:06:
Hmm Norton Ghost ziet de CF kaart niet. Alleen de drives gedefinieerd op de hd's
Zoiets dacht ik al. Wat je ook nog kan proberen. Je hebt IDE naar CF converters. Als je er daar 2 van kan vinden kan ghost er misschien wel mee overweg. Nu moet ik je zeggen dat ik dit niet echt uitgeprobeert heb, maar als je er aan kan komen misschien een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ghost kan het wellicht niet, maar er zijn meer programma's die op sectorniveau kunnen kopieren. In linux zou je eens naar dd kunnen kijken.

Een kopieerbeveiliging stoppen in bad-bocks/sectoren/clusters is natuurlijk zo oud als de weg naar Rome. Het zou me dan ook niet verbazen als dat hier het geval is.

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 01-07-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met WinHex.

Zeer geinig proggie wat naast het prima besnuffelen van media ook exacte kopieen van o.a. CF kaarten kan maken. (incl. FAT tables en MBR's)

http://www.x-ways.net/winhex/

@Rukapul
Dat over het verstoppen van deze info.... Dat dacht ik idd ook. :)
We gaan het meemaken en zal m'n vorderingen ff rapporteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit schijnt toch wel de ultieme tool te zijn maar ook hiermee werkt het niet.
Op 99% van het clonen van de kaart naar een 2e CF kaart meldt het proggie dat het een aantal sectoren (4) niet kan beschrijven.

Wellicht komt dit doordat er een klein verschil bestaat in de grootte tussen de originele Becker SanDisk CF kaart (62424 clusters) en de Dane-Elec CF (62250 clusters)
De Dane-Elec komt 174 clusters tekort.

Maar of het em nu daar in zit... Er staat op die laatste clusters geen data (Hex 00'en)

Becker is waarschijnlijk toch slimmer dan we denken en laten ze de eerste keer dat je het kaartje gebruikt het "huwelijken" met de radio.
Ik zat er aan te denken dat ze wellicht het CardID en/of SN van de kaart uitlezen en dat in de flash van de radio zetten waarna er bij iedere I/O handeling met de kaart dit gechecked wordt.

Ikke ff niet meer weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een mailtje retour van Becker over mijn vraag hoe ik mijn originele software op de CF kaart kan veiligstellen.

Dear Mr. Haas,

Thank you for your inquiry. The delivered CF Card is copy protected. There is no way to restore Navigation data to the CF Card.

If you have further questions, please phone our technical hotline at +349 (0) 7248-71-1507.

----------------------------------

:(

Conclusie....
Men laat het de klanten wel toe om de vrij ruimte op de originele CF kaart te benutten voor bv. mp3's maar als er dan een foutje gemaakt wordt en 1 van de 2 navi bestanden wordt gewist dan kunnen we in de tas (199,00 euro)

Ik heb zelf ondertussen alles geprobeerd aan truuks om de CF te clonen naar een 2e CF kaart (incl MBR, FAT's.. de hele rambam).

Het werkt gewoon niet 8)7 De radio vraagt dan steeds om de navi software (die overigens keurig geklont en wel op de 2e CF kaart staat)

Is er hier nog een briljant iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Heb je ondertussen al een oplossing gevonden.
Heb namelijk zelf de Becker 7945 traffic promet cf slot, die draaid op de zelfde software als die 7944 cascade van jouw.
Draai hier zelf nog met cd software 1.51.
volgens mij draai jij nu met de nieuwste 3.5 versie op CF.
:*)

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kun je wel schrijven naar die originele CF kaart op het gedeelte waar de software staat? Zo ja wat is dan het probleem, je maakt een exacte kopie van dat ding en bewaard dat op je pc. Als het zover is maak je een kopie terug naar de originele CF en klaar?

Of mis ik nu iets?

En wat betreft cluster verschil kan bijna niet, want flash staat bekend om slechte clusters te blokkeren voor gebruik. Slechte clusters ontstaan na veel schrijf acties. Dus om daarop te controleren lijkt me sterk.

[ Voor 29% gewijzigd door Dukey op 17-07-2006 16:28 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geprobeerd om met WinHex v13 SR-11 via menu optie Tools / Disk Tools / Clone Disk een backup te maken van de originele Sandisk CF van Becker Cascade 7944.

Eerst een backup gemaakt naar een image file toe. Dit lukt zonder problemen (en foutmeldingen).

Vervolgens de image file terug gezet via dezelfde menu optie maar dan met omgedraaide instellingen (ik heb maar 1 cf card reader).

Image file terug gezet op een SanDisk Extreme III 2.0 Gb en direct getest in de 7944, en wat denk je?

!!!HET WERKT PERFECT!!! :)

WinHex was bij deze poging overigens helemaal default geconfigureerd.

