AGX Compatible?

Pagina: 1
Acties:

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 14:41
Onlangs is mijn oude moederbordje overleden en daarom ben ik van plan een nieuw moederbord te kopen. Mijn oog was gevallen op dit EpoX moederbordje. Met een oog op de toekomst wil ik in ieder geval een Pci-E 16x slot op mijn moederbord, maar dan moet hij wel of onboard video hebben of een AGP slot waar mijn oude (Radeon 9600) in kan. Op het eerder genoemde moederbord zit een AGX slot. Weten jullie of mijn radeon 9600 daarop kan werken? En wat is nou het verschil tussen AGX en AGP ?

BVD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AGX is een niet echt officiele standaard. Het is gewoon een AGP slot dat aan je PCI-e bus hangt en bedacht door de mobofabrikant om het een leuke naam te geven.
Volgens de site kun je er alle 4x en 8x AGP kaarten in kwijt, dus ook je 9600

Verwijderd

Als je en agp en pci-e wilt,kan je ook de 775Dual-880pro van asrock nemen. Of de 939-versie.

• Xghost
Ik heb geen zin (eigenlijk geen geld :+ ) om een nieuwe processor te kopen, dus ik hou het bij mijn 754'tje :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Ik zou wel even dubbelchecken, niet alle kaarten werken op dit zogenaamde AGP Express slot...

I see dead pixels...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat ik dan even niet snap, in je eerste post zeg je:
Met een oog op de toekomst wil ik in ieder geval een Pci-E 16x slot op mijn moederbord,
en nu zeg je
Ik heb geen zin (eigenlijk geen geld :+ ) om een nieuwe processor te kopen, dus ik hou het bij mijn 754'tje :)
Wat heeft het upgraden van het mobo dan voor zin? Kun je beter niet bij je huidige mobo blijven en dan straks gewoon alles vervangen?

Verwijderd

Behalve dan dat zijn oude bordje overleden is.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je kaart wel werkt, zal de performance waarschijnlijk wel wat minder zijn dat een 'echt' AGP slot, daar 8x AGP ongeveer 2GB/s bandbreedte heeft, terwijl die AGX connectie waarschijnlijk aan een PCIe 1x lijntje hangt, en dus 'maar' 250 MB/s (in beide richtingen) heeft. Dit is wel beter dan PCI (132MB/s voor alle PCI slots tezamen, en soms moet dit nog gedeelt worden met onboard opties).

Ik denk dat dit niet echt een probleem voor je zou zijn, daar je zei dat je onboard video ook acceptabel zou vinden.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:52:
Behalve dan dat zijn oude bordje overleden is.
Ik doelde dus met huidige mobo als gewoon eenzelfde als hij nu heeft (gezien dat goedkoper zal zijn).
Ik snap ook wel dat je met een dood mobo niet meer doet dan je muur behangen :P

• Xghost
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:29:
Wat ik dan even niet snap, in je eerste post zeg je:

[...]

en nu zeg je

[...]

Wat heeft het upgraden van het mobo dan voor zin? Kun je beter niet bij je huidige mobo blijven en dan straks gewoon alles vervangen?
Ik heb helemaal geen problemen met mijn huidige processor (Amd Sempron 3400+). En aangezien ik nog maar 13 ben en het enige werk dat ik kan vinden een krantenwijk is, heb ik niet veel geld tot mijn beschikking.
Pagina: 1