Linksys WAG54GX2 alleen als router configureren

Pagina: 1
Acties:

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 09:17
Ik ben sinds kort overgestapt van ADSL naar Kabel (incl. telefonie).
Nu wil ik proberen om mijn Linksys te configureren als router voor mijn kabelmodem, zodat ik draadloos met meerdere PC's kan blijven werken..

Ik heb op diverse fora gezocht, maar kan nergens de benodigde instellingen vinden.
Ten eerste moet het modemgedeelte uitgezet lijkt me.
Daarna moet ik bij hostname de code invullen die athome heeft meegestuurd.
Nu nog de overige instellingen, zoals dhcp.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?
Dus adsl modem/router configureren als router icm een kabelmodem.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat voor wan aansluiting zit er op ?
Want als dat een telefoonstekkertje is, ben je vrij snel klaar en gaat het niet werken.

Edit : voor je de rtfm maar eens bekeken, maar voor zover ik kan zien heb je pech. Jouw apparaat is geen ethernet router/AP maar een ADSL modem/router/AP en ook nog in die volgorde.

[ Voor 43% gewijzigd door aZuL2001 op 30-06-2006 22:53 . Reden: Aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 09:17
Ja er moet een gewoon telefoonstekkertje in. Het is idd een modem/router, dat was bekend.
Maar ik dacht dat er misschien mogelijkheden waren om het modem gedeelte te omzeilen zodat ie "gewoon" als router kan dienen.

Hij heeft natuurlijk wél 4 lan poorten, waarvan ik dacht er 1 op het kabelmodem aan te sluiten en de rest op mijn PC's + nog een paar draadloos.

Ik heb nóg een modem/routertje liggen en die heb ik een eigen IP/adres gegeven en ingesteld dat ie DHCP/Relay is. Bij de relay heb ik het IP/adres van mijn Linksys/WAG ingegeven.
Dat werkt perfect. Miischien moet ik in beide routers nu gewoon het lokale IP/adres van het kabelmodem ingeven als DHCP server.

AtHome heeft iig wel een draadloze router te koop. Ik veronderstel dat die wel zal werken.

Jammer van m'n mooie Linksys, maar dan moet ik die maar verpatsen. Vast wel een liefhebber voor te vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door StarrFire op 01-07-2006 16:31 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 23:33
niet mogelijk. of je moet wel heel ver gaan.