Toon posts:

demon opzeggen ivm overstappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Wanadoo aangevraagd en dat wordt 5-07-2006 aangesloten. Nu moet ik alleen nog Demon opzeggen en ik heb daar een opzegtermijn van een maand. Wat moet ik nu als opzegdatum aangeven? Is dit 6-07-2006 of 31-07-2006 of 1-08-2006, dit laatste zegt customer service van Demon maar ik vermoed dat ze me dan nog de gehele maand augustus in rekening gaan brengen.

Als ik nou b.v. die eerste datums opgeef loop ik dan niet het risico dat de overname door Wanadoo gedwarsboomd wordt????

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 16:24
Ik ben 3 maanden geleden ook overgestapt van Demon naar Wanadoo.
Mijn demon abo heb ik pas opgezegd toen de Wanadoo aansluiting werkte.
Het enige nadeel was dat ik 1 maand dubbele kosten had.

Dus als 05-07 je aansluiting is opgeleverd, dan pas je abo opzeggen per 01-08.

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathan_nl op 30-06-2006 17:28 ]

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Bij mij was het 1 echte maand, dus echt 31 dagen. De 18e november zegde ik op, en de 18e december werd ik afgesloten. (ook Demon dus) Tja, en die maand dubbele kosten hebben zij niets mee te maken, jij hebt niet eerder opgezegd, terwijl je dat natuurlijk wel eerder had kunnen doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Gé Brander op 30-06-2006 17:28 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Leviathan_nl schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:26:
Ik ben 3 maanden geleden ook overgestapt van Demon naar Wanadoo.
Geen spijt gehad????
Dus als 05-07 je aansluiting is opgeleverd, dan pas je abo opzeggen per 01-08.
Ja maar dan betaal ik dus nog tot eind augustus en heb ik in het totaal bijna 2 maanden Demon betaald terwijl ik er geen gebruik van maak!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Ik heb laatst ook demon opgezegd om naar Wanadoo over te stappen (en nee tot nu toe totaal geen spijt, 8x zo snel voor het zelfde bedrag.., en ik kon als datum volgens mij pas op z'n vroegst een datum opgeven die precies 1 maand verder lag.

Ik neem trouwens aan dat dit niet specifiek alleen voor Demon zo werkt, maar voor alles waar je een abonnement bij hebt met 1 maand opzegtermijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 30-06-2006 19:27 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Meestal hoef je helemaal niet op te zeggen. Je laat je lijn gewoon overnemen door je nieuwe aanbieder.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Ik ga ook bij demon weg, en mij is verzekerd dat ik (op 4 juli, als de lijn is overnomen door tis) direct kan opzeggen, en ook geen maand xtra hoef te betalen :)

nope

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom zeg je niet nu meteen al op?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
bloody schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:35:
Ik ga ook bij demon weg, en mij is verzekerd dat ik (op 4 juli, als de lijn is overnomen door tis) direct kan opzeggen, en ook geen maand xtra hoef te betalen :)
Wie heeft dat verzekerd Demon of je nieuwe provider???

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
pas opzeggen als het kan, anders loop je het risico dat je signaal er al af is, en dan kan je wel ff wachten
bel ff naar je nieuwe provider, die weten hoe het precies zit

PSN: djmurcielago

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wanadoo/Orange heeft toch al bevestigd dat de overstap is ingepland en je de datum gegeven? Dan kan Demon de lijn nooit meer slopen voor je, dus opzeggen kan je vanaf dat moment 'veilig' doen bij een ISP.

Echter kunnen ze wel bijvoorbeeld tot de fysieke omprik actie van je lijn je bijvoorbeeld geen IP meer uitdelen wat je verbinding onbruikbaar maakt. Of je mail adres alvast dicht zetten voor gebruik etc. Het stoppen van de dienstverlening kan, maar niet de opdracht geven om de lijn te laten slopen. Niet meer als een telco-telco migratie is ingepland door een andere partij.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb wel eens van iemand gehoord die van provider overstapte (waar meerdere dingen fout gingen) waar toen de nieuwe provider werd aangesloten terwijl de oude er nog niet af was, hij heeft toen enkele maanden zonder internet gezeten. Dit is echter al een hele tijd terug (en of ze de waarheid spreken valt ook nog over te twijfelen).

Wij zijn nu aan het overstappen van Demon naar Tele2 (helaas). Per 29-6 zou demon afgesloten worden, maar ik internet nu nog via Demon. Dat komt mooi uit, want Tele2 komt z'n afspraken al niet na, hun aansluiting komt pas over meer dan een week.

