Highpoint RocketRAID 2310 doet gek

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een raar probleempje waar ik niet uitkom.

BIOS update naar 1.1 heeft niet geholpen.

Als volgt:
Kaart geïnstalleerd en 2 raptors aangesloten in raid0, werkt als een trein.
Vervolgens een Maxotr DM10 2x in raid0 bijgemaakt, systeem boot niet meer, Harddisk boot failure en verder dus niks. Na lang zoeken kwam ik er achter, dat als ik in de HPT bios kijk, dat als ik de maxtor disks als bootdisk aangeef, dat hij dan weer vrolijk opstart.

Tevens vind ik het raar, als ik staggered spinup aanzet, dat deze gewoon uit blijft staan.

3e gekke dingetje, als ik in de HighPoint Raid management console kijk, is op mijn 1e raptor de TCQ uitgeschakeld en bij de 2e ingeschakeld, als ik hem aanzet is ie bij de volgende boot weer uit. De Maxtors hebben NCQ en die staan gewoon aan.

Wie kan mij uit deze vaagheden verlossen :?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien heeft de controller problemen om zowel TCQ als NCQ tegelijk te gebruiken? Kijk ook even na of het misschien een combatibiliteits probleem is in combinatie met de Diamondmax 10 schijfen. Er zijn meer controllers die niet goed met deze schijfen overweg kunnen, het bekenste geval is de Nforce3/4.

P.s. Waarom maak je met een dergelijke controller alleen maar RAID0 sets aan? Waarom geen derde schijf erbij voor een RAID5 set, dan heb je naast de snelheid ook nog eens redundancy.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 01-07-2006 00:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:43:
Misschien heeft de controller problemen om zowel TCQ als NCQ tegelijk te gebruiken? Kijk ook even na of het misschien een combatibiliteits probleem is in combinatie met de Diamondmax 10 schijfen. Er zijn meer controllers die niet goed met deze schijfen overweg kunnen, het bekenste geval is de Nforce3/4.

P.s. Waarom maak je met een dergelijke controller alleen maar RAID0 sets aan? Waarom geen derde schijf erbij voor een RAID5 set, dan heb je naast de snelheid ook nog eens redundancy.
Redundancy heb ik niet nodig, de disks moeten gewoon snel presteren, voor backup heb ik 2 externe disks van 500 GB

TCQ en NCQ kan de controller prima aan.
Vandaag gemerkt dat het ding consequent niet wil booten als je de raptors op boot zet, als je de maxtors als boot zet, dan boot ie netjes van de raptors. Ik snap helemaal niks van het ding.

Ben benieuwd wat ie doet als ik de raptors op pin 3 en 4 aan sluit en de maxtors op 1 en 2, precies andersom dus, maybe that helps?, maar het blijft raar. Ook een reinstall van het OS heeft niet mogen baten. en dan heb ik de installatie dus gedaan met enkel de raptors en al het andere afgekoppeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 01-07-2006 17:15 ]