Toon posts:

AMD cpu fan blijft draaien ook in standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een amd 3200 systeem met asus A8N-VM- in elkaar gezet om zodoende een cool en quite pc te hebben.

maar, de cpu fan (rpm 1500) wil niet naar 0 rpm, ook niet in standby !!

in de bios staat QQ aan , ook cpu fan control staat aan, dus wat zou er mis kunnen zijn ??

bij mijn oude P3 gaat de fan helemaal uit in standby modus.....

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij zal met Q&Q een fan nooit helemaal uit gaan. Waarschijnlijk schakelt de fan van 12v naar 5v (maximaal) terug. Vaak kunnen fans ook niet minder dan 5v aan. Bij ongeveer dat voltage schakelen ze helemaal uit, en voor een huidige cpu (ook al is het amd) wil je dat toch echt niet ;)

Verwijderd

Op mijn Gigabyte K8NS Ultra bordje stopt de fan wel degelijk helemaal met draaien als het systeem weinig of niet belast wordt.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
in de bios s3 functie aanzetten?(staat op s1 bij default?)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

heb je wel je energie settings op "minimal power management" staan?

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 15:59
heb ik ook gehad. alleen moet ik mn usb muis er uit halen en dan wil ie opeens wel uit. :P

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

thrust15 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:07:
heb ik ook gehad. alleen moet ik mn usb muis er uit halen en dan wil ie opeens wel uit. :P
Dan blijft het zooitje dus gewoon actief omdat er nog wat is aangesloten dat stroom slurpt op dat moment. Muizen kunnen dan bv worden opgeladen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mithras86 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:52:
Volgens mij zal met Q&Q een fan nooit helemaal uit gaan. Waarschijnlijk schakelt de fan van 12v naar 5v (maximaal) terug. Vaak kunnen fans ook niet minder dan 5v aan. Bij ongeveer dat voltage schakelen ze helemaal uit, en voor een huidige cpu (ook al is het amd) wil je dat toch echt niet ;)
Op mijn A8N-E schakelt de fan wel degelijk helemaal uit soms (zit alleen nog een beetje te trillen), en dat levert geen enkel probleem op.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
C&Q regelt de snelheid van je fan niet. Het verlaagt alleen de core voltage en de kloksnelheid van je processor als die niets te doen heeft.

Om de snelheid van je fan te regelen moet je moederbord dit ondersteunen en moet je het nog zelf apart configureren. Bij Asus heet dit tegenwoordig bijvoorbeeld Q-fan.
Pagina: 1