Moet voor een klant van mij Windows xp installeren op zijn tecra s3.
Zijn eerst hd had bad clusters dus dacht ff nieuw schijfje erin zetten installeren en klaar is klara.
Toen ik zijn hd verwijderde zag ik een rara plug op de Harddisk. het was een sata schijfje.
Langs verschillende computer winkeltjes gegaan en uiteindelijk een winkel tegen gekomen die een sata 2.5" schijfje had.
Deze vandaag gekocht en nu wilde ik dat ding installeren omdat de klant ook alweer een weekje wacht.
Windows erin maar hij zegt dat hij geen harddeschijf kan vinden. In de bios word wel alles herkent.
Ik heb weinig sata ervaringen en zoeken hielp ook niet echt dus dacht probeer het hier.
HD is een 60gb 2,5inch sata schijfje
In de bios kan zie ik RAID array.
Current state
Built-in HDD= JBOD
Second HDD= No Drive
bij current state kan ik niets veranderen.
Daaronder staat Creat state:
Create state
Built-in HDD= JBOD
Second HDD= No Drive
Hier kan ik JBOD veranderen in 1Raid-0
Doe ik dat verschijnt er Execute Creation in het scherm
Eerst probeer ik via JBOD te starten.
Zet de computer aan:
de hardwareconfiguratie wordt gecontrolleerd en daarna krijg ik gewoon het bekende blauwe scherm om windows te installeren.
Gek genoeg krijg ik niet een melding van DRUK OP EEN TOETS OM XP TE INSTALLEREN.
Je hoort de cd rom ratelen en hijs bezig om bestanden te laden.
Bij het welkom scherm druk ik op enter om windows te installeren, maar dan krijg ik dat er geen vasteschijfstations in de computer gevonden kunnen worden.
F3 voor afsluiten.
----------------------
poging 2 op F6 drukken wanneer het blauwe scherm aangeeft om via Raid te installeren.
dan zie je dat bestanden geladen worden.
dan krijg ik de volgende melding:
setup kan het type van 1 of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een adapter op te geven. setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opslag installeren:
<geen>
druk op E voor een driver of
druk enter als u geen ondersteuningsdiskettes heeft of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven.
Druk ik op E vraag hij om een disketten die ik niet heb (heb ook geen floppy erin zitten)
Laptop heeft alleen dvd combo
Klik ik direct op enter kan hij ook niet meer verder omdat hij geef vasteschijfstations kan vinden.
----------------------------------------------------------------
poging 3 was bij mij raid array veranderen op 1raid-0 naar vreemd genoeg kan ik dat niet opslaan.
Krijg wel de volgende meededeling.
Warning: if you change raid array, you need to install os again.
Are you sure? all data on the HDD(s) will be destroyed.
Do you really want to do this
if "YES", please type the key sting wwhich is written in manual.
keystring heb ik niet maar 1raid-0 word ook niet vast gehouden. andere bios instellingen wel.
help en alvast bedankt.
Zijn eerst hd had bad clusters dus dacht ff nieuw schijfje erin zetten installeren en klaar is klara.
Toen ik zijn hd verwijderde zag ik een rara plug op de Harddisk. het was een sata schijfje.
Langs verschillende computer winkeltjes gegaan en uiteindelijk een winkel tegen gekomen die een sata 2.5" schijfje had.
Deze vandaag gekocht en nu wilde ik dat ding installeren omdat de klant ook alweer een weekje wacht.
Windows erin maar hij zegt dat hij geen harddeschijf kan vinden. In de bios word wel alles herkent.
Ik heb weinig sata ervaringen en zoeken hielp ook niet echt dus dacht probeer het hier.
HD is een 60gb 2,5inch sata schijfje
In de bios kan zie ik RAID array.
Current state
Built-in HDD= JBOD
Second HDD= No Drive
bij current state kan ik niets veranderen.
Daaronder staat Creat state:
Create state
Built-in HDD= JBOD
Second HDD= No Drive
Hier kan ik JBOD veranderen in 1Raid-0
Doe ik dat verschijnt er Execute Creation in het scherm
Eerst probeer ik via JBOD te starten.
Zet de computer aan:
de hardwareconfiguratie wordt gecontrolleerd en daarna krijg ik gewoon het bekende blauwe scherm om windows te installeren.
Gek genoeg krijg ik niet een melding van DRUK OP EEN TOETS OM XP TE INSTALLEREN.
Je hoort de cd rom ratelen en hijs bezig om bestanden te laden.
Bij het welkom scherm druk ik op enter om windows te installeren, maar dan krijg ik dat er geen vasteschijfstations in de computer gevonden kunnen worden.
F3 voor afsluiten.
----------------------
poging 2 op F6 drukken wanneer het blauwe scherm aangeeft om via Raid te installeren.
dan zie je dat bestanden geladen worden.
dan krijg ik de volgende melding:
setup kan het type van 1 of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een adapter op te geven. setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opslag installeren:
<geen>
druk op E voor een driver of
druk enter als u geen ondersteuningsdiskettes heeft of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven.
Druk ik op E vraag hij om een disketten die ik niet heb (heb ook geen floppy erin zitten)
Laptop heeft alleen dvd combo
Klik ik direct op enter kan hij ook niet meer verder omdat hij geef vasteschijfstations kan vinden.
----------------------------------------------------------------
poging 3 was bij mij raid array veranderen op 1raid-0 naar vreemd genoeg kan ik dat niet opslaan.
Krijg wel de volgende meededeling.
Warning: if you change raid array, you need to install os again.
Are you sure? all data on the HDD(s) will be destroyed.
Do you really want to do this
if "YES", please type the key sting wwhich is written in manual.
keystring heb ik niet maar 1raid-0 word ook niet vast gehouden. andere bios instellingen wel.
help en alvast bedankt.