Toon posts:

[X800XL] Probleem met cooler er af halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een zalman VF700Cu gekocht, maar eerst moet de standaard cooler eraf. De kaart eruit, gekeken naar waar de schroefjes zitten, 4 voor de fan die je niet hoeft te verwijderen. En verder alleen de backplate.

Nu is het probleem dus, dat je de backplate of geen enkele manier los te krijgen is, enigste wat er gebeurt is dat ik de groef(v?)en van de schroeven kapot maak.

Als ik dan kijk op de heatsink zelf, zie ik dat op de plek waar de schroeven inzitten, alu is ingegoten ofzo. (een soort popnagel, alleen dan gewoon plat, en niet op de kop van schroeven)

voorkant van x800xl:
http://www.3dvelocity.com...pics/card_front_large.jpg
achterkant van x800xl:
http://www.3dvelocity.com.../pics/card_rear_large.jpg

Mijn kaart komt trouwens van 3d club.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, als het echt niet lukt ga ik proberen of een computerzaak het voor mij kan doen. (dat zal waarschijnlijk pas morgen zijn dan..)

PS. Ben pas geregistreerd, maar heb GoT + Google algezocht voor oplossing, en lees dit forum al langer als 1 jaar.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:21:
Ik heb dus een zalman VF700Cu gekocht, maar eerst moet de standaard cooler eraf. De kaart eruit, gekeken naar waar de schroefjes zitten, 4 voor de fan die je niet hoeft te verwijderen. En verder alleen de backplate.

Nu is het probleem dus, dat je de backplate of geen enkele manier los te krijgen is, enigste wat er gebeurt is dat ik de groef(v?)en van de schroeven kapot maak.

Als ik dan kijk op de heatsink zelf, zie ik dat op de plek waar de schroeven inzitten, alu is ingegoten ofzo. (een soort popnagel, alleen dan gewoon plat, en niet op de kop van schroeven)

voorkant van x800xl:
http://www.3dvelocity.com...pics/card_front_large.jpg
achterkant van x800xl:
http://www.3dvelocity.com.../pics/card_rear_large.jpg

Mijn kaart komt trouwens van 3d club.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, als het echt niet lukt ga ik proberen of een computerzaak het voor mij kan doen. (dat zal waarschijnlijk pas morgen zijn dan..)

PS. Ben pas geregistreerd, maar heb GoT + Google algezocht voor oplossing, en lees dit forum al langer als 1 jaar.
WAt je kunt proberen als je schroevendraaier niet genoeg grip meer kan uitoefenen, is om de schroeven uit te boren. Neem liever eerst een te klein boortje dan een te grote, bouw desnoods te grootte op. Succes :Y)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat als je geen grip meer hebt met een schroevendraaier dat uitboren de enige mogelijkheid is. Maar neem niet te snel de "juiste" grootte. Een iets kleinere diameter zal al voldoende zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik zal het uitboren morgen nog ff proberen :) ben alleen bang dat ik de kaart dan mol, of hoef je daar niet (te) veel kracht bij te gebruiken?

• mithras
  • Niet online
Laat de boor het werk doen. Gewoon rustig (en recht!) boren, dan kan er weinig misgaan. Wat je wel moet doen is je kaart misschien inklemmen / laten vasthouden. Als hij mee gaat roteren met je boor gaat er snel iets kapot.
Het makkelijkste is gewoon bijv als je schroefje M6 is, een M4 of M3 boortje te nemen, en daarmee uitboren. Je hoeft namelijk alleen de kop kapot te maken, de rest van de schroef kan dan gewoon door de gat vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor me elkaar om de backplate er dus af te halen :)

alles schoongemaakt met alcohol (70%) VF700 enz erop. Probeer ik de pc op te starten, krijgt de monitor geen beeld

moederbord, A8N-E
processor, Athlon64 3000+
voeding, Tagan 380 watt
geheugen, 2 x 512 no name

moederbord geeft geen fout melding aan (via led) of iets, krijg ook geen piepjes, alleen geen beeld op me monitor. Dit betekent dat mijn kaart niet kapot is? (core ofzo is niet door gefikt, heb de cooler eraf gehaalt, en de core ziet er gewoon chroom achtig uit zoals het eerst was)

Ik probeer zo met een ander beeldscherm, probleem is, dat we hier genoeg computers hebben, alleen ben ik de enigste met pci-e, dus kan ook niet kijken of het aan me Mobo ligt of what ever (lijkt me klein).

//edit

Heb dus geprobeerd met een andere monitor, dat maakt geen enkel verschil, videokaart eruit gehaald, geen piepjes/ fout melding. ga het geheugen nog proberen, dat normaal toch meteen piepjes moeten geven, anders is mijn mobo ook kapot?

//edit2

pc start gewoon door, kan namelijk via andere computers op het netwerk op mijn eigen pc komen. Het grote probleem is, dat ik nergens kan testen of het echt aan de videokaart ligt of niet. Ook vreemd is dat er geen piepjes ofzo zijn, wato ok kllopt aangezien alles door gaat.

Misschien iemand nog een idee van wat ik kan doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 15:25 ]

• mithras
  • Niet online
Als je geen beeld hebt, maar je pc is wel doorgestart, ligt het dus aan je graka ;)
Verder moet je nagaan:
• Heb je er koelpasta tussengedaan?
• Zo ja, hoeveel koelpasta?
• Draait de fan van de videokaart?
• Is er iets vreemds aan de gpu (afgebroken / verbogen)
Pagina: 1