• bjck
Bij overstappen middels telco-telco (dus direct over zonder dagen/weken zonder) moet de oude ISP ook helemaal niet van de lijn. Die moet de lijn niet laten 'slopen' of er 'vanaf'. De nieuwe regelt alles en laat de lijn omprikken door KPN, dat kan alleen als hij dus nog vast zit en er geen opdracht voor sloop/ophef ligt.

Ik weet niet wanneer Tele2 zou opleveren bij jou? Wanneer hadden ze de overstap ingepland en gecommuniceerd? Ook 29-6? Dan is er iets mis gegaan, misschien een KPN monteur ziek naar huis gegaan die jou lijn nog moest doen smidddags bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 01-07-2006 09:14 ]

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:22:
[...]

Wie heeft dat verzekerd Demon of je nieuwe provider???
demon natuurlijk (8> ;)

nope

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Dus gewoon niks opzeggen maar dat pas doen als je internet van je nieuwe provider hebt, anders heb je het risico dat je signaal wegvalt en dan kun je langer wachten.
Je nieuwe provider zal er dus voor zorgen dat het signaal wordt overgenomen.

PSN: djmurcielago

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

bjck schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:13:
Ik weet niet wanneer Tele2 zou opleveren bij jou? Wanneer hadden ze de overstap ingepland en gecommuniceerd? Ook 29-6? Dan is er iets mis gegaan, misschien een KPN monteur ziek naar huis gegaan die jou lijn nog moest doen smidddags bijvoorbeeld.
29-6 Inderdaad, Tele2 had ons verteld dat we Demon per die datum op moesten zeggen en dat we dan vanaf die datum Tele2 zouden hebben. Deze komen nu met een opleverdatum van 7 juli (zelfs nog contact over gehad, konden ze niets meer aan doen, foutje etc) :|...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wacht wel tot 5-07-2006 als ik dan via Wanadoo erop kan stuur ik gelijk de mail naar Demon!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 22:21:
Nou ik wacht wel tot 5-07-2006 als ik dan via Wanadoo erop kan stuur ik gelijk de mail naar Demon!
Opzeggen kun je via het klanten gedeelte op de Demon site.

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:13:
Bij overstappen middels telco-telco (dus direct over zonder dagen/weken zonder) moet de oude ISP ook helemaal niet van de lijn. Die moet de lijn niet laten 'slopen' of er 'vanaf'. De nieuwe regelt alles en laat de lijn omprikken door KPN, dat kan alleen als hij dus nog vast zit en er geen opdracht voor sloop/ophef ligt.
samengevat: de nieuwe provider heeft het recht om de ASDL via de KPN naar zijn systeem over te laten zetten op basis van onze opdracht (=nieuw abo bij die provider)?
De dan oude provider (hier Demon) kan geen bezwaar hebben of hinder veroorzaken?

PS: ik zie hier wel veel paniek? akties tav Demon...? Leuk is anders dat ze nu bij kpn/xs4all zitten.
De helpdesk van Demon is ook erg goed en . De prijs van Wanadoo is lager, maar ik lees/las altijd veel problemen over hun livebox.

edit:
http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_family.html
oja..... je betaalt apart van het modem en las je draadloos wilt.... moet je nog meer betalen... Dat is ook een manier om de tarieven lager te laten lijken.. (wel goedkoper dan Demon)
Livebox € 1,00 per maand
WiFi (draadloze verbindingset) € 2,95 per maand (optioneel)
En opzeggen per jaar... Demo niet.

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 09:47:
[...]
samengevat: de nieuwe provider heeft het recht om de ASDL via de KPN naar zijn systeem over te laten zetten op basis van onze opdracht (=nieuw abo bij die provider)?
Correct. De nieuwe ISP/telco geeft bij KPN aan dat je wil overstappen en dat je telefoonlijn gekoppeld is reeds aan ADSL bij iemand. De opdracht om een aansluiting te maken op een gevraagde poort als iemand al ADSL heeft bij een ander noem je een 'telco-telco migratie'. De lijn hoeft dus niet meer 'vrij van DSL' te zijn voordat hij aangesloten kan worden.
De dan oude provider (hier Demon) kan geen bezwaar hebben of hinder veroorzaken?
Als de bovenstaande actie is ingepland krijg je als abonnee van de nieuwe ISP bijna altijd bericht. Dan krijg je ook de datum wanneer het is ingepland en de latende telco (Demon/BBned of Demon/BaByXL afhankelijk wie de lijn geleverd heeft) kan dan geen sloop/ophef opdracht meer indienen bij KPN.

Er is dan reeds een actie ingepland op je telefoon/koper lijn immers. En twee acties uitvoeren kan niet. Als Demon hem na de overstap zou invoeren wordt deze afgewezen door KPN omdat die lijn niet meer bestaat die ze willen opheffen.

