Toon posts:

[Win2K3] Probleem met mounted partitions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met de disk-management op m'n windows 2003 server.

Ik heb 1 HDD zo ingedeeld:

- Primaire partitie voor het systeem, met driveletter C:
- 1e logische partitie in de Uitgebreide partitie, gemount als: C:\Partitions\Userhomes
- 2e logische partitie in de Uitgebreide partitie, gemount als: C:\Partitions\Data-1

En op die laatste 2 zit het probleem...

Ik kan wel mappen aanmaken op beide gemounte partitie's ... maar niks meer verwijderen, dan vraagt ie of ik wel toegang heb of dat het apparaat bezet zou zijn?...

Ik ben op het moment van deze bewerkingen ingelogd als Administrator, en deze heeft "Full Control" rechten, dus dat zou het probleem mijnsinziens niet moeten zijn toch???

HELP, anyone?
Ik volg het even niet meer.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Worden de bestanden misschien op een of andere manier read-only?

Welke 2003 editie gebruik je? En heb je sp1+de laaste updates eropstaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee hoe ze aan een read-only status komen, maar elk bestand dat er opgezet wordt ( door welke gebruiker dan ook ) krijgt een read-only status ( ook als de bovenliggende map niet read-only is )
Kan ook zo gauw geen instelling vinden waar dit in bepaald wordt, iemand nog suggesties ?

Ik gebruik Windows 2003 Server Enterprise met SP1 en alle recente updates afaik.

Ook is het zo dat als ik de mappen en bestanden hun read-only status "wegvink" en dan aangeef dat dat ook van toepassing moet zijn op de onderliggende mappen en bestanden, het lijkt alsof dit keurig gebeurt, ga je nog een keer naar de properties, is er niks veranderd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 16:25 ]

Verwijderd

read-only is niet echt een issue

http://support.microsoft.com/?id=326549

Verwijderd

wowbagger, lezen is ook een kunst. read-only is wel een issue als je ook dat werkelijk een bestand niet kan verwijderen. Dit artikel duidt alleen op het grijze read only vinkje dat je niet kan weghalen.

nvt-tje hier lijkt me zo...

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Haal bij de originelen, niet de mounts, de read-only van de schijven volledig weg. Is dit niet aangevinkt dan even aanvinken en uitvinken. Opnieuw opbouwen van je structuur kan een gevolg zijn als je echt read-only mappen en bestanden wilt gebruiken
Pagina: 1