[WINXP] CS 1.6 Server

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik heb hier nu een P3 600mhz staan als ventrilo/cs1.6 server. Die wil ik mischien gaan vervangen door een intel P4 2.4ghz dual core, met 80gb 8mb hdd en 1gb ddr400 geheugen. Maar nu is mijn vraag of de pingen daar wel lager van worden, want daar gaat het natuurlijk allemaal om. Ik heb 20/2 internet van www.chello.nl (chello extreme) Maar op speedtest.nl komt er maar 1500kbps upload uit (goenoeg voor 30-32 man) Volgens de tabel van: http://www.cstrike-planet.com/images/tutorial/i1-1.jpg Op de server die ik nu heb is mijn ping 10~30 en die van spelers van buitenaf 30~90 meestal. Ik wil dit graag nog wel even weten want de niewe server is voor mij tog een grote uitgave (250euro) , en moet daarom wel verbetering geven.

alvast heel erg bedankt!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ping = Internet verbinding, maakt maar weinig uit hoe sterk je hardware is,
ik zou zeggen koop een degelijke server in een 19" kastje en hang die op een colo, dan zijn je probs weg

[off]
dit is totaal niks voor PNS[/off]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
superbartt schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:57:
Ping = Internet verbinding, maakt maar weinig uit hoe sterk je hardware is,
ik zou zeggen koop een degelijke server in een 19" kastje en hang die op een colo, dan zijn je probs weg

[off]
dit is totaal niks voor PNS[/off]
NONSens, je ping wordt wel degelijk beinvloed, wel raad ik je ook aan om een bak te gaan colo-en, maar neem dan iig een betere dan die P3. Ik heb zelf op een Sempron 2600 met 512DDR 30 man public CS 1.6 gedraaid. Dit ging allemaal met zeer goede pings en FPS.

• ReX_NL
ik hep inmiddels de server op mijn pc gezet (amd 3700+, 1gb ram) En daar komen de pingen niet boven de 30 uit. Dus het blijkt tog wat te schelen ja. Ook heb ik 2 sponsors gevonden (2 vrienden van me) die wel wat mee willen betalen. Het maakt me verder niet uit of het in een server kast zit (ik denk dat ik gewoon atx doe) maar wat raden jullie mij aan kwa software, want daar zit ik ook mee in de knoop. Een pc deskundige die ik ken zegt dat ik apache erop moet zetten, maar daar heb ik nog helemaal geen ervaring mee (kende het niet eens) Dus zijn er nog wat tips op het gebied van de software voor deze gameserver?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Heb goede dingen gehoord over de linux versies van half-life (en dus cs1.6) servers, maar als je geen linux ervaring hebt valt dat denk ik niet echt aan te raden. Windows met deticated steam server/ventrilo server lijkt me gewoon goed. AMX mod is wellicht handig voor het adminnen van de server. En een FTPtje voor het uploaden van maps/cfg's bijvoorbeeld.

Apache heb je alleen nodig als je een website wil draaien erbij. Het staat niet in je topicstart, maar wat wil je naast ventrilo/1.6 nog meer draaien op de server?

[ Voor 7% gewijzigd door geez op 30-06-2006 21:22 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• ReX_NL
geez schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:21:
Heb goede dingen gehoord over de linux versies van half-life (en dus cs1.6) servers, maar als je geen linux ervaring hebt valt dat denk ik niet echt aan te raden. Windows met deticated steam server/ventrilo server lijkt me gewoon goed. AMX mod is wellicht handig voor het adminnen van de server. En een FTPtje voor het uploaden van maps/cfg's bijvoorbeeld.

Apache heb je alleen nodig als je een website wil draaien erbij. Het staat niet in je topicstart, maar wat wil je naast ventrilo/1.6 nog meer draaien op de server?
Zoals je zegt mischien nog een ftp servertje, verder niets. Maar welke Linux kan ik als beginner het beste gebruike om tog een sterke en goede server op te bouwen?

[ Voor 8% gewijzigd door ReX_NL op 30-06-2006 22:06 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-04 13:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ReX_NL schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:05:
[...]

Zoals je zegt mischien nog een ftp servertje, verder niets. Maar welke Linux kan ik als beginner het beste gebruike om tog een sterke en goede server op te bouwen?
voor server toepassingen debian bijvoorbeeld..

Maar hoe meer een linux distro geschikt is hoe groter de kans dat het geen gui heeft. Debian is bv voor servers commandline. Misschien kan je betere gui installeren erbij, misschien ubuntu / debian desktop of suse?
Commandline moet je wel even op studeren namelijk..

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 30-06-2006 22:16 ]

Pagina: 1