Koeler P4P800S-X verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 10:19

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hallo, ik wil de standaard koeler vervangen van mijn Asus P4P800S-X moederbord vervangen met een cooler master koeler. Dit is de eerste keer dat ik een koeler van een processor vervang dus ik ben nog wat voorzichtig..
Ik heb al wat gezocht hier en ik lees vooral dat je moet zorgen dat de processor goed heet is zodat de oude koelpasta goed loslaat, maar zodra ik de hendels van de koeler openmaak en de koeler er uit probeer te halen zit deze nog ergens vast, moet ik eerst de fan losmaken van het koelblok ofzo? Zoja, hoe?

Bij voorbaat dank..

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02 16:45
Ik moet zeggen dat ik precies het zelfde probleem heb.
De MyCom medewerker had toenertijd de processor vast op het mobo gezet, krijg em er nu niet meer van af. Hendels los, hij is was losser maar meer niet.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
"FF" wat warme lucht op de koeler blazen met bijvoorbeeld een Fohn, dan wordt de pasta warm en kun je voorzichtig de koeler proberen te verwijderen

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja hij plak altijd een beetje vast aan de processor door de pasta.
Je maakt eerst de hendels los door die lichte hendeltjes de andere kant op
te klappen , dan is hij al los. Lijkt hij dan nog steeds vast te zitten pak dan het alu koel
element beet en probeer die een beetje te draaien. Dat gaat na verloop steeds
wat makkelijk en dan gaat hij vanzelf los.

Niet proberen terwijl hij nog vast hem eraf te trekken want de kans bestaat dat je dan
de proc mee trekt (heb het zien gebeuren).
Daarna de klemmetjes (die zwarte pootjes die in de gaten van de bracket vallen) een
voor een iets naar buiten buigen en dan omhoog tillen totdat je ze alle 4 hebt gehad.
Dan moet je de koeler er zo vanaf kunnen pakken.
Zoniet dan dan nog wat proberen te draaien tot het wel gaat.

Proc kun je schoonmaken door een klein beetje wasbenzine op een stukje keuken papier
te doen dan lost die grijze meuk zo op. Geen wasbenzine kan ook maar dan duurt het wat langer :)

Nieuwe pasta, niet te veel ook niet te weinig. Beste kun je een puntje van 3 mm erop doen
en evt. met behulp van oude creditcard of stukje karton netjes verdelen.
Dan nieuwe koeler plaatsen...

Suc6

[ Voor 26% gewijzigd door bonus op 04-07-2006 15:53 . Reden: typo + meer info ]

Atari 4 ff'r 😊