Welke van deze routers (toekomstige optie voor telefonie)

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Momenteel hebben wij kabel van Zeelandnet, en moet zeggen als werkt perfect, vrijwel nooit storingen. Maar, tegenwoordig zijn er veel goede pakketaanbiedingen waarmee je naast internet, ook kunt bellen.

Nu zouden wij graag een wireless router aanschaffen i.v.m de vele notebooks en PCs in huis. Eerlijk gezegd heb ik er weinig verstand van en hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Zeelandnet verkoop zelf deze routers, die zouden behoren te werken met het kabelmodem dat ze leveren: Netgear RangeMax Wireless Router - WPN824 v.a. €89,-

Indien je klikt op de link dan zie je dat de recensies minder zijn dan van de volgende twee:

US Robotics Wireless MAXg Router v.a. €69,-

en

US Robotics Wireless Maxg adsl2+ gateway annex A v.a. €102,-

Mijn vragen:
  • Waar moet ik op letten als ik in de toekomst naast internet óók wil gaan bellen via ADSL?
  • Welke router is de beste? De duurste heeft de beste beveiliging, maar is deze over het algemeen ook het beste?
  • De duurste heeft een ingebouwd modem, kan deze modem ook voor kabelinternet gebruikt worden, en belangrijker, met Zeelandnet (hoe kom ik daar achter?).
  • We hebben drie notebooks, allemaal voorzien van een WiFi kaart en 2 PCs, zonder WiFi kaart. Ik neem dat ik deze moet voorzien van zulke kaartjes? Wat kosten ze en welk merk staat bekend als 'goed'?
  • Wat is verder van wezelijk belang bij het aanschaffen van zo'n router?
Jaren geleden hebben wij een Sitecom router aangeschaft, een verschrikkelijk apparaat, dat voor een leek niet in te stellen was, is dit tegenwoordig verandert?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
elk netwerk heeft z'n eigen aansluiting, soms is dat pptp, soms ppoe of pppoa, bij kabel is docsis een van de standaarden, kijk wat zeelandnet heeft en je kijkt of je modem dat ook heet

PSN: djmurcielago