Dus:

Als je een datum hebt ontvangen wanneer het is ingepland kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP.

Kies wel een datum op of liefst voorbij de ingeplande telco-telco datum Anders zouden ze de dienstverlening nog kunnen stoppen door je geen IP uit te delen bijvoorbeeld. Dan heb je wel DSL, maar onbruikbaar.

Wanneer het dus wel mis gaat je overstap is als de huidige provider de opdracht tot ophef/sloop van je lijn al heeft ingepland. Dan kan een nieuwe partij/ISP de lijn niet meer inplannen voor een overstap. En dat is helaas wat toch veel mensen nog doen het eerst opzegggen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-07-2006 10:01 ]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Klinkt heel helder bjck...

Evt. problemen met latende ISP zijn dus hoogstens administratief van aard, omdat 'ie geen "macht" meer heeft over de lijn als je een opdracht hebt geplaatst bij een nieuwe ISP. Dus al die horrorverhalen van "mijn ISP wil het ADSL signaal niet van de lijn laten halen en dus kan ik geen nieuwe ISP kiezen" zijn voorgoed voorbij?

Weet je toevallig nog of er een verschil is in procedure tussen een ISP migratie binnen hetzelfde telco netwerk (van BBned ISP naar BBned ISP / van KPN ISP naar KPN ISP) of buiten het telco netwerk (bijv. van BBned ISP naar KPN ISP of andersom)?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29
PowerSp00n schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 03:24:
Ik heb wel eens van iemand gehoord die van provider overstapte (waar meerdere dingen fout gingen) waar toen de nieuwe provider werd aangesloten terwijl de oude er nog niet af was, hij heeft toen enkele maanden zonder internet gezeten. Dit is echter al een hele tijd terug (en of ze de waarheid spreken valt ook nog over te twijfelen).

Wij zijn nu aan het overstappen van Demon naar Tele2 (helaas). Per 29-6 zou demon afgesloten worden, maar ik internet nu nog via Demon. Dat komt mooi uit, want Tele2 komt z'n afspraken al niet na, hun aansluiting komt pas over meer dan een week.
zie zulke dingen weleens fout lopen maar dat is alleen in het geval dat er niet duidelijk vermeld word dat het een hop of telco-telco betreft, want als je een nieuwe aanvraag plaatst word die afgekeurd omdat de huidige provider nog op de lijn zit.

Of je hebt zoals in enkele posts eerder al staat aangegeven eerst opgezegt en daarna hop/telco aangevraagd. in dat geval word deze ook afgekeurd omdat je huidige provider al een order heeft lopen.

in het geval dat het bv zo loopt(huidige provider heeft een sloop ingevoerd voor de hop of telco van je nieuwe provider) 3 weken voor de sloop, 3a4 weken een nieuwe aanleg, gevolg bijna 2 maanden geen internet

Verwijderd

ik ben begin van dit jaar overgestapt van acces 24 naar wanadoo zonder problemen.
op het moment dat ik de brief kreeg van wanadoo met de ingangsdatum heb ik mijn oude provider opgezegd, en op de afgesproken dag had ik geen signaal meer van mijn oude provider, dus de livebox neergezet en het werkte perfect.
ik gebruik de livebox in bridgemodus wat ook perfect werkt nu.

• bjck
rick77 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:36:
Klinkt heel helder bjck...

Evt. problemen met latende ISP zijn dus hoogstens administratief van aard, omdat 'ie geen "macht" meer heeft over de lijn als je een opdracht hebt geplaatst bij een nieuwe ISP. Dus al die horrorverhalen van "mijn ISP wil het ADSL signaal niet van de lijn laten halen en dus kan ik geen nieuwe ISP kiezen" zijn voorgoed voorbij?
Als je de juiste volgorde/stappen aanhoudt als consument wel ja. En de voorlichting van de nieuwe ISP is belangrijk, want daar zitten soms wonderlijke dingen tussen alsof ze het zelf niet begrijpen.

Voorbeelden....

Zo schrijven sommige dat zij opzeggen voor je bij je huidige ISP. Doen ze niet, kunnen ze niet eens. Ze 'gokken' erop dat je huidige ISP op de berichten van de telco dat je bent overgestapt je abonnement stoppen. En sommige ISP's doen dat dus niet vanzelf want wie-weet wil je wel je mailadres behouden of andere diensten...

