[XP] Na inloggen direct weer uitloggen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Voordat je hier overheen leest, deze heeft niets te maken met de Userinit-instelling. Daar zijn inderdaad al 20 topics over geopend, en ik heb ze allemaal gezien en geen van hen heeft geholpen. Mijn Userinit staat goed. Echt waar.

Het probleem is gekomen toen ik op een zonnige dag mijn PC opnieuw installeerde op een oude harddisk. De huidige harddisk wilde ik nog ff intact houden. Ik was tevreden over het resultaat, alles werkte naar behoren en had Windows zelfs al geactiveerd. Ik dus de partitie overzetten mbv Acronis DiskDirector. Hij maakte een 1-op-1 kopie van de gegevens, waardoor de partitie bit voor bit identiek is aan de oude partitie.

Ik start windows op met de nieuwe harddisk. Let op dat het enige verschil de fysieke opslag is. Verder is er niets veranderd. Ik log in, hij zegt wat instellingen te laden, hij zegt wat netwerkverbingen te sluiten, en, uhm, sluiten? Ja, sluiten. En hij is weer uitgelogd.

Safe-mode geprobeerd, zelfde verschil. Recovery console heb ik niks aan, want de harddisk was bit voor bit identiek aan een werkende, andere harddisk. Toch nog maar ff met ERD commander voor alle zekerheid die Userinit-setting gecontroleerd en zoals verwacht, die stond en staat gewoon zoals ie hoort.

Specs van het systeem:
  • Asrock P4S61 bord
  • Oude harddisk: Maxtor D540X (primary master)
  • Nieuwe harddisk: Maxtor Dmax9 (primary master)
  • ASUS DVD-driveje (primary slave)
  • Onboard LAN (internet werkt, dus activeren zou hij al voor het inloggen kunnen doen, maar daar komt ie niet eens mee)
Iemand please :?

日本!🎌

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Oei, ik denk dat ik em al heb :X

Maar ik bn deze oplossing op GoT nog niet tegengekomen, dus laat ik dan zo vriendelijk zijn om em ff te melden, zodat andere mensen er ook nog wat aan hebben. Misschien is dit ook handig voor in de Windows Clients FAQ om erbij te zetten als alternatieve oplossing voor als je uitgelogd wordt na proberen in te loggen.
  1. Zorg dat je bij het register kan komen. Zoals bekend, dat kan met remote registry, of met ERD commander. Er zijn vast nog wel andere oplossingen, maar deze ken ik toevallig.
  2. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices.
  3. Verwijder de waardes die beginnen met "\DosDevices\".
  4. Reboot.
Je moet er maar op komen...

日本!🎌

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:01

Local Host

Het forum is om te leren.

idd

tnx voor het delen van je informatie :)