DFI Nforce 3 Ultra-D Probleem

Pagina: 1
Acties:

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Mensen, Help!

Ik heb nu voor de 2de keer een DFI Nforce 3 ultra-d bordje gekregen, en weer is deze "dood"

Hardware
Opteron 146
2 X 512 Mushkin Bh-5
Coolermaster Real Power 450 Watt
Aopen 6800Le

Nou enige wat ik kan bedenken is:
Bord 1 Rev. B. : Alles doet het goed na 4 maanden overleden.
Bord 2 Rev. A. : Doet helemaals niks.
Bord 3 Rev. A. : Doet helemaals niks.

Dus denk dat de bios die er standaard inzit de opteron niet ondersteund.
Ik krijg trouwens 1 lange piep daarna lang stil en weer lange piep.

Ik draai nu met dezelfde hardware... op een Gigabyte cheap-ass tijdelijk moederbord(al 2 maanden...)

Ik heb IComputers weer gemailed... Ben benieuwd wat ze nu weer zeggen...
Maar mischien dat 1 van jullie een idee heeft..
Kan ik een nieuwe bios vragen bij DFI?
Of heeft iemand er 1 over....

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door ZandBak op 30-06-2006 22:11 ]

1337

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als die lange piep steeds doorgaat (dus piep...piep...piep...etc.) duidt dat volgens mij op een kapotte cpu of dat de cpu niet wordt herkend. Ik denk dus dat je bios die Opteron nog niet ondersteunt en je zult er dus op de een of andere manier een nieuwere versie in moeten flashen. Bovendien wordt een Opteron 146 zo ver ik weet niet ondersteund in een standaard bios.

Het geheugen zou het misschien ook nog wel kunnen zijn...

• ZandBak
anton121 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:54:
Als die lange piep steeds doorgaat (dus piep...piep...piep...etc.) duidt dat volgens mij op een kapotte cpu of dat de cpu niet wordt herkend. Ik denk dus dat je bios die Opteron nog niet ondersteunt en je zult er dus op de een of andere manier een nieuwere versie in moeten flashen. Bovendien wordt een Opteron 146 zo ver ik weet niet ondersteund in een standaard bios.

Het geheugen zou het misschien ook nog wel kunnen zijn...
Zie je wel!!!!

had ik toch gelijk toevgallig een tweaker in amsterdam die tijd voor me heeft om ff een biosje te flashen???

1337

• AntonH
Of je zoekt iemand met een oudere AMD Athlon 64, zoals de Winchester of Newcastle. Deze processoren worden standaard wel ondersteund, dacht ik. Als je zo'n processor in je moederbord plaatst, kun je er een nieuwer bios inflashen, waarna je je Opteron terugzet.

• ZandBak
anton121 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:12:
Of je zoekt iemand met een oudere AMD Athlon 64, zoals de Winchester of Newcastle. Deze processoren worden standaard wel ondersteund, dacht ik. Als je zo'n processor in je moederbord plaatst, kun je er een nieuwer bios inflashen, waarna je je Opteron terugzet.
en dan hou ik een proccesor over....

1337

• AntonH
Ik bedoel niet dat je er één moet kopen (hoewel dat wel een mogelijkheid is), maar dat een kennis misschien zo'n AMD 64 heeft die je kan lenen ;).

• ZandBak
iedereen gebruikt of een opteron of intels.. maar ga morgen ff langs de mycom een proccesor halen ff flashen en weer terug brengen:)

1337

Pagina: 1