Of het advies: "opzeggen met lijnbehoud" is ook zo'n wonderlijke. Wat doe je dan precies? Opzeggen doe je niet, want opzeggen voor een ISP is ook de lijn opheffen immers. Dus eigenlijk roep je naar je ISP dat je gaat overstappen, meer niet... En misschien heeft je huidige ISP hier helemaal geen benul van of een procedure voor. Hoe kan je nou zo'n advies geven :?
Weet je toevallig nog of er een verschil is in procedure tussen een ISP migratie binnen hetzelfde telco netwerk (van BBned ISP naar BBned ISP / van KPN ISP naar KPN ISP) of buiten het telco netwerk (bijv. van BBned ISP naar KPN ISP of andersom)?
Dat is per netwerk verschillend. Soms is er een okee nodig van de huidige ISP. Andere telco (dsl-netwerk provider) kan het behandelen als een overstap en geen verschil maken tussen een telco-telco of een isp-isp hop.
Ceaser schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:43:
[...]

Of je hebt zoals in enkele posts eerder al staat aangegeven eerst opgezegt en daarna hop/telco aangevraagd. in dat geval word deze ook afgekeurd omdat je huidige provider al een order heeft lopen.
Gaat vaak nog wel goed als het vlak na elkaar gebeurt. De huidige ISP verwerkt niet altijd dezelfde dag of zet het nog niet in de systemen (door naar de telco) als het een datum ver in de toekomst is. Als het gelijk verwerkt wordt en de opheffing ingepland ben je de pineut inderdaad.
in het geval dat het bv zo loopt(huidige provider heeft een sloop ingevoerd voor de hop of telco van je nieuwe provider) 3 weken voor de sloop, 3a4 weken een nieuwe aanleg, gevolg bijna 2 maanden geen internet
Dat is wel heel, heel ruim. Vanaf de dag dat je geen ADSL signaal meer hebt is je lijn vrij en dan kan er in 1 a 2 weken echt wel aangesloten worden.

Het wordt alleen lastiger als je geen internet verbinding meer hebt (je krijgt geen IP meer of de poort is dichtgezet) en het loskoppelen (sloop) van de lijn in de centrale moet nog gebeuren ergens in de toekomst. Dat is wel erg lastig en wachten ;)

• Ceaser
die 3 weken sloop 3 a 4 weken aanleg is wel een "doom" situatie maar je zou maar een provider hebben die eerst netjes je ip van je abbo afhaalt en daarna de sloop pas laat uitvoeren, aanvraag wil vaak ook wel sneller maar evenals met de sloop met een beetje pech zit je wel 3 a 4 weken te wachten op je opgeleverde aanleg.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

bjck schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:27:
[...]
Dat is per netwerk verschillend. Soms is er een okee nodig van de huidige ISP. Andere telco (dsl-netwerk provider) kan het behandelen als een overstap en geen verschil maken tussen een telco-telco of een isp-isp hop.
[...]
Dacht dat die overstap protocollen er juist voor zorgden dat er totaal geen zeggenschap meer overbleef voor de latende ISP, maar dit is dus weer een uitzondering :? . Maar je zou hier als consument dus nog steeds niks extra's voor moeten doen dan: (1) aanvragen bij nieuwe ISP (2) wachten op bevestiging (3) opzeggen oude ISP... [Blijft een interessante discussie dat ADSL overstappen]

• bjck
De OPTA heeft bedwongen dat je snel moest kunnen overstappen van netwerk aanbieder. Dus een ISP-ISP hop is daar niet in meegenomen.

Maar volgensmij behandelen KPN en Tiscali die hetzelfde als een telco-telco. Gewoon onder de noemer 'hop' alles-in-een. BBned had vroeger ISP-ISP formulieren waar de nieuwe en de latnde ISP voor moesten tekenen. Geen idee of dit nogsteeds zo is of het daar nu ook op verzoek van de nieuwe ISP gewoon wordt uitgevoerd.

Dus eigenlijk heeft de latende ISP weinig te zeggen of te blokkeren inderdaad 8)

• Ceaser
isp/telco word idd als zelfde uitgevoerd daarbij kun je een isp hop altijd wel zien en bij telco blijkt nog weleens bij een aanvraag van lijnmeting dat er tussendoor gauw een telco is uitgevoerd.

daarbij valt het wel op dat een hop vaak geplanned lijkt op datum xx-xx-xxxx en een telco gewoon zo snel mogelijk word uitgevoerd

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
hier bij de richtlijnen die de providers van KPN (xs4all, Planet i-net, Hetnet, DDSL) hanteren
als je overstapt naar een andere ISP ontvangt de oude (KPN)provider een bericht en word je abo beeindigt PER eindejaar contract.

houd wel de spel REGELS in de gaten.
meeste (KPN) providers hanteren een een opzegdatum van 1 maand voor dat je abo afloopt.
dus loopt je abo af per 1 juli dan MOET je overgestapt ZIJN voor 1 juni.
dus ja je hebt 2 maanden of meer overlapings periode.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Pagina: 1