Toon posts:

TV-Out wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging op mijn vorige topic
9 pins uitgang TV-out, 4 pins s-video stekker.. Hoe?!

Heb ik de kabel met s-video naar scart teruggebracht naar de winkel.

Een nieuwe kabel gekocht: 3x RCA aan beide kanten.
En een converter van video en audio naar SCART

Alles weer goed geconfigureerd, maar werken ho maar.

Opstelling:
  • Radeon X1800XT
  • verloopstekker: [ViVo] naar [s-video in en uit en composiet in en uit]
  • RCA kabels waarvan 1 in de composiet uit zit van de verloopstekker en de andere kant hiervan in de SCART converter (audio heb ik nog even achterwege gelaten).
Vervolgens in de Catalyst Control Centre "force TV" detection aangevinkt en geprobeerd het secondary scherm te enablen door er dubbel op te klikken (hij probeert hem dan te enablen).

Maar geen beeld dus (ik heb de TV al die tijd op de goede zender staan)

Overigens zie ik op mijn monitor tijdens het starten van Windows en ook tijdens het opstarten van Catalyst Control Centre wat flitsen (horizontale witte strepen) in beeld, die ik ook op mijn TV zie..

HELP!!

EDIT: Ik heb net ''swap displays"" geprobeerd, waarbij het Catalyst Control Centre het primaire scherm en het secundaire scherm omwisselt. Ik kreeg toen geen signaal meer op mijn monitor, maar zag waarempel een muispointer op mijn TV (zwarte achtergrond, wit pijltje dat ik dus met mijn muis kon bewegen).. Er komt dus wel signaal door! Maar hoed krijg ik dit nu helemaal goed?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 17:45 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb even je topictitel iets aangepast...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik wordt er een beetje gek van dat het niet werkt...
Zal op mijn taalgebruik letten ;)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Zo te lezen werkt het dus wel, de kabel verbinding is goed omdat er signaal door komt bij het booten en en hebt je muis al gezien O+ . Welke resolutie refresh frequentie heb je voor je tv beeld gebruikt. Misschien heb je een te hoge resolutie of refresh rate en zie je daarom niks op je monitor. Meestal moet je dat even omlaag gooien richting de 1027*768 of nog een lager en dan de verversing frequentie naar zo ongeveer 60Hz meestal komt het dan wel beter door.
Als het niet werkt post dan even de instellingen van je tv-beeld (makkelijk te doen met een kloon van je beeld.)

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
BEdantk voor je reactie.

Ik denk niet dat de refreshrate een probleem is, want de tv wil maar niet herkend wordn in ATI Control Centre.. Het pictogrammtjes met erin een 2 (secondary display) is grijs. Als ik erop dubbelklik vraagt ie of ik die wil enablen. Ik klik ja, hij wordt even gekleurd en dan weer grijs!

En ik heb hem op 60 hertz gezet nu. Ook al 43 uitgeprobeerd!

• 5mebibyte
Wat doet de tv-out met een andere tv? Heb je dat al geprobeert misschien wil de tv niet helemaal mee werken. Post ook even wat voor een tv je hebt en hoelang je kabels zijn enzo, ook altijd wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Twee TV's geprobeerd met s-video, maar met deze opstelling alleen nog een Philips. De andere is een LG, beiden ongeveer 6 jaar oud.
Kabels zijn 10 m lang.

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:32:
Twee TV's geprobeerd met s-video, maar met deze opstelling alleen nog een Philips. De andere is een LG, beiden ongeveer 6 jaar oud.
Kabels zijn 10 m lang.
En wat gebeurt er als je composiet video gaat gebruiken voor je tv out? 10 meter moet opzich nog wel kunnen hoewel ik er zelf weleens problemen had door de lengte, probeer eens een kortere kabel misschien vind de videokaart de lengte niet goed.

Pagina: 1