Wellicht heeft het falen van jouw pogingen te maken met je Dane-Elec cfje of zo.
Helaas kost een Extreme III 2gb nog steeds zo rond de € 100,- maar dan heb je wel een backup.

Ik ben overigens wel nieuwsgierig of een dergelijke backup nu ook te maken is op een grotere CF, waardoor je de overige ruimte alsnog kunt gebruiken voor extra mp3 ruimte.

Veel succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:57

ralpje

Deugpopje

Mag ik hier nog heel even op inhaken? Gisteren in is mijn auto-van-de-baas de cascade ingebouwd. Helaas kon men bij het inbouwstation niet gelijk de goede kabel vinden die het snelheidssignaal aan de radio doorgeeft, dus de gps-muis en die tacho-kabel zijn nog niet aangesloten, volgende week moet de auto nog even terug.
Als ik nu de Cascade gebruik, staat 'ie standaard in het Duits. Via het menu kun je hem in het Nederlands zetten, maar als ik dat wil doen vraagt 'ie om de software. De Becker-CD zit in de speler, de CF-kaart zit in het slot, maar toch blijft 'ie om de software vragen. Duurt het gewoon erg lang, of zal er een fout in de cd zitten? Iemand hier dezelfde ervaring?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralpje schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:25:
Nederlands zetten, maar als ik dat wil doen vraagt 'ie om de software. De Becker-CD zit in de speler, de CF-kaart zit in het slot, maar toch blijft 'ie om de software vragen. Duurt het gewoon erg lang, of zal er een fout in de cd zitten? Iemand hier dezelfde ervaring?
Dit probleem had ik vorige week ook. Waar hij om vraagt is niet de cd. Hij vraagt om de navigatie software en deze staat op de CF. Nadat ik bijna hopeloos was geworden bleek uiteindelijk dat de CF net niet goed genoeg in zijn slot zat.

Verwijder het CF'je dus even en plaats hem opnieuw, waarbij je erop moet letten, dat je vooral de onderzijde eventjes (niet te onbenullig, maar wel stevig) aandrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:45:
[...]
Dit probleem had ik vorige week ook. Waar hij om vraagt is niet de cd. Hij vraagt om de navigatie software en deze staat op de CF.
Dit was het probleem inderdaad. Wel apart dat hij bij die melding een leuk geanimeerd plaatje laat zien van een CD die in een speler gedaan wordt :)
Nu eens kijken waarom iedereen zegt dat mijn spraak zo slecht te verstaan is. Ga m'n mic maar eens verplaatsen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de geluidskwaliteit heb ik geen enkele klacht gehoord. Heb de microfoon in het midden aan het gemonteerd.

Met betrekking tot de weervgave van het plaatje van een cd: Volgens mij wordt er een cd geemuleerd door de cf. Op cd cf staat een Track1.raw file. De software is ook geschikt voor andere becker versies die geen cf hebben.

De gebruiker wordt erdoor op het verkeerde been gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:06:
Over de geluidskwaliteit heb ik geen enkele klacht gehoord. Heb de microfoon in het midden aan het gemonteerd.
Inbouwbedrijf heeft hem bij in het dashboard bij de snelheidsmeter geplaatst. Irritant, want als ik nu richting aan geef hoor je duidelijker het relais klikken dan dat ik praat. Heb hem dus maar, zoals ik zelf altijd deed toen ik nog carkits inbouwde, in het midden op de hemel gedaan, bij de verlichting.
En geluik op de stekker even de plus en min van de microfoon omgedraaid, want die hadden ze verkeerd om zitten. Geen wonder dat ding niet te verstaan was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik heb zelf ook een Becker 7946 en ben ook al tegen dit probleem aangelopen.

Op een duits forum een linkje gevonden naar de gebruikte beveiliging.
Er wordt gekeken naar de hoeveelheid resterende ruimte op de CF-card.
Dit verklaard ook waarom het met een zelfde type CF-card wel wil werken en met andere merken niet. Zelf heb ik het geprobeerd met een 4GB microdrive, helaas zonder succes.

Ik zal eens op zoek gaan naar dat duitse forum..more to come!

EDIT - zie ook:
http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/viewtopic.php?t=6458

hierin staat ook de link naar dat duitse forum!

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen1975 op 30-07-2006 09:44 ]

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
Ik heb nog nieuws over het 4GB verhaal
Formateer een 4GB sandisk en maak daarna een partitie aan voor 99% van de grote.
Kijk dan in de Becker CF in de Non partitie en maak een Copy van de eerste sector.
Zet deze terug op de 4GB non partitie 1e sector.en zet de files terug op de 4gb
Ik kan het zelf niet testen, heb geen 4gb liggen van Sandisk.

Wie Test.

