Toon posts:

Geheugen wordt echt WARM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af hoe warm een beetje Geheugen word als hij flink gebruikt word???? :?
ik heb 2X 1GB GEIL DDR-SDRAM (DDR 400 (PC 3200) en die worden zo warm dat je ze niet lang vast kan houden..
er zitten al 2 heatspredders op maar ik dacht eraan om meschien en fannetje er boven te hagen om er een beetje een Flow langs te late gaan..

groet bram

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Airflow kan nooit kwaad. Dus misschien dat een extra casefan wel een goede mogelijkheid is.
En geheugen kan best warm worden, maar goed, wat is erg warm. Meet de temperatuur van die dingen eens.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zo snel kan meten, een graag of 45.. maar het vage is. mijn waterkoeling draait ook ongveer op 45 grade maar Voelt veel cooler :|

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hmz, herkenbaar, ik heb geil geheugen ultra-x 2225 pc3200, opzich wel aardig, maar een beetje bokkig en wordt loeiheet. Zo heet zelfs dat je je handen eraan brandt, met heatspreaders.

Ander geheugen van corsair PC3500 3448 kun je overklokken tot 258 mhz en blijft even koel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:28:
wat ik zo snel kan meten, een graag of 45.. maar het vage is. mijn waterkoeling draait ook ongveer op 45 grade maar Voelt veel cooler :|
Water voelt kouder aan. Dit komt omdat het warmte beter opneemt. De pijngrens van de mens is ongeveer 60 graden.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Mento schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:46:
[...]

Water voelt kouder aan. Dit komt omdat het warmte beter opneemt. De pijngrens van de mens is ongeveer 60 graden.
Heb je wel eens langer dan een paar seconden onder een douche van 50 graden gestaan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS je geeft aan dat je waterkoeling hebt? Heb je überhaubt nog wel een case fan, deze blijf je namelijk nodig hebben om andere componenten op je moederbord toch enigszins van verse lucht te voorzien. Dit geldt dus ook voor jouw geheugen modulen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

moviehouse schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:54:
[...]

Heb je wel eens langer dan een paar seconden onder een douche van 50 graden gestaan?
Je kunt dit allemaal niet vergelijken: in een sauna wordt de lucht ruim 60 graden en krijg je ook geen pijn ;)

Dus met metaal, de lucht en het water: geef gewoon met de temperatuur aan hoe warm het is, want je kunt het niet met voelen vergelijken!

• moviehouse
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:04:
[...]

Je kunt dit allemaal niet vergelijken: in een sauna wordt de lucht ruim 60 graden en krijg je ook geen pijn ;)

Dus met metaal, de lucht en het water: geef gewoon met de temperatuur aan hoe warm het is, want je kunt het niet met voelen vergelijken!
Hier hebt je gelijk in (maar een half uur in de sauna met 60 graden is ook geen pretje :+ ), maar ik gebruik dit voorbeeld om aan te geven dat de pijngrens wel een stuk lager ligt dan 60 graden.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik doelde op de pijngrens van dingen aanraken van dingen zoals metaal. Ik heb zelf een tijdje bij een bakkerij gewerkt daar was een over van 295 graden, daar kon je gewoon in en uit lopen. Je moest er alleen niet langer dan 5 min in staan en je moest een plank neerleggen voor je schoenen. Door de plank smelten je schoenen niet maar je zweet je wel de tering.

Geheugen mag rond de 90 graden worden hoewel dit op langer termijn niet goed is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:21:
ik heb 2X 1GB GEIL DDR-SDRAM (DDR 400 (PC 3200) en die worden zo warm dat je ze niet lang vast kan houden..
Het is sowieso ook niet echt slim om geheugen, tijdens gebruik, vast te houden...

Maarja, wat is warm? Is het merkbaar in performance? Is je geheugen net na boot sneller dan 5 uur later?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
wow, dat moeten grote ovens zijn mento
voor wat gebruiken ze die dan? is het echt om industrieel brood te bakken ofzo?

aan de andere mensen, in de winter doet een douche van 45 graden wel lekker (maar je moet het wel opbouwen, je kan er idd niet in een keer onder staan, en ern avoel je je loom :p) :+

[ Voor 44% gewijzigd door Tarkin op 01-07-2006 22:03 ]

Verwijderd

moviehouse schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:54:
[...]

ghehe daar moet k ff om lache :9

• moviehouse
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:22:
[...]

ghehe daar moet k ff om lache :9
Ok, sjaak gaat het eens proberen. We zien je wel in het brandwondencentrum verschijnen 8)7

Verwijderd

Als ik mijn OCZ EL Platinums Rev. 2 (Samsung TCCD) stickjes laat draaien zonder fan kan ik er ook wel een eitje op bakken ... Zo lang ze standaard snelheden draaien (200Mhz @ 2-2-2-5) worden ze helemaal niet warm maar overclocked (300 @ 2.5-4-3-5) worden ze toch echt wel gloeiend heet vandaar dat ik er gewoon een fan boven hem gehangen.

- HyPz

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:00:
TS je geeft aan dat je waterkoeling hebt? Heb je überhaubt nog wel een case fan, deze blijf je namelijk nodig hebben om andere componenten op je moederbord toch enigszins van verse lucht te voorzien. Dit geldt dus ook voor jouw geheugen modulen.
Ja ik heb wel een casefan erin zitten want idd er zitten componenten in die gekoeld moeten worden..
als het goed is waait de flow langs me DDR maar ze worden nog echt warm..

ik weet niet of mijn geheugen ook overklockt is.. want heb via me bios gedaan, staan overklock opties in.. weet niet presies wat hij almaal doet..
Pagina: 1