Toon posts:

[OC]Temperaturen hoger dan "normaal"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon een antwoord op mijn vraag niet vinden via de search, dus daarom maak ik er een nieuw topic over.

Sinds ongeveer een jaar of anderhalf heb ik mijn systeem uitgerust met waterkoeling. Alles loopt prima, ongeveer een GHz je overclockt (AMD-XP-M-2400).
De temperaturen waren formidabel volgens andere overclockers. Als het mobo ongeveer 20 graden was, was de processor net 34 graden onder load.
Het "probleem" dat ik nu heb is dat het mobo ongeveer 21 graden is (zelfde tijd van het jaar en ongeveer dezelfde buitentemperatuur) maar de processor gaat zonder load al richting de 44 graden.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kan na verloop van tijd de koelpasta tussen je core en je blok uit lopen? Kan de pomp te langzaam draaien? Voor mij is het nu gissen.

Bedankt voor je tijd!

Verwijderd

Heb je water ververst? DWZ als er vervuiling in de water zit dan draait de pomp langzamer om al dat water rond te pompen waardoor je langzamere waterflow krijgt met als gevolg je processor warmer wordt.

@hieronder

Onderbouw je reply! Stof is heel goed mogelijk vanwege de verstopping van de radiator.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 09:45 ]

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55
Stof

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
heb je in die tijd je water koeling wel eens schoon gemaakt. kan best zijn dat er wat aan slag in zit, ook stof in de radiator kan het er voor zorgen.

Verwijderd

Dit is niet eens doc.. graag in behore fora posten.

Verwijderd

Topicstarter
Stof heb ik pas geleden verwijderd. Zat inderdaad aardig wat in.

Water verversen heb ik pakweg een half jaar geleden gedaan. Met schoonmaakazijn doorgespoeld en gedestileerd water uit een lab terug erin gedaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort inderdaad niet in DOC..

DOC => T&C dus :)
Pagina: 1