Toon posts:

Binary prefixes correct gebruiken in nieuwsjes *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. nieuws: Linux-ontwikkelaars werken aan ext4-bestandssysteem

Misschien is het handig om als vooraanstaande nieuwssite op computergebied 'het goede voorbeeld' te geven en de binary prefixes correct te gebruiken? Het blijft natuurlijk een beetje mierenneukerij maar zoals je al aan bijvoorbeeld de Western Digital zaak ziet maakt het wel degelijk uit en is het misschien toch handig mensen dit bij te brengen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je bedoelt dat we TiB in plaats van TB moeten schrijven? Geen idee waarom we dat niet doen, maar het lijkt me vooral handig dat we hier consistent in zijn: dus altijd de een en niet de ene keer de ene optie en de andere keer de andere mogelijkheid. Dat is maar verwarrend. Ik ben wel benieuwd wat ons publiek (ja jij! *points to the reader*) er eigenlijk van vindt: wat moeten we gebruiken en waarom?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17

Cyphax

Moderator LNX
GiB ipv GB heeft een belangrijk voordeel: GiB wordt niet fout gelezen, GB kan op 2 manieren geinterpreteerd worden waarbij 1 manier foutievelijk is, maar wel ingeburgerd. Ik vind n!tro's idee een goed idee, van mij mag Tweakers.net GiB/KiB/MiB/etc gebruiken op de juiste plekken.
Note: zo niet, ook geen ramp, ik erger me helemaal niet aan de inconsistentie in deze, want juist omdat de foute manier zo ingeburgerd is, is het meestal toch wel duidelijk wat er bedoeld wordt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Wat Cyphax zegt. En consistentie is inderdaad natuurlijk essentieel, omdat als er overgegaan wordt op de 'correcte' afkortingen dan kan men als de niet-binaire prefixes gebruikt worden er vanuit gaan dat die ook echt bedoeld worden (dus dat 1 TB ook echt 1.000.000.000.000 bytes is).