Ik heb een PC (een normale desktop PC) met daarin een onboard LAN en inmiddels een Wifi PCI-kaartje. Windows zegt dat mijn netwerk in range is, hij geeft meestal 5 van de 5 streepjes aan, dus de verbinding zou uitstekend moeten werken. Maar ik krijg dus geen verbinding. De beveiliging gaat via WPA-PSK en TKIP encryptie. Ik weet dat deze instellingen goed werken, omdat ze op mijn laptop ook zo staan en uitstekend werken.
Relevante specs van de PC:
M'n laptop krijgt via z'n WLAN-verbinding ook netjes een adres via DHCP toegewezen, maar op de PC waar het nu om gaat is dát het gedeelte dat niet werkt. Geef ik em een statisch IP-adres, dan krijg ik verbinding voor een paar seconden, waarna de verbinding weer weg is. En dat wil ik natuurlijk niet. Op de een of andere manier kan hij dus de DHCP niet vinden. En het lijkt me dat dat niet het enige is, dat er mis is. Ik heb trouwens nog een ander Wifi-kaartje geprobeerd (met een Marvell chipset), maar die geeft hetzelfde euvel. Ik heb ook geprobeerd om encryptie helemaal uit te zetten op de WAP, en dan krijg ik gewoon verbinding. Maar ook dat is toch wel het laatste dat ik zou willen! Maar wat zou dan toch het probleem zijn
Als jullie denken dat het nuttig is om te kijken of het wat uitmaakt als ik de WAP rechtstreeks op de GLAN-switch aansluit, laat het vooral weten. Dat heb ik nu nog niet gedaan, omdat het een hoop gesleep met kabels enzo is
Heeft iemand suggesties voor wat ik kan proberen?
Relevante specs van de PC:
- Moederbord: Asrock P4S61
- Wired LAN: SiS 600-series onboard
- Wireless LAN: SMC kaartje met RTL8185 chipset (driver van de meegeleverde CD en van de Realtek-website geprobeerd)
- OS: Windows XP SP2 (net vanmiddag geinstalleerd, nog niks aan getweakt)
- Netgear FWG114P
- Channel: 10
- Mode: g & b
- Security: WPA-PSK (5min key lifetime)
- RTS threshold: 2432
- Fragmentation length: 2346
- Beacon interval: 100
- DTIM: 1
- Preamble type: dynamic
M'n laptop krijgt via z'n WLAN-verbinding ook netjes een adres via DHCP toegewezen, maar op de PC waar het nu om gaat is dát het gedeelte dat niet werkt. Geef ik em een statisch IP-adres, dan krijg ik verbinding voor een paar seconden, waarna de verbinding weer weg is. En dat wil ik natuurlijk niet. Op de een of andere manier kan hij dus de DHCP niet vinden. En het lijkt me dat dat niet het enige is, dat er mis is. Ik heb trouwens nog een ander Wifi-kaartje geprobeerd (met een Marvell chipset), maar die geeft hetzelfde euvel. Ik heb ook geprobeerd om encryptie helemaal uit te zetten op de WAP, en dan krijg ik gewoon verbinding. Maar ook dat is toch wel het laatste dat ik zou willen! Maar wat zou dan toch het probleem zijn
Als jullie denken dat het nuttig is om te kijken of het wat uitmaakt als ik de WAP rechtstreeks op de GLAN-switch aansluit, laat het vooral weten. Dat heb ik nu nog niet gedaan, omdat het een hoop gesleep met kabels enzo is
Heeft iemand suggesties voor wat ik kan proberen?
[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-06-2006 17:39 ]
日本!🎌