[ Voor 4% gewijzigd door jivemen op 28-10-2006 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello .
Scuse me , i have the problem with
becker 7945.
i have installed the system 3.5, but i have the
compact flash SanDisk Ultra II 2gb.
i use the winmx for download the file with map 2.0 in the card reader,
but there is the big problem, when the programm arrive to 99%, in the screen
there is the message with write denied access.
Please help me?
is 23 day , my becker is blocked,
I am a lot deprived of hope.
thanks Very much.
nonloso10@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:12:
Hello .
Scuse me , i have the problem with
becker 7945.
i have installed the system 3.5, but i have the
compact flash SanDisk Ultra II 2gb.
i use the winmx for download the file with map 2.0 in the card reader,
but there is the big problem, when the programm arrive to 99%, in the screen
there is the message with write denied access.
Please help me?
is 23 day , my becker is blocked,
I am a lot deprived of hope.
thanks Very much.
nonloso10@hotmail.com
Allereerst, we zijn een Nederlands forum, dus is het de bedoeling om ook in het Nederlands te tikken. Daarbij zijn zoveel enters niet nodig en ik zou je e-mail adres uit je post halen, wil je niet bezaait worden met spam, dit kun je namelijk gewoon in je profiel kwijt.

Om even terug te komen op het probleem, staat niet toevallig een bestand open waar je naartoe probeert te schrijven, dan krijg je nameljik ook een write access denied error.
Het is namelijk niet echt duidelijk hoe je nu iets naar het ding probeert te schrijven en of je het prog nog open hebt staan of niet.

Verwijderd

Beste RCMAN, je bent er nogal in thuis, ik heb alles gedaan zoals jij het beschrijft, maar krijg het bestand wat ik via de clone disk in winhex gemaakt heb niet geopend als ik het naar de "lege'kaart wil kopieren, het bestand wordt niet herkend. Als ik probeer met 2 cardreaders werkt het wel, maar helaas in de navi werkt hij niet. Nu heb ik wel kunnen zien dat hij 63 ipv 62 sectoren heeft op de kopie, kan dat ermee te maken hebben dat hij bij begin van kopieren vraagt bij welke sector hij moet beginnen? Daar pak ik logischerwijs 0. Ik heb wel geprobeerd het op een gewone CF kaart van Sandisk te zetten en geen ultra of extreme. Graag je hulp gezien jij er veel vanaf weet.
Je mag me graag emailen

Alvast bedankt voor je moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
Jongens niet moeilijk doen,neem gewoon even de shareware versie van media duplicatie.
Het leven was nog nooit >:) zo simpel.

Media duplicator link

[ Voor 1% gewijzigd door jivemen op 25-11-2006 11:36 . Reden: Chronische spel fouten ]

Verwijderd

Hoi, weet je zeker dat dit hiermee werkt? Heb je het al eens gedaan? Ik moet eerst een image maken en dan terugzetten? Ik krijg steeds een foutmelding 23:19:08 Error 0 reading from media
23:19:08 Writing to file terminated!
Heb je nog een tip?
jivemen schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:35:
Jongens niet moeilijk doen,neem gewoon even de shareware versie van media duplicatie.
Het leven was nog nooit >:) zo simpel.

Media duplicator link

• jivemen
Ja zeker,ik heb mijn becker cf kaart 3.0 gekopieerd.
Heb je wel een originele Sandisk ultra II 2GB kaart.
die van Ebay/Marktplaats zijn nep (heb ervaring) hehe
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, weet je zeker dat dit werkt en hoe werkt het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, je had gelijk werkt perfect. Ben nu eindelijk in het bezit van een reserve kopie en kan dus mp3's op de kaart zetten. Dat zal ook wel moeten want met de kopie kaart erin leest hij regelmatig de mp3 cd niet meer en speelt regelmatig de mp3's niet af, heeft hier nog iemand een oplossing voor? Of is het van iemand een bekend probleem. Kan het eventueel toeval zijn en bv het loopwerk vuil ofzo?
In ieder geval jivemen Thnx m8 voor je gouden tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
Bedankt Sop.
Mooi dat je het gelukt is, Ik heb ook onleesbare Mp3 nummers.meestal wis ik ze thuis en copy hem weer terug op de cf kaart.
Maar dit wil niet altijd voor goede resultaten zorgen.(Ik denk dat de decodeer software van de becker
te gevoelig is voor leesfouten)
:P
succes ;) met je becker.

[ Voor 0% gewijzigd door jivemen op 11-12-2006 23:18 . Reden: Ja ja spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren,

het is stil geworden, maar de nieuwsgierigheid niet bedwongen!
hebben jullie media duplicator link gebruikt en goed bevonden?
of een beter en vooral werkende oplossing gevonden!

heel benieuwd
nuts
Pagina: 1