Welke Headset?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
Hallo,

Ik ben op zoek naar een headset voor World of Warcraft.
Ik heb al aardig wat reviews doorgelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. er zijn er zo ontzettend veel, en dus raak je al snel de draad kwjit.

Zoals eerder gezegd is het dus voor WoW, dat betekend dat de headset in ieder geval een goede microfoon moet hebben. dit is voor mij het belangrijkste. het geluid van de headset komt welliswaar op de 2'de plek, maar dit moet ook gewoon goed zijn. wat oorschelpen betreft zou ik graag het soort hebben wat over de oren valt, open of dicht systeem dat maakt me niet zoveel uit.

Het budget is alles t/m 40~50 euro, meer wil ik er niet aan uitgeven omdat ik al een goede koptelefoon heb, alleen heeft die geen microfoon.

Of zijn er mischien alternatieven, zeg maar een los microfoontje wat je op je trui kan spelden ofzo? ik heb totaal geen verstand van die dingen :)

Dit topic is dus eigenlijk meer voor mensen die een headset hebben, en er goeie ervaring mee hebben. heb je dr een die aan mijn eisen zou voldoen, gooi 'm in het topic, en help mij de juiste keuze maken :)

Bedankt!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 10:20
Ik heb een Sennheiser PC150

in de pricewatch zou je ook kunnen kijken welke headsets voor jou budget mogelijk zijn.
Verder moet je ook nog wel mogelijk zijn om een standaard mic te gebruiken, dat deed ik vroeger ook en deed het (voor mij) goed genoeg.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/563

Verwijderd

Bij de mediamarkt heb ik deze gekocht: http://www.logitech.com/i...,CRID=103,CONTENTID=10012

Ik vind hem echt super. Mijn broer heeft hem ook en over Skype is het net of hij naast me staat :D
Ook het geluid is heel mooi en hij is usb. Das ook heel handig! Als ik ga Battlefielden hoef ik alleen maar in te taakbalk op het boxje rechtermuisknop > eigenschappen van audio en dan ff op Logitech usb headset te zetten. Dan doet ie het meteen en hoef je geen stekkertjes in te pluggen ofzo.
Echt een heel mooi ding en geloof voor 45 euro bij Mediamarkt.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sorry, maar research? En zijn er geen topics teveel hier met informatie en opinies over headsets?
Ben je al eens in de winkel een paar headsets gaan proberen?

Van Trust zijn er overigens clip-on microfoontjes dacht ik, die je gewoon op je kraag vast 'clipt'. Of op je T-shirt. Een ander idee is een staand desktop model, die heus stabiel zijn en degelijk genoeg.
Het gaat maar om je stem, niet om een héél orkest in surround sound over te brengen naar Verwegistan. Zelfs al laat je T3 of 20mbit upstream lijn dit toe, de andere spelers of de server waarnaar je het stuurt laat misschien maar een beperkte upload toe voor je micro.

Sowieso goed:
- Sennheiser PC100/150/120
- Plantronics (elke eigenlijk)

Degelijk en meer keuze:
http://www.rainbowonline....&familia=4&subfamilia=14#

[ Voor 73% gewijzigd door Mizitras op 30-06-2006 16:31 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Ik heb een Logitech Premium USB Headset 350. Prijs is beter dan vergelijkbare Sennheisers en ik speel er zelf ook WoW mee.

• Visgek82
Heb de Logitech 350 headset kunnen beluisteren bij een winkel, en was meteen verkocht :) heb die dus gekocht, en bevalt heel erg goed. muziek speelt ie ook prima af, geluid klinkt mooi. de microfoon is ook heel erg goed, en mijn stem klinkt natuurlijk en zonder ruis of rare achtergrondgeluiden.

Bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

WoW = een game die -niets- met voice te maken heeft? Tenzij je op Skype gaat hangen ofzo.. op Teamspeak bijvoorbeeld merk je het echt niet of je een trust/Logitech of Sennheiser hebt.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:06

Zenix

BOE!

Yapser schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:14:
WoW = een game die -niets- met voice te maken heeft? Tenzij je op Skype gaat hangen ofzo.. op Teamspeak bijvoorbeeld merk je het echt niet of je een trust/Logitech of Sennheiser hebt.
Nou dat merk ik dus wel, en als je WoW speeld met comms, dan wil je de geluiden in WoW toch ook goed horen?

Ja gewoon sennheiser nemen, en als je minder te besteden hebt een planatronics.

[ Voor 72% gewijzigd door Zenix op 02-07-2006 15:16 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Tsja euhm, waar bestaat het WoW geluid uit? wat vervelende achtergrondmuziek die je zachter zet en wat 'normaal' geluid? voor WoW zou ik niet -zo- enorm veel geld aan een HS uitgeven..

