Toon posts:

Wel draadloos netwerk, geen internet en router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen bezig een draadloos netwerk te installeren (Windows XP, SP2). Het geval is dat ik wel mijn draadloze netwerk vindt, dat de netwerkkaart het goed doet, dat ik alle instellingen goed gedaan heb, en dat de router ook wel met een vaste kabel te benaderen is (en het internet ook), maar dat zodra de verbinding draadloos is, ik het internet niet op kan (terwijl netwerk wel actief is, etc.).

We hebben al op een andere locatie in een bestaande omgeving getest, en ook met 2 andere netwerkkaarten. Dat bracht geen verschil. Met of zonder firewall maakt ook niet uit. Drivers, software, etc. alles is up-to-date. Oftewel: waarom lijkt alles 100%, maar kan ik niks? Herkent iemand dit?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Krijgt je computer wel een geldig ipadres toegewezen? Dus niet dat er een vast ip staat ingesteld, en je router die aan dhcp klanten heeft toegewezen?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat ingesteld 'automatisch Ip adres verkrijgen'. Het IP adres is ook in de range van de gateway.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel internet met een vaste kabel?

Zo ja, dan lijkt het me dat er een WiFi-security setting over het hoofd wordt gezien.
Zo nee, dan lijkt het me dat zowel de router als de clients never nooit met elkaar communiceren en dat je misschien nogmaals de instellingen na moet lopen en waar nodig aanpassen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Controleer of je de WEP / WPA key goed hebt getypt; je krijgt daar nl geen foutmelding van als het verkeerd is en je netwerk lijkt goed te werken.
Alleen je krijgt geen ip en geen werkende internet verbinding. Maar het lijkt oke te zijn.

Alles kan stuk.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Mischien router reset?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Router reset, WEP, etc.: alles dubbel gecheckt en goed bevonden (ook door expert). Gewoon internet met vaste kabel via de router verloopt prima. En in een andere omgeving werkt het ook niet. Alle lichtjes zijn groen op mijn PC ;). Ik vrees toch een setting die ik nog niet ken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 22:29 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

En als je het eens test zonder wep.. (dus onbeveiligd).
Het is mijn ervaring dat sommige routers vervelend doen met bepaalde encrypties.

Welke router heb je eigenlijk?
Oh, zeker weten dat alles correct is ingesteld (dmv dhcp).
Dus juiste gateway, subnet en dns?

[ Voor 36% gewijzigd door job op 30-06-2006 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder WEP werkt het niet. Alles inderdaad goed ingesteld. Net nog weer met 2 man naar gekeken.
Het is een Sweex gebeuren, maar ook met Linksys kaart werkte het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft nu trouwens hangen op 'netwerkadres verkrijgen'. Toch staan alle lichten op groen.

Verwijderd

Sweex is sowieso niet het beste voor je maar goed.

Probeer overal is een firmware upgrade in te gooien.

En begin met een kale installatie, dus geen beveiliging etc erop. Zodra je dan verbinding kan maken, en een geldig ip adres + gateway krijgt ga dan de rest van de instellingen invullen.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:09:
Sweex is sowieso niet het beste voor je maar goed.
Onzin en hier dus niet naar luisteren. Ik heb zelf ook aantal sweex routers geinstalleerd, en werken prima!

Krijgt je WLAn pc nu wel of niet een IP adres. Check dit even bij de eigenschappen van de netwerkadapter. Want ik vermoed dat dit niet het geval is.
Dit kan liggen aan:

- MAC adres beveiliging is geactiveerd (en MAC wordt dus niet toegelaten)
- keys zijn niet goed ingetoetst
- signaal is te zwak

Dus ik zou zeggen, reset de router en verwijder de WLAN kaart.
Stel de router in op onbeveiligd WLAN (op een andere channel en onder andere naam)
Installeer de WLAN kaart weer, probeer dan verbinding te maken.
Check of signaal sterk genoeg is, ga anders naast de router zitten.
Als je WLAN kaart nu wel een IP krijgt, dan ligt het dus in de beveiligingsinstellingen, nog steeds geen IP, dan ligt het aan de verbinding of aan het WLAN kaartje.

bij wel IP: steeds een stapje verder, stel nu dus een makkelijke WEP key in en check dat je 110% de key goed intoetst op de WLAN kaart.
Check even dat je MAC adress filtering uitzet en deze kan je eigenlijk pas activeren als de laptop verbinding heeft (of je moet het MAC adres even handmatig invullen op lijst met toegestane MACs.)

succes!

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:20:
[...]

Onzin en hier dus niet naar luisteren. Ik heb zelf ook aantal sweex routers geinstalleerd, en werken prima!

!
Jij hebt dus duidelijk weinig ervaring met andere W-lan producten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:30:
[...]

Jij hebt dus duidelijk weinig ervaring met andere W-lan producten.
nou alsjeblieft je hebt het laatste woord.
In dit topic wil ik graag de TS helpen en niet mijn goddelijke gelijk halen, dus alstublaft.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp. Het heeft geholpen om te zoeken naar de oorzaak. Alleen lag die ergens anders. Namelijk bij Zonealarm. Die stond officieel uit (!), was niet opgestart, maar veroorzaakte toch een conflict (ook al stond de Windows Firewall wel of niet aan). Alles verwijderd, inclusief registry en DLL's. En het draadloze netwerk doet het perfect!

En ja, Sweex is goedkoop, maar het is prima spul (draadloos spul dan, ben niet zo verzot op de toetsenborden en zo). De chips zitten ook gewoon in 99% van de andere merken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iets te optimistisch geweest. Het blijkt dat na 2-3 minuten de draadloze verbinding elke keer niks meer doet of zeer traag is.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:23:
Ok, iets te optimistisch geweest. Het blijkt dat na 2-3 minuten de draadloze verbinding elke keer niks meer doet of zeer traag is.
Waarschijnlijk zitten er meer draadloze apparaten in je buurt, en die botsen soms met elkaar.
Als gebruiker merk je dan zo'n beetje wat jij omschrijft.

Een oplossing zou kunnen zijn:
Netstumbler installeren en scannen naar netwerken. Daarbij kan je zien welke kanalen wel en niet worden gebruikt. Kies een vrij kanaal en stel je access point daar hard op in (ipv automatische kanaal selectie, waar de meeste standaard op staan.)
Netstumbler laat alleen access points zien, dus geen analoge draadloze video en audio verbindingen van je buren oid. Houd er rekening meer dat ook deze apparaten de oorzaak kunnen zijn van het niet of maar half werken van je netwerk. In dat geval dit er niets anders op dan de kanalen 1 t/m 12 een voor een te proberen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds twee netwerken in beeld (waaronder die van mezelf). Misschien was daar inderdaad een conflict mee. In ieder geval staan we nu op verschillende kanalen en werkt het gelukkig goed.
Pagina: 1