Toon posts:

USB2 schijf met fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Ik maak nu gebruik van een OneTouch schijf als backup van mijn NAS. Echter staat deze in de meterkast en wordt MEGA warm! De NAS heeft een fan en blijft redelijk cool. Maar die OneTouch heeft er geen.
Weet iemand een USB2 schijf met FAN en stil?

Stef.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Veel simpele USB-HDD-behuizingen hebben een fan, je zou dan de schijf uit zn oude behuizing kunnen halen en deze eenvoudig terug kunnen schroeven.

Wat je ook kan doen (het is hier tweakers.net he ;)) is een simpele adapter kopen (of een van n ongebruikt apparaat) waar tussen de 6 en 12 V uitkomt, en daar een casefan op aansluiten.
De fan gaat vrolijk draaien, zet hem in de buurt van je harddisk, probleem opgelost :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap... maar geef maar wat voorbeelden dan van goede ext behuizingen of......

Mischien dat je ook goede kant-en-klare oplossingen (Maxtor, Western Digital, Lacie?)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Daar ben ik dan maar weer ;)

Eventjes googlen op [google="USB HDD fan"] leverde mij meteen al een winkel op die een inbouw-behuizing levert:Wintelco computers productpagina, met wat zoeken had je zoiets zelf gevonden.

Als je dus weet/durft om de schijf uit zn behuizing te halen en over te schroeven naar de andere zal het daarna prima werken.

Maar waarom niet mijn oorspronkelijke idee, het plaatsen van een casefan in de buurt?
In de meterkast hoeft toch niet alles er mooi uit te zien, en zo'n casefan zal veel meer lucht kunnen verplaatsen. Bovendien spaart die oplossing je veel geld uit :)

Of Maxtor/WD gekoelde schijven verkopen weet ik niet, je zou evt nog bij LaCie kunnen kijken, die maken veel externe schijven dus daar zou iets kant-en-klaars bij kunnen zitten.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De behuizing van mijn WD My book essential edition van 250 GB blijft lekker koel terwijl er geen ventilator in zit (althans, ik hoor niets).

Hier kon uw advertentie staan