• Visgek82
Yapser schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:44:
Tsja euhm, waar bestaat het WoW geluid uit? wat vervelende achtergrondmuziek die je zachter zet en wat 'normaal' geluid? voor WoW zou ik niet -zo- enorm veel geld aan een HS uitgeven..
Sorry? WoW heeft best goed geluid. maar zoals ik in mijn topicstart gezet heb, is de microfoon het belangrijkste. en een goede microfoon met noise blocking vind je niet snel op goedkope headsets. een beetje raid duurt al gauw 3 a 4 uur, en dan wil je gewoon een headset hebben die lekker zit en goed klinkt, en niet de hele tijd hoeven denken van "Goh, ik wou dat ik wat meer uitgegeven had" , en trouwens, de headset die ik gekocht heb kostte op de cent af 40 euro. dat vind ik redelijk betaalbaar.

Btw, je hoort op Teamspeak heel duidelijk verschil tussen mensen die een goedkope headset hebben, en mensen met een wat duurdere. de natuurlijkheid van de stem, achtergrond geluid, bromtoon etc spelen dan allemaal een factor. hoe beter iemand te verstaan is tijdens een raid, hoe beter het is.

Verwijderd

Ik had afgelopen week ook een nieuwe headset nodig. Ik heb gekozen voor de Icemat Siberia
Zit erg comfortabel, en het microfoontje doet het bij mij uitstekend. Het mooie aan die mic is dat je em gewoon aan het snoer kan klikken, of met behulp van dat bijgeleverde hoekje ergens aan vast kan maken. Ik heb dat ding aan mn monitor "geplakt" en heb nu geen last meer van dat ik steeds als ik een slok wil drinken of een trek van een peuk wil nemen de mic weer aan de kant moet drukken.
Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/3650/headset0fw.th.jpg

Wat me ook wel een fijne lijkt is de Steelpad 5H... alleen of die retractable mic wel zo lang heel blijft vraag ik me af:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/69623-big.jpg
Een kennis van me is er erg tevreden over iig.

Natuurlijk kun je als je al een goede koptelefoon hebt ook gewoon een losse mic kopen en die ergens plaatsen. Zoals deze, kost nog geen €5:
Logitech Dialog 320 Microfoon
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/54305-big.jpg

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Visgek24 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:13:
Heb de Logitech 350 headset kunnen beluisteren bij een winkel, en was meteen verkocht :) heb die dus gekocht, en bevalt heel erg goed. muziek speelt ie ook prima af, geluid klinkt mooi. de microfoon is ook heel erg goed, en mijn stem klinkt natuurlijk en zonder ruis of rare achtergrondgeluiden.

Bedankt!
Ik heb dus ook zoon ding. Maar ik ben voor een nieuwe aan het kijken. Het is namelijk echt niet aan te raden. Deze headset steunt op je oren, en dat is na lang gamen irriterend. En een wow-speler gamed lang, want dat doen ze nou eenmaal. Zelf ga ik waarschijnlijk de icemat Siberia bestellen.

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:09:
Ik had afgelopen week ook een nieuwe headset nodig. Ik heb gekozen voor de Icemat Siberia
Zit erg comfortabel, en het microfoontje doet het bij mij uitstekend. Het mooie aan die mic is dat je em gewoon aan het snoer kan klikken, of met behulp van dat bijgeleverde hoekje ergens aan vast kan maken. Ik heb dat ding aan mn monitor "geplakt" en heb nu geen last meer van dat ik steeds als ik een slok wil drinken of een trek van een peuk wil nemen de mic weer aan de kant moet drukken.
[afbeelding]

Wat me ook wel een fijne lijkt is de Steelpad 5H... alleen of die retractable mic wel zo lang heel blijft vraag ik me af:
[afbeelding]
Een kennis van me is er erg tevreden over iig.

Natuurlijk kun je als je al een goede koptelefoon hebt ook gewoon een losse mic kopen en die ergens plaatsen. Zoals deze, kost nog geen €5:
Logitech Dialog 320 Microfoon
[afbeelding]
Een vriend van me heeft net een Steelpad 5H (v2). Mooi ding, het geluid was alleen heeeeel treble. ( sorry, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar het had weinig bas erin, heel weinig). En daar krijg ik persoonlijk hoofdpijn van. Ook doet zijn microfoon op teamspeak/ventrillo wel is raar, dan vervormd het geluid. Ik heb hem al aangeraden zijn microfoon niet in en uit te schuiven, dit schijnt hem kapot te maken.
En om dan een losse microfoon erbij te nemen? Het ding kost 80?! euro ? Dan mag er wel een goede microfoon bij zitten dacht ik zo. :(
Mijn icemat Siberia komt binnen 3 dagen binnen, ik zal wel een review plaatsen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk niet dat het handig is om hiervoor een topic van een jaat oud te kicken...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.