Hi,
Ik had ooit eens een p!!! 800mhz, deze heb ik een beetje opgeknapt en heb het volgend er in geschoeft:
Mobo: Asus A7V880 (via chipset: KT880) Socket A
proc: Sempron 2400+ (333Mhz FSB)
geheugen: Corsair 256 MB DDR400
HDD: WD Caviar 80 GB
het meeste wat er mee gedaan werd is msn, internet en af en toe een spelletje.
Er draaide winXP Pro op.
Op een dag zet ik die pc uit, maar 10 min later zet ik hem weer aan want ik was iets vergeten.
De pc gaat dus gewoon aan maar het beeld blijft zwart ook na reboot.
Ik hoor geen piepjes en krijg absoluut geen beeld er meer uit
Dus ik heb hem uit elkaar geschoeft en me videokaart getest in een andere pc.
(Voodoo 4
) Deze werkt nog gewoon. De monitor werkt ook nog, harde schijf werkt nog, geluidkaart werkt nog en de CD fikker ook. daarna heb ik hem zo kaal mogelijk opgestart maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ook zonder geheugen opgestart ook weer hetzelfde resultaat.
er kunnen nog 4 dingen zijn (denk ik)
1 Mobo dood
2 Proc dood
3 geheugen stuk
4 psu dood
De voeding is wel wat oud en is een standaard atx voeding bij de kast geleverd geweest. (300 Watt)
maar je zou denken dat hij het gewoon nog doet want de pc gaat wel gewoon aan. Overigens heeft de pc 3 maanden probleemloos gedraait
Dan heb ik nog puntje 1,2 en 3 over. Al deze producten heb ik bij Mycom gekocht hier in Alkmaar. Er zat 6 maanden garantie op dus ik ga er mee terug naar de winkel en leg mijn verhaal uit. Die man zegt dan moeten we er even naar kijken maar dat kost je dan 3 "Clicks" (of zoiets)(staat voor een aantal minuten die ze er aan besteden) en dat zou me dan 36 Euro nog wat kosten. ik zeg waarvoor heb ik die garantie dan als ik er evengoed voor moet betalen? ik snap ook wel dat als ze weten wat er stuk is dat ze dat retourneren. maar ik vind dit wel belachelijk. Dat terzijde, ik heb dus niet betaald en kom ook nooit meer die winkel in maar zit nu dus wel met een probleem.
Mijn vraag daarom aan jullie is: Hoe kan ik er achterkomen wat er stuk is zonder in een andere pc te testen want die spullen heb ik gewoonweg niet.
Ik had ooit eens een p!!! 800mhz, deze heb ik een beetje opgeknapt en heb het volgend er in geschoeft:
Mobo: Asus A7V880 (via chipset: KT880) Socket A
proc: Sempron 2400+ (333Mhz FSB)
geheugen: Corsair 256 MB DDR400
HDD: WD Caviar 80 GB
het meeste wat er mee gedaan werd is msn, internet en af en toe een spelletje.
Er draaide winXP Pro op.
Op een dag zet ik die pc uit, maar 10 min later zet ik hem weer aan want ik was iets vergeten.
De pc gaat dus gewoon aan maar het beeld blijft zwart ook na reboot.
Ik hoor geen piepjes en krijg absoluut geen beeld er meer uit
Dus ik heb hem uit elkaar geschoeft en me videokaart getest in een andere pc.
(Voodoo 4
er kunnen nog 4 dingen zijn (denk ik)
1 Mobo dood
2 Proc dood
3 geheugen stuk
4 psu dood
De voeding is wel wat oud en is een standaard atx voeding bij de kast geleverd geweest. (300 Watt)
maar je zou denken dat hij het gewoon nog doet want de pc gaat wel gewoon aan. Overigens heeft de pc 3 maanden probleemloos gedraait
Dan heb ik nog puntje 1,2 en 3 over. Al deze producten heb ik bij Mycom gekocht hier in Alkmaar. Er zat 6 maanden garantie op dus ik ga er mee terug naar de winkel en leg mijn verhaal uit. Die man zegt dan moeten we er even naar kijken maar dat kost je dan 3 "Clicks" (of zoiets)(staat voor een aantal minuten die ze er aan besteden) en dat zou me dan 36 Euro nog wat kosten. ik zeg waarvoor heb ik die garantie dan als ik er evengoed voor moet betalen? ik snap ook wel dat als ze weten wat er stuk is dat ze dat retourneren. maar ik vind dit wel belachelijk. Dat terzijde, ik heb dus niet betaald en kom ook nooit meer die winkel in maar zit nu dus wel met een probleem.
Mijn vraag daarom aan jullie is: Hoe kan ik er achterkomen wat er stuk is zonder in een andere pc te testen want die spullen heb ik gewoonweg niet.