kodak easyshare zorgt ervoor dat usb niet meer werkt

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, een vriendin van mij heeft een kodak digitale camera en kodak easyshare als prog waarmee ze de fotos bekijkt. Nou zorgt kodak easyshare ervoor dat usb niet meer werkt als je windows me hebt (of het ook zo is met andere windowssen weet ik niet).Door easyshare komen er geen externe schijven meer te staan in deze computer als je dingen via usb aansluit.
En dus moet kodak easyshare af. Maar hoe zit het met de fotos die van dat digicameraatje afkomen? is dat kodak formaat wat je alleen met easyshare kan bekijken, of zijn t gwoon jpgs? Of is er ook een convert proggie ofzo wat "kodak formaat" zou kunnen omzetten naar jpg?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Cardreader kopen voor een tientje.

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
ok das wel n makkelijke optie opzich, maar t liefst heb ik zo min mogelijk dingen ertussen aangezien die mensen echt niks van computers afweten.

Maar als ik je goed begrijp kan de camera dus niet zelf jpeg naar de comp transferren en maakt r zelf kodak formaat van, maar op de card staan wel gewoon jpeg plaatjes?

Verwijderd

Als je windos Xp hebt, heb je easyshare helemaal niet nodig. XP verhuist ze dan zelf bij het aansluiten. Wat bij mij nog weleens moeilijkheden veroorzaakte was dat ik de camera ingeschakeld aansloot. Nu zet ik de camera dus helemaal uit, sluit alles aan en zet hem daarna pas aan.

Misschien heb je er wat aan

edit: het zijn gewoon jpegs.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 12:01 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

blacknoise schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:55:
ok das wel n makkelijke optie opzich, maar t liefst heb ik zo min mogelijk dingen ertussen aangezien die mensen echt niks van computers afweten.

Maar als ik je goed begrijp kan de camera dus niet zelf jpeg naar de comp transferren en maakt r zelf kodak formaat van, maar op de card staan wel gewoon jpeg plaatjes?
Mijn collega kan het ook :P zo moeilijk is het niet om foto's van een cardreader te halen. Camera uit, open, kaart eruit, kaart in de lezer en klaar :)

Bovendien ben ik bang dat het de enige oplossing gaat zijn, je hebt die software nodig als je de camera direct aan de computer hangt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:00:
Als je windos Xp hebt, heb je easyshare helemaal niet nodig. XP verhuist ze dan zelf bij het aansluiten. Wat bij mij nog weleens moeilijkheden veroorzaakte was dat ik de camera ingeschakeld aansloot. Nu zet ik de camera dus helemaal uit, sluit alles aan en zet hem daarna pas aan.

Misschien heb je er wat aan
maar hij heeft dus Windows ME als ik het goed lees ;)

verder heeft kodak gewoon normale JPEG's op de geheugenkaart staan, dus met een simpele cardreader is het "probleem" opgelost :)
(daarnaast kost het ook geen batterijen/accu bij het downloaden van de foto's omdat de camera niet aan hoeft)

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:01:
[...]

Bovendien ben ik bang dat het de enige oplossing gaat zijn, je hebt die software nodig als je de camera direct aan de computer hangt.
Dit is dus niet zo. Xp doet het zelf ook. Easyshare is gewoon een wat uitgebreider fotoboek en geeft wat opties om je foto's online te laten afdrukken.

edit: kan me niet indenken dat ME dit ook niet doet. Had er inderdaad overheen gelezen. sorry.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 12:05 ]

Pagina: 1