bartgrefte schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:31:
een quad lijkt mij ook wel wat
daar kan ik dus met autorijbewijs op?
en die nummerplaat.... als ik zo'n quad heb, wil ik natuurlijk wel over de weg kunnen hier, komt er dan zoveel, als hierboven erges genoemd wordt, bij kijken om een nummerplaat te krijgen?
die quads zie je trouwens hier totaal niet op de weg, zo nu en dan wel maar is volgesmij zelfde persoon, verder nooit een zien rijen hier in enschede
Je kan op een quad met rijbewjis als ie kenteken heeft. Als het op eigen terrein is mag je er sowieso op, dan is het eigen verantwoordelijkheid, maar dan moet je terrein doormiddel van een slagboom of hek zijn afgesloten van de openbare weg, op de oprit kloten is er dus niet bij tenzij je er een hek voor hebt zitten.
Nummerplaat moet via RDW en dan moet je voertuig worden goedgekeurd etc. Dit betekend zoals ik al zei vaak 25/30% van de aanschafprijs die je nog eens moet neertellen aan BPM en het verkrijgen van je keuring. Wat je ook kunt doen is er een landbouwvoertuig van maken, maar dan ben je dus gebonden aan landbouwsnelheden (max 45 uit mijn hoofd) en uiteraard ook aan een oranje driehoek op de achterkant. Hier zitten nog meer haken en ogen aan, maar die weet ik zo even niet meer. In beide gevallen gaat er al gauw 6 weken overheen, waarbij je deels je Quad kwijt bent en deels hem kan langsbrengen naar RDW etc.
Wij hebben destijds onze leverancier/dealer om advies gevraagd en samen met hem alles geregeld, hij had hier namelijk ervaring mee en de juiste contacten om het allemaal snel en efficient te regelen. Totaalplaatje voor die 2e hands Yamaha kwam toen op 2500e. De nieuwe Yamaha Bruin 350CC met 4x4 etc waar we nu mee bezig zijn gaat in zijn geheel rond de 6000 kosten, maar dan heb je nieuwe Quad met alles erop en eraan.
Reden dat je quads niet veel op de weg ziet lijkt me logisch als je bovenstaande in ogenschouw neemt...
[
Voor 7% gewijzigd door
Sander op 01-07-2006